Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 AAH coupe] aautomat

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ptaku KST
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 400
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:35
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

[b4 AAH coupe] aautomat

Post autor: Ptaku KST » 11 gru 2012, 18:58

automat i jego obsługa jak najlepiej użytkować
jak sie zachowywać np na światłach czy stac na N czy normalnienie na D i hamulcu prosze o rady co do użytkowania

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 11 gru 2012, 21:38

Na światłach stać na N najlepiej, wtedy skrzynia nie jest obciążona. Na P i R, z P na D, z D na R i z R na D przerzucaj tylko i wyłącznie gdy auto jest definitywnie zatrzymane. Nie rób tak, że na N gaz w podłogę i wrzucasz na D bo to też nie dobrze dla skrzyni.

Awatar użytkownika
Ptaku KST
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 400
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:35
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: Ptaku KST » 11 gru 2012, 22:17

zawsze miłe dobrze wiedzieć bo pierwszy automat mój

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 11 gru 2012, 22:35

A, samochód odpalaj i gaś na P. 1 i 2 używaj do ciężkich warunków, np gdy ciągniesz przyczepkę, jeździsz po błocie itp. Redukcja odbywa się po przez depnięcie pedału do oporu, nie wiem czy w b4 jest opcja kick down, tzn gdy gwałtownie dodasz gazu to automat redukuje o 2 biegi.

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 11 gru 2012, 22:37

w b4 jest kick down i nawet funkcja sport

Awatar użytkownika
Ptaku KST
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 400
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:35
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: Ptaku KST » 16 gru 2012, 23:40

i to tyle dobrych rad czy coś jeszcze jest czego nie wiem jak to jest z tymi 1 2 3
na przykład ruszam pod górkę na 1 to jak później np na prostej drodze zmienić na D

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 17 gru 2012, 00:04

Ogólnie automatem jeździ się na D 123 są to tak jakby biegi terenowe np pod górkę z przyczepka czy z górki aby nie spalić hamulców, w czasie jazdy z D możesz zmienić wajchę na 3 2 bądź 1 Broń borze na R bądź P bo to uszkodzi skrzynie. Ja mam audi w aut. i podczas wyprzedzania często redukuje biegi wajcha nie pedałem gazu. Najważniejsze to dobry olej w przekładni i jego dobry stan :) Jeśli skrzyni będzie dobrze traktowana to posłuży długo :) No i nie myśl sobie ze automat z tamtych lat to wyścigówka :P on służy do wygodnego poruszania sie z pkt A do pkt B

Awatar użytkownika
Ptaku KST
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 400
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:35
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: Ptaku KST » 17 gru 2012, 06:59

czy ja wiem z powiązaniem AAH raczej nie należy do zamulaczy

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 17 gru 2012, 09:36

ogólnie pierwsze automaty audi są zamulaczami silników

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 17 gru 2012, 15:23

slawek88yo pisze:ogólnie pierwsze automaty audi są zamulaczami silników
u mnie w sedanie 2.8aut bylo chyba troche ponad 9 sekund do setki czyli bez szalenstw . ale pozniej rwalo dupe ladnie do przodu <piwo>

Awatar użytkownika
Ptaku KST
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 400
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:35
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: Ptaku KST » 01 sty 2013, 20:56

aby nie robić nowego tematu zbędnie jak wygląda wymiana oleju w skrzyni jaki oleji ile go i coś słyszałem o filtrze

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 13 sty 2013, 08:08

Wymiana jak każda inna spuszczasz stary olej i wlewasz nowy.Odkręcać rurkę od bagnetu spuszczasz olej później misa na dół zmieniasz filtr składasz w odwrotnej kolejności zalewasz oleje kontrolując jego stan na pracującym silniki o temp 80 bodajże. A olej to możesz wlać taki np http://moto.allegro.pl/olej-przekladnio ... 88744.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl