Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B4 2.0 ABK ] falujące obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 15 sty 2013, 17:03

W ABK zapłon wpływa na falowanie obrotów, w twoim aucie jest zbyt przyspieszony co widać nawet po tym jak wskazówka obrotomierza stoi na ok 1000 obr/min.Prawidłowo powinna stać sztywno na kresce przed 1000 obr/min czyli gdzieś na 850 obr/min.

fukasz1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 07 lut 2012, 19:58
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: fukasz1313 » 15 sty 2013, 19:20

No to pojade ustawić ten zapłon tylko czy u mnie na wsi mechanik podoła?? a pompka paliwa by mogła przerywać? bo to tak wygląda jakby w pewnym momencie brakło mu paliwa i się dusi potem znowu przygazuje i tak aż do zgaśnięcia.

Awatar użytkownika
sylwester28ET
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: sylwester28ET » 15 sty 2013, 19:39

Może daje za małe ciśnienie i dlatego tak jest, do filtra paliwa zaglądałeś?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 sty 2013, 19:52

fukasz1313 pisze:No to pojade ustawić ten zapłon tylko czy u mnie na wsi mechanik podoła??
poczytaj na forum o ustawianiu zapłonu a potem spytaj mechanika czy słyszał o czymś takim i będziesz wiedział.
ps. Coś wiem na ten temat heh
fukasz1313 pisze:a pompka paliwa by mogła przerywać?
teoretycznie może, mi na ten przykład zawieszały się szczotki bo się już kończyły i pompa pracowała przez kilka sekund i auto zaraz gasło ale po chwili mogłem odpalić ponownie ale też na chwilę.

fukasz1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 07 lut 2012, 19:58
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: fukasz1313 » 15 sty 2013, 20:11

Filtr paliwa wymienieony w lipcu więc filtr raczej zapchany nie jest. wiem już czytałem o ustawieniu zapłonu więc zapytam jak to ustawiają na warsztacie.

benek9202
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 21 maja 2012, 23:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: benek9202 » 15 sty 2013, 23:01

Wątpię by pierwszy lepszy mechanik sobie z tym poradził.. ja u siebie w mieście pytałem i mówię im o instrukcji przeczytanej i patrzą na mnie jak na debila :-) Stąd wydaję mi się że graniczy z cudem byś miał na wiosce tak kumatego gościa chyba że miał sam ABK albo już ustawiał w nim zapłon komuś.. Ja do tej pory jeżdżę z nieprawidłowo ustawionym..

PS Ustawiłby mi to ktoś z okolic Przemyśla?

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 16 sty 2013, 19:53

benek9202, No dokładnie jeden na 20-stu wie jak ustawić zapłon w ABK.Czasem taniej jest kupić lampę i samemu ustawić niż słuchać wywodów mądrali w warsztatach jak te auta są stare i jak mają je obcykane, szkoda tylko że nie mają pojęcia o pewnych szczegółach których nie należy pomijać.

fukasz1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 07 lut 2012, 19:58
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: fukasz1313 » 16 sty 2013, 21:16

sory że pisze ale nie moge znależć dokładnie tej procedury tzn do końca. Czyli Zapłon ustawiasz na 6 stopni przy 2300 obrotów wcześniej blokując komputer-sterownik.
Sterownik zablokujesz odłączając na włączonym silniku wtyczkę z czujnika temperatury i przegazowaniu trzykrotnym powyżej 3500 obr/min. Można również zablokować sterownik VAGiem. Takie coś znalazłem.

No i dobra a potem co bo do konca nigdzie nie ma podłączam czujnik temperatury i ma hasać czy dopiero VAGiem go odblokować??

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 sty 2013, 21:25

fukasz1313 pisze:No i dobra a potem co bo do konca nigdzie nie ma podłączam czujnik temperatury i ma hasać czy dopiero VAGiem go odblokować??
po podpięciu czujnika trzeba tak samo trzykrotnie przygazować jak w przypadku blokowania przynajmniej u mnie tak jest.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 16 sty 2013, 22:23

Sam ustawiałem u siebie zapłon w ABK i muszę powiedzieć, że jak kupiłem samochód to zapłon był bardzo dużo przestawiony (przyspieszony).

Prawidłowe ustawienie zapłonu w ABK należy do trudnych. Mechanik, który nie słyszał o lampie stroboskopowej to niedoświadczony mechanik. Lepiej, aby nie uczył się na Twoim silniku.

Radzę również sprawdzić ustawienie zapłonu po dokręceniu aparatu zapłonowego. W niektórych przypadkach potrafi się przestawić :)

Pamiętaj, aby brać pod uwagę odpowiednie oznaczenie na kole zamachowym, kreska to właśnie 6 stopni, a zero to GMP.

Powodzenia

benek9202
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 21 maja 2012, 23:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: benek9202 » 16 sty 2013, 22:36

Auto mam rok czasu i nie znalazłem jeszcze nikogo w mojej okolicy kto miałby pojęcie na ten temat.. Wolałbym komuś to zlecić niż wydawać 140zł na lampę i nie mieć pewności że zrobię to jak trzeba.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 16 sty 2013, 23:15

Jeśli nigdy wcześniej tego nie ustawiałeś, to zostaw to komuś kto zna się na ABK.

Nie ma to jak spec od audi :)

Ja też kiedyś chciałem pożyczyć lampę, ale takich rzeczy nikt mi w całym Wrocławiu nie pożyczył. Dlatego kupiłem lampę stroboskopową i teraz nie muszę się nikogo prosić. Przy okazji sprawdziłem i zoptymalizowałem kąt wyprzedzenia zapłonu u kolegi w ABT :)

benek9202
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 21 maja 2012, 23:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: benek9202 » 16 sty 2013, 23:27

Wszystko byłoby spoko gdyby nie fakt że chyba za szybko nie trafie na szpeca od ABK w moim regionie ..

Może kojarzycie kogoś z forum z moich okolic kto mógłby mi pomóc?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 17 sty 2013, 19:15

Cieszę się, że kilku osobom z forum udało się samodzielnie "ustawić zapłon" w silniku ABK i osiagneli przez to "fabrykę". Już myślałem, że moja metoda którą rozpowszechniłem na forum działa tylko w przypadku mojego auta. Przy okazji tego postu i waszych pozytywnych opinii nowi klubowicze będą zdawali sobie sprawe że to nie taka prosta sprawa i nie oszuka ich byle mechanior. Tak trzymać.

Żeby osiagnąć "czarny pas" w sztuce diagnostyki tego silnika proponuję ponadto używać poprawnego okreslenia dla tej czynności, która określam mianem korekcji ustawienia czujnika położenia wału.
Tak , tak, zobaczcie po opisach na schematach czujnik halla w aparacie takim właśnie mianem jest określany.
Osobom które zaczynaja przygodę z ABK polecam sprawdzic lub skorygować ustawienie tego czujnika. silnik ABK odpłaci się za to ładną pracą bez falowań , szarpań itp.
Przy okazji osoby które mają kłopoty z falowaniem obrotów polecam by sprawdziły, lub wymieniły "grzybek - zaworek" odpowietrzający przestrzeń korbową silnika.
Podciśnienie i dolot w ABK to kolejna ważna sprawa.
Mając na uwadze wiek obecnie eksploatowanych aut oraz korozję układu wydechowego należy sprawdzić czy sonda lambda ma właściwą masę, lub dołożyć sonde z dodatkowym przewodem masowym.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 sty 2013, 19:38

czarekj pisze:Cieszę się, że kilku osobom z forum udało się samodzielnie "ustawić zapłon" w silniku ABK i osiagneli przez to "fabrykę". Już myślałem, że moja metoda którą rozpowszechniłem na forum działa tylko w przypadku mojego auta. Przy okazji tego postu i waszych pozytywnych opinii nowi klubowicze będą zdawali sobie sprawe że to nie taka prosta sprawa i nie oszuka ich byle mechanior. Tak trzymać.
no, tylko mechanicy są teraz wku....ni bo co róż to ktoś przyjeżdża ustawić zapłon i jeszcze się wymądrza i poucza hehe
czarekj pisze: która określam mianem korekcji ustawienia czujnika położenia wału.
hmm, ciekawe ilu mechaników będzie wiedziało co to takiego :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl