Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 90 4.2 V8 SUPERCHARGER [B3 ABZ]

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
quattrodriver
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 02 gru 2009, 17:17
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: quattrodriver » 12 sty 2013, 17:45

Dziękuję Panowie za miłe słowa, dodają otuchy, bo każdy z nas wkłada w swoje Auto serce i wie ile go to kosztuje (nie tylko pieniędzy).
Postaram się wrzucić zdjęcia z budowy auta bo mam ich trochę, może komuś się przydadzą, służę pomocą w każdym bądź razie.
Ostatnio zmieniony 12 sty 2013, 17:55 przez quattrodriver, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 12 sty 2013, 17:56

Postaram się wrzucić zdjęcia z budowy auta
Koniecznie. :-)

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 12 sty 2013, 18:03

chylę czoła do samych stóp szanownego mości Pana.

Tigeros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2842
Rejestracja: 22 lip 2009, 03:00
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Radom

Post autor: Tigeros » 12 sty 2013, 18:05

Fajowa jest :-)

będę śledził temat :mrgreen:

Awatar użytkownika
julekF1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 876
Rejestracja: 22 mar 2009, 08:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: julekF1 » 12 sty 2013, 18:06

gdzieś już to auto widziałem :mrgreen:
Jest mega <ok>

Awatar użytkownika
Wino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1015
Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
Imię: Wino
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Wino » 12 sty 2013, 19:47

julekF1 pisze:gdzieś już to auto widziałem :mrgreen:
Chyba w dziale Ładne Audi :-) :-)
Autko na prawdę jest bajeczne i do tego pewnie diabelnie szybkie

edd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 351
Rejestracja: 23 gru 2007, 10:30
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: edd » 12 sty 2013, 21:02

Bardzo fajny projekt cieszy mnie że jeszcze ktoś ratuje te stare 90 fotki super szkoda że mieszkamy tak daleko od siebie miał bym z kim polatac
Jak możesz wstaw parę fotek mniej artystycznych interesuje mnie pasowanie blotnikow i zderzaka od b4

Pozdro

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 13 sty 2013, 00:42

No ja tez ja juz gdzies widzialem kiedys, mijalismy sie chyba na trasie w wakacje, okolice Deblina to byly,mozliwe?

Dobrze dajesz, oby tak dalej <ok>
Czemu tajka wytyczna ze IC min 650mm szerokosci rdzenia?

Przemo031
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 28 lis 2012, 18:28
Lokalizacja: W-ch

Post autor: Przemo031 » 13 sty 2013, 02:28

Dziś widzialem kolege w czerwonej maszynce ;)


Na parkingu widziałem też że mało brakowało a moj złomek miałby obtarty tyłek
Ostatnio zmieniony 13 sty 2013, 15:03 przez Przemo031, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
FIFI
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 422
Rejestracja: 05 sty 2010, 20:36

Post autor: FIFI » 13 sty 2013, 06:25

Super projekt, super foty!

Pozazdrościć... <ok>

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 13 sty 2013, 09:45

Piękne auto. Kolego może podzielisz się na forum doświadczeniem ze swapa na 4.2? Może jakiś manual albo chociaż podstawy przekładki co i jak mechanicznie i elektrycznie dla świeżaków, tak żeby chociaż było wiadomo od czego zacząć.

UFOtm
Moderator
Moderator
Posty: 1240
Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
Imię: Michał
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: UFOtm » 13 sty 2013, 10:15

:arrow: super projekcik i widzę że albo wiesz o co chodzi albo posiłkujesz się wiedzą konkretnych osób :)...powiedz w jakiej kasie zdobyłeś tego Eatona z Jaguara i czy dorwałeś go u nas czy poza granicami...

ja czaję się na ten sam model...jak możesz to kliknij czy to dobry wybór cenowy?!
http://www.ebay.co.uk/itm/271131839815? ... 1423.l2649

:arrow: drugie pytanie czy również we własnym zakresie będziesz/cie programować ECU czy oddajecie w jakieś dobre ręce...?

Awatar użytkownika
Maszu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1672
Rejestracja: 03 paź 2010, 23:40
Lokalizacja: WWE/WPI

Post autor: Maszu » 13 sty 2013, 12:04

Siemasz Bartek :mrgreen: :mrgreen:
fajnie ze sie nareszcie pokazales :mrgreen: :mrgreen:
Auto tak jak Ci wczesniej mowilem, robi konkret robote!
czekam na zamontowanie eatona 8-)
ogien w szopie bedzie!
Pjona <piwo>

quattrodriver
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 02 gru 2009, 17:17
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: quattrodriver » 13 sty 2013, 15:13

Na wstępie chce zaznaczyć że nie jestem typowym forumowiczem i jest to pierwszy tego typu temat który założyłem więc z góry przepraszam za jakieś tam babole które poczynię. Tak więc:
Czemu tajka wytyczna ze IC min 650mm szerokosci rdzenia?
Ponieważ nie mam zbyt duzo miejsca co do mozliwości wsadzenia IC o grubym i wysokim rdzeniu. Musi być niski, chudy, szeroki (taki pomieści zderzak bez robienia dziur, cięcia itd. Założenie- ma byc jak najbardziej seryjnie)
powiedz w jakiej kasie zdobyłeś tego Eatona z Jaguara i czy dorwałeś go u nas czy poza granicami...

ja czaję się na ten sam model...jak możesz to kliknij czy to dobry wybór cenowy?!
http://www.ebay.co.uk/itm...984.m1423.l2649

drugie pytanie czy również we własnym zakresie będziesz/cie programować ECU czy oddajecie w jakieś dobre ręce...?
Eatona dorwałem po 4 miesięcznych poszukiwaniach na allegro. Cena 1900zl.. Czy to dużo.. hmm dla mnie tak ale tego nie ma! A że towar deficytowy to i cena wygórowana.. pocieszenie takie że jest wg. znawców tematu w bdb. stanie. Uważam że ten z ebaya to dobra cena ;)
Co to strojenia, nie znam się na tym totalnie i prawdopodobnie zacznę dzonić po dobrych ludziach jak ogarnę wszystko samemu mechanicznie na tip-top
Jak możesz wstaw parę fotek mniej artystycznych interesuje mnie pasowanie blotnikow i zderzaka od b4
Domyślam się że chodzi Ci o błotniki i zderzak przedni?! Tył to ori błotniki i zderzak 80 B3 (chodzilo mi o brak listwy górnej której nie ma w zderzaku 80 B3)
Jeśli chodzi o pasowanie przodu to wszystko P&P. Temat przerabiałem dwa lata temu więc moge mylić fakty ale trzeba się opierać na błotnikach 80 B4 a nie Coupe!! Ważne!! Z tego co pamiętam mają inne przetłoczenie listwy drzwiowej. Zderzak S2 kupiłem bez wzmocnienia wewnętrzego i musiałem trochę kombinowac z przeróbką mocowania ori od 90 ale to wychodzi w praniu co musisz zrobić- żadna misja ;)
Dziś widzialem kolege w czerwonej maszynce ;)


Na parkingu widziałem też że mało brakowało a moj złomek miałby obtarty tyłeczek ;p
Sory za tą akcję ;)
Kolego może podzielisz się na forum doświadczeniem ze swapa na 4.2? Może jakiś manual albo chociaż podstawy przekładki co i jak mechanicznie i elektrycznie dla świeżaków, tak żeby chociaż było wiadomo od czego zacząć.
Przede wszystkim bym się nie bał!! Wiadomo że bez minimum warsztatowego (Ja korzystałem z uprzejmości dobrego znajomego posiadającego warsztat) i bez nakładu pienieżnego wahającego się od 6 do 12 tysiecy złotych będzię cięzko to zrobić. I przede wszystkim bez samo zaparcia ;)
Główne problemy to koło zamachowe, łapy silnika. Te rzeczy mnie najbardziej marwiły.
Nie mam wykrztałcenia technicznego i nie jestem mechanikiem. Bardziej głupim pasjonatem i skoro ja sobie poradzilem, Ty też powinieneś ;) Dumny jestem z tego że jedyny telefon pomocniczy jaki wykonałem był telefonem do Bartka-Guzika, w sprawie tego gdzie mam umieścić czujnik polożenia wału. Bardzo fajny i rzeczowy facet, pomógł za co mu bardzo dziękuję. Mechanika ogarnięta w większości przeze mnie. Elektryka (poza podstawami) to dla mnie czarna magia. Ale z tego co widzialem, rozmawialem z osobą która to robiła nie był to jakiś mega wyczyn. Odblokowanie immo prze emulator + kabelkologia. Nic strasznego.. Jakby co służę radą

Poniżej zamieszczam kilka zdjęć ze swapu, może one rozwieją waszę wątpliwości.

Silniki po zakupie (mój i Kuby):
Obrazek

Obrazek

Obrazek

i po wstępnym myciu:

Obrazek

Obrazek

Przygotowywanie komory pod swap. Mycie, wycinanie łap i podstawy aku (aku w bagażniku), dzielenie wiązki.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Element poniżej białej lini należy odciąć gdyż opiera się o kołyskę (odcięcie w niczym nie przeszkadza gdyż skrzynia biegów i tak jest mniejszych rozmiarów silnika w tym miejscu)

Obrazek

Nie zawsze (z tego co wiem) ale w wale od strony skrzyni występuję pierścień który należy wyprasować aby tam umieścić łożysko podpierające wałek sprzęgłowy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Przymiarki i wyspawane łapy silnika. Seryjne poduszki A8 są za wysokie i silnik opiera się o maskę. Widoczne poduszki z Forda Fiesty :P

Obrazek

Obrazek

Schemat ori paska osprzętu:

Obrazek

I przeróbka, aby usunąć wiskotyczny wiatrak.. w prawym dolnym rogu powinien być kompresor klimy. Tam chcę aktualnie umieścić Eatona ;)

Obrazek

Silnik w budzie:

Obrazek

Obrazek

Projekt koła zamachowego z wykorzystaniem ori automat A8 wieńca pod rozrusznik i wieńca impulsowego 60-2

Obrazek

Obrazek

Ta powierzchnia bedzie musiała zostać zmieniona pod sprzęgło RS4 tak jak to miało miejsce u Kuby (szacun za dopilnowanie szczegułów, estetykę i efekt wizualny!!) w zielonej 80 B4 V8. Zrobię zdjęcie po przeróbce.

Obrazek

Obrazek

Efekt prawie finalny:

Obrazek


Oczywiście cały czas dochodzą nowe rzeczy, poprawki itp. Auto zrobilo w sezonie ponad 10 tysięcy km (Mam dailycara 80 B3 quattro do jazdy na codzień) i ani razu nie wróciło na lince, przy czym zaliczyło kilka fajnych kilów :)

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za miłe słowa i postaram się o częstę odpowiedzi i updaty :)

Awatar użytkownika
Kermit85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 583
Rejestracja: 05 paź 2008, 10:56
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Kermit85 » 13 sty 2013, 15:17

Kolego projekt mega kozacki, a przy tym autko naprawdę dobrze się zwija.

Ciekaw jestem jak to pojedzie z tym kompresorkiem (swoją drogą to wygląda jak z Range Rovera Sporta Superchargera :)

Czekam z niecierpliwością na rozwój tematu 8-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl