Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 tdi 1z] falujące obroty

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 30 sie 2011, 23:07

19kam38 pisze:Ktoś już doszedł co powoduje takie objawy ???
Dochodziliśmy tu już kupę razy co powoduje takie objawy ;-)
Kupiłeś nastawnik używany który zapewne był w niewiele lepszej kondycji jak Twój stary i stąd ten problem.
19kam38 pisze:Cały układ paliwowy sprawdzony przez speca. Mechanik troche zgłupiał.
Zapowietrzony układ to byś widział od razu na przewodach od filtra do pompy, a mechanik to w tej sytuacji raczej nie zgłupiał on po prostu taki był, innymi słowy nie ma zielonego pojęcia gdzie szukać ;-)

19kam38

Post autor: 19kam38 » 12 wrz 2011, 16:35

po powrocie z emigracji podjechałem do lepszego warsztatu i wyszło że wtyczka czujnika obrotów wału korbowego cos nie styka. Gdy skaczą obroty mechanik poruszał wtyczka i przestało. Według niego to bardzo możliwy powód skaczących obrotów choć nie da sobie za to ręki uciąć.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 12 wrz 2011, 21:25

Gdy skaczą obroty mechanik poruszał wtyczka i przestało. Według niego to bardzo możliwy powód skaczących obrotów choć nie da sobie za to ręki uciąć.
zmień mechanika

Awatar użytkownika
Łukasz1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
Lokalizacja: Kotfin/WPY

Post autor: Łukasz1990 » 13 sty 2013, 19:38

Witam.
Chciałbym się zapytać, czy zanieczyszczony nastawnik może być przyczyną falowania obrotów tylko na zimnym silniku zaraz po odpaleniu.
Po odpaleniu obroty skaczą, a później się stabilizują.
Dodam, że na ciepłym silniku nie ma objawów brudnego nastawnika, a obroty są w przedziale 840-860 obr/min(sprawdzane Vagiem).

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 13 sty 2013, 20:02

Łukasz1990 pisze:czy zanieczyszczony nastawnik może być przyczyną falowania obrotów
Może być, tylko pytanie jaki masz nastawnik, bo potencjometr daje znać o swoim końcu na wiele różnych sposobów.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 sty 2013, 20:04

Łukasz1990 pisze:Chciałbym się zapytać, czy zanieczyszczony nastawnik może być przyczyną falowania obrotów tylko na zimnym silniku zaraz po odpaleniu.
Tak może ,o ile masz nastawnik potencjometryczny 8-) tyle że jego czyszczenie raczej nie pomoże ,choć zawsze można spróbować przemyć ścieżki

Awatar użytkownika
Łukasz1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
Lokalizacja: Kotfin/WPY

Post autor: Łukasz1990 » 13 sty 2013, 20:16

Na szczęście mam nastawnik indukcyjny :-P.
To indukcyjny może nie powodować takich objawów po odpaleniu?
Na co zwrócić uwagę po podpięciu vaga. Dodam, że błędów w sterowniku nie było.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 sty 2013, 21:51

Łukasz1990 pisze:Na szczęście mam nastawnik indukcyjny :-P
No masz :mrgreen:
Łukasz1990 pisze:To indukcyjny może nie powodować takich objawów po odpaleniu?
Raczej nie ,choć nie jest to wykluczone ,ale bardzo mało prawdopodobne
Łukasz1990 pisze:Na co zwrócić uwagę po podpięciu vaga.
na dawkę , korekcje wtryskiwaczy ,wskazania z czujników temperatury paliwa i płynu ...o ile to naprawdę falowanie ,a nie przebieranie ,bo to róznica :mrgreen: jak przebiera to świece żarowe sprawdż ;-)

Awatar użytkownika
Łukasz1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
Lokalizacja: Kotfin/WPY

Post autor: Łukasz1990 » 13 sty 2013, 22:03

Świece poszły na pierwszy ogień do sprawdzenia. Wykręcone i nagrzewają się do czerwoności.
Jak mróz ustąpi to podepnę vaga i popatrzę.

malakezja88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 04 sty 2013, 11:03

Post autor: malakezja88 » 18 sty 2013, 14:46

No tak falowanie obrotów. Mądrzy wszyscy jakich znałem że nastawnik. Jeden poluzował dekiel od nastawnika puknął młoteczkiem, laptopa podpiął i ok. No i tak było przez 10 minut jazdy. 100 skasował i tyle. Wróciłem do faceta i kicha. nastawnik wymieniać i tyle. Z tym falowaniem to w ogóle był cyrk raz były raz nie. I tak kudły sobie ze łba wyrywałem. Zakupiłem pompę z anglika i miałem wymieniać. Wreszcie podczas jakiegoś grzebania pod machą dotknąłem czegoś i zaczęło falować. Więc po bolszewicku gdzie łapy wsadzałem no i??? Przewody idące do pompy!!! Eureka. Wtykę prostokątną dawaj wyginać w ta i wew tą i raz jest falowanie a raz nie ma. noża proszę ja kogo wtykę do śmieci przewody polutowane i już 3-ci rok śmigam. A pompa??? No leży psia jej mac i czeka na swoja kolej. Dlaczego leży??? Bo osobiście Audiczką przez 7 lat trzepnąłem 500,000 km i nie oddam zanim nie zajeżdżę. Pisze o moim przypadku dlatego że wbrew wszystkim mechaniorom u jakich byłem powód może być wręcz banalny!!!

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 sty 2013, 19:20

malakezja88 pisze:No tak falowanie obrotów. Mądrzy wszyscy jakich znałem że nastawnik. Jeden poluzował dekiel od nastawnika puknął młoteczkiem, laptopa podpiął i ok. No i tak było przez 10 minut jazdy. 100 skasował i tyle. Wróciłem do faceta i kicha. nastawnik wymieniać i tyle. Z tym falowaniem to w ogóle był cyrk raz były raz nie. I tak kudły sobie ze łba wyrywałem. Zakupiłem pompę z anglika i miałem wymieniać. Wreszcie podczas jakiegoś grzebania pod machą dotknąłem czegoś i zaczęło falować. Więc po bolszewicku gdzie łapy wsadzałem no i??? Przewody idące do pompy!!! Eureka. Wtykę prostokątną dawaj wyginać w ta i wew tą i raz jest falowanie a raz nie ma. noża proszę ja kogo wtykę do śmieci przewody polutowane i już 3-ci rok śmigam. A pompa??? No leży psia jej mac i czeka na swoja kolej. Dlaczego leży??? Bo osobiście Audiczką przez 7 lat trzepnąłem 500,000 km i nie oddam zanim nie zajeżdżę. Pisze o moim przypadku dlatego że wbrew wszystkim mechaniorom u jakich byłem powód może być wręcz banalny!!!
Może ,ale zwykle nie jest tak banalny ;-) twój przypadek potwierdza tylko że od reguły zdarzają się odstępstwa,raz na ileś tam set przypadków ;-) marny ten mechanik z laptopem skoro tego nie wyłapał :-P
malakezja88 pisze:Wtykę prostokątną dawaj wyginać w ta i wew tą
Wtyka od nastawnika w audi b4 jest okrągła ;-) no chyba że ktoś przeszczepił nastawnik z inną wtyką 8-)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 19 sty 2013, 13:39

Aż z ciekawości sprawdziłem u siebie i tez gdy zacząłem tą górną kostką poruszać w każdą strone to też zaczał silnik nierówno pracować, ale ze zimno na zwnątrz to nic nie robilem i zostawilem to w spokoju.

Awatar użytkownika
Łukasz1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
Lokalizacja: Kotfin/WPY

Post autor: Łukasz1990 » 19 sty 2013, 19:07

Wróciłem z trasy, silnik miał temperaturę roboczą więc podpiąłem komputer. Błędów brak.
Na blacie 90 stopni na Vag-u 87 stopni. Temperatura paliwa 30 stopni( trochę mała jak na rozgrzany silnik)
Dawka paliwa zwiększona z 5,6mg(taka była ustawiona) do 3,6mg. Dawka na wolnych obrotach po przestawieniu waha się w granicach 3,6-4,0 mg. Obroty na jałowym oscylują między 861-881obr\min. Kąt wtrysku waha się między 51-53 jednostki. Korekcje były między 0,91 a 1.
Na innym forum znalazłem, że N109 może powodować falowanie, ale jakoś sceptycznie do tego podchodzę :roll:.
Zastanawiam się też czy nie jest to jednak przebieranie, jak radzi kolega MUNIOR. Teraz mróz trochę większy, zapala ładnie, ale bardziej odczuwalne jest delikatnie rzucanie silnikiem.

sowa_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 08 kwie 2008, 18:20
Lokalizacja: Warszawa/WF

Post autor: sowa_81 » 20 sty 2013, 22:00

Łukasz1990 pisze:Na innym forum znalazłem, że N109 może powodować falowanie, ale jakoś sceptycznie do tego podchodzę
Łukasz1990, czy po odpaleniu auta obroty wzrastają powiedzmy do 2000obr/min. i po chwili spadają?

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 21 sty 2013, 11:41

sowa_81 pisze:
Łukasz1990 pisze:Na innym forum znalazłem, że N109 może powodować falowanie, ale jakoś sceptycznie do tego podchodzę
Łukasz1990, czy po odpaleniu auta obroty wzrastają powiedzmy do 2000obr/min. i po chwili spadają?
mi rosną jakoś do 1000-1250
kwalifikuje się pod twoją tezę? i jaka ona jest? :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl