[ B4 2.0 ABK ] falujące obroty
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 07 lut 2012, 19:58
- Lokalizacja: Podkarpacie
- sylwester28ET
- Forum Audi 80
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
- Lokalizacja: Busko Zdrój
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
poczytaj na forum o ustawianiu zapłonu a potem spytaj mechanika czy słyszał o czymś takim i będziesz wiedział.fukasz1313 pisze:No to pojade ustawić ten zapłon tylko czy u mnie na wsi mechanik podoła??
ps. Coś wiem na ten temat heh
teoretycznie może, mi na ten przykład zawieszały się szczotki bo się już kończyły i pompa pracowała przez kilka sekund i auto zaraz gasło ale po chwili mogłem odpalić ponownie ale też na chwilę.fukasz1313 pisze:a pompka paliwa by mogła przerywać?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 07 lut 2012, 19:58
- Lokalizacja: Podkarpacie
Wątpię by pierwszy lepszy mechanik sobie z tym poradził.. ja u siebie w mieście pytałem i mówię im o instrukcji przeczytanej i patrzą na mnie jak na debila Stąd wydaję mi się że graniczy z cudem byś miał na wiosce tak kumatego gościa chyba że miał sam ABK albo już ustawiał w nim zapłon komuś.. Ja do tej pory jeżdżę z nieprawidłowo ustawionym..
PS Ustawiłby mi to ktoś z okolic Przemyśla?
PS Ustawiłby mi to ktoś z okolic Przemyśla?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 07 lut 2012, 19:58
- Lokalizacja: Podkarpacie
sory że pisze ale nie moge znależć dokładnie tej procedury tzn do końca. Czyli Zapłon ustawiasz na 6 stopni przy 2300 obrotów wcześniej blokując komputer-sterownik.
Sterownik zablokujesz odłączając na włączonym silniku wtyczkę z czujnika temperatury i przegazowaniu trzykrotnym powyżej 3500 obr/min. Można również zablokować sterownik VAGiem. Takie coś znalazłem.
No i dobra a potem co bo do konca nigdzie nie ma podłączam czujnik temperatury i ma hasać czy dopiero VAGiem go odblokować??
Sterownik zablokujesz odłączając na włączonym silniku wtyczkę z czujnika temperatury i przegazowaniu trzykrotnym powyżej 3500 obr/min. Można również zablokować sterownik VAGiem. Takie coś znalazłem.
No i dobra a potem co bo do konca nigdzie nie ma podłączam czujnik temperatury i ma hasać czy dopiero VAGiem go odblokować??
Sam ustawiałem u siebie zapłon w ABK i muszę powiedzieć, że jak kupiłem samochód to zapłon był bardzo dużo przestawiony (przyspieszony).
Prawidłowe ustawienie zapłonu w ABK należy do trudnych. Mechanik, który nie słyszał o lampie stroboskopowej to niedoświadczony mechanik. Lepiej, aby nie uczył się na Twoim silniku.
Radzę również sprawdzić ustawienie zapłonu po dokręceniu aparatu zapłonowego. W niektórych przypadkach potrafi się przestawić
Pamiętaj, aby brać pod uwagę odpowiednie oznaczenie na kole zamachowym, kreska to właśnie 6 stopni, a zero to GMP.
Powodzenia
Prawidłowe ustawienie zapłonu w ABK należy do trudnych. Mechanik, który nie słyszał o lampie stroboskopowej to niedoświadczony mechanik. Lepiej, aby nie uczył się na Twoim silniku.
Radzę również sprawdzić ustawienie zapłonu po dokręceniu aparatu zapłonowego. W niektórych przypadkach potrafi się przestawić
Pamiętaj, aby brać pod uwagę odpowiednie oznaczenie na kole zamachowym, kreska to właśnie 6 stopni, a zero to GMP.
Powodzenia
Jeśli nigdy wcześniej tego nie ustawiałeś, to zostaw to komuś kto zna się na ABK.
Nie ma to jak spec od audi
Ja też kiedyś chciałem pożyczyć lampę, ale takich rzeczy nikt mi w całym Wrocławiu nie pożyczył. Dlatego kupiłem lampę stroboskopową i teraz nie muszę się nikogo prosić. Przy okazji sprawdziłem i zoptymalizowałem kąt wyprzedzenia zapłonu u kolegi w ABT
Nie ma to jak spec od audi
Ja też kiedyś chciałem pożyczyć lampę, ale takich rzeczy nikt mi w całym Wrocławiu nie pożyczył. Dlatego kupiłem lampę stroboskopową i teraz nie muszę się nikogo prosić. Przy okazji sprawdziłem i zoptymalizowałem kąt wyprzedzenia zapłonu u kolegi w ABT
Cieszę się, że kilku osobom z forum udało się samodzielnie "ustawić zapłon" w silniku ABK i osiagneli przez to "fabrykę". Już myślałem, że moja metoda którą rozpowszechniłem na forum działa tylko w przypadku mojego auta. Przy okazji tego postu i waszych pozytywnych opinii nowi klubowicze będą zdawali sobie sprawe że to nie taka prosta sprawa i nie oszuka ich byle mechanior. Tak trzymać.
Żeby osiagnąć "czarny pas" w sztuce diagnostyki tego silnika proponuję ponadto używać poprawnego okreslenia dla tej czynności, która określam mianem korekcji ustawienia czujnika położenia wału.
Tak , tak, zobaczcie po opisach na schematach czujnik halla w aparacie takim właśnie mianem jest określany.
Osobom które zaczynaja przygodę z ABK polecam sprawdzic lub skorygować ustawienie tego czujnika. silnik ABK odpłaci się za to ładną pracą bez falowań , szarpań itp.
Przy okazji osoby które mają kłopoty z falowaniem obrotów polecam by sprawdziły, lub wymieniły "grzybek - zaworek" odpowietrzający przestrzeń korbową silnika.
Podciśnienie i dolot w ABK to kolejna ważna sprawa.
Mając na uwadze wiek obecnie eksploatowanych aut oraz korozję układu wydechowego należy sprawdzić czy sonda lambda ma właściwą masę, lub dołożyć sonde z dodatkowym przewodem masowym.
Żeby osiagnąć "czarny pas" w sztuce diagnostyki tego silnika proponuję ponadto używać poprawnego okreslenia dla tej czynności, która określam mianem korekcji ustawienia czujnika położenia wału.
Tak , tak, zobaczcie po opisach na schematach czujnik halla w aparacie takim właśnie mianem jest określany.
Osobom które zaczynaja przygodę z ABK polecam sprawdzic lub skorygować ustawienie tego czujnika. silnik ABK odpłaci się za to ładną pracą bez falowań , szarpań itp.
Przy okazji osoby które mają kłopoty z falowaniem obrotów polecam by sprawdziły, lub wymieniły "grzybek - zaworek" odpowietrzający przestrzeń korbową silnika.
Podciśnienie i dolot w ABK to kolejna ważna sprawa.
Mając na uwadze wiek obecnie eksploatowanych aut oraz korozję układu wydechowego należy sprawdzić czy sonda lambda ma właściwą masę, lub dołożyć sonde z dodatkowym przewodem masowym.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
no, tylko mechanicy są teraz wku....ni bo co róż to ktoś przyjeżdża ustawić zapłon i jeszcze się wymądrza i poucza heheczarekj pisze:Cieszę się, że kilku osobom z forum udało się samodzielnie "ustawić zapłon" w silniku ABK i osiagneli przez to "fabrykę". Już myślałem, że moja metoda którą rozpowszechniłem na forum działa tylko w przypadku mojego auta. Przy okazji tego postu i waszych pozytywnych opinii nowi klubowicze będą zdawali sobie sprawe że to nie taka prosta sprawa i nie oszuka ich byle mechanior. Tak trzymać.
hmm, ciekawe ilu mechaników będzie wiedziało co to takiego :mrgreen:czarekj pisze: która określam mianem korekcji ustawienia czujnika położenia wału.