Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 20V 7a]Różnice w budowie tego samego silnika ??

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Skrziwan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 01 cze 2011, 16:30

[2.3 20V 7a]Różnice w budowie tego samego silnika ??

Post autor: Skrziwan » 17 sty 2013, 13:10

Witam,

Szukam rury która idzie między filtrem powietrza a przepustnicą... patrzę na allegro gdzie gość sprzedaje części do silnika 7a i dostrzegam pewne różnice w budowie silnika. Może mi ktoś powie skąd te różnice i czy części będą pasowały? poniżej dwa zdjęcia na których widać te różnicę.

moje:

Obrazek

z allegro:
Obrazek

pozdro :)
Ostatnio zmieniony 17 sty 2013, 13:17 przez Skrziwan, łącznie zmieniany 1 raz.

i28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 308
Rejestracja: 19 sty 2009, 18:17
Lokalizacja: Wroc/Gubin
Kontakt:

Post autor: i28 » 17 sty 2013, 13:18

Twój to wersja 167KM nowsza z innym osprzętem, a ten z allegro to 170KM z "baranem", ot różnica.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 17 sty 2013, 13:24

różnią się przepustnicą, wężami dolotowymi i mocowaniem krokowca, komputerem sterującym i kolektorem , jak już wyżej kolega wspomniał.
różnica była od 1990 roku, mniej więcej.

Skrziwan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 01 cze 2011, 16:30

Post autor: Skrziwan » 17 sty 2013, 13:26

może pytanie trywialne, ale co to ten "baran" ?

czy silniki mają jakieś inne oznaczenia jeśli miałbym szukać części w ASO np? z tego co widzę przepływomierz jest w innym miejscu w moim silniku, czy ten wąż dolotowy jest taki sam czy inny?

gumiss64
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 10 kwie 2011, 15:19

Post autor: gumiss64 » 17 sty 2013, 13:30

Skrziwan pisze:może pytanie trywialne, ale co to ten "baran" ?

czy silniki mają jakieś inne oznaczenia jeśli miałbym szukać części w ASO np? z tego co widzę przepływomierz jest w innym miejscu w moim silniku, czy ten wąż dolotowy jest taki sam czy inny?
to jest właśnie ta rura/guma łącząca filtr z przepustnicą

Skrziwan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 01 cze 2011, 16:30

Post autor: Skrziwan » 17 sty 2013, 13:44

znacie jej oznaczenia seryjne? tzn numer jakim mogę się posłużyć? ewentualnie zdjęcie etki?

Leo, jednym słowem nie podejdzie? swoją drogą czy kąt zamocowania krokowca może mieć wpływ na jego pracę?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 17 sty 2013, 13:49

054133357A to ta guma od filtra do przepustnicy.

witek88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 16 gru 2007, 21:55
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: witek88 » 17 sty 2013, 22:04

Skrziwan pisze:może pytanie trywialne, ale co to ten "baran" ?
Barn to rodzaj kolektora wydechowego, w rocznikach 88-90 był baran, czyli kolektor rurowy, niestety z tego co wiem to ekologia zmusiła audi by w latach 90 i w górę kolektor był odlewany, żeliwny.
Silnik 7A na branie niepowtarzalnie brzmi, a właściwie ryczy :mrgreen:

LU CASH

Post autor: LU CASH » 18 sty 2013, 00:05

witek88 pisze:Silnik 7A na branie niepowtarzalnie brzmi, a właściwie ryczy
ja tam nie słysze.jak jeździlem bez końcowego to ryczało aż dzieci brejdakowi budziłem :mrgreen:

Baran podnosi troche moment Nm .



Gume taka mam gdzieś :roll:



.

witek88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 16 gru 2007, 21:55
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: witek88 » 18 sty 2013, 10:55

LU CASH pisze: ja tam nie słysze.jak jeździlem bez końcowego to ryczało aż dzieci brejdakowi budziłem :mrgreen:

Baran podnosi troche moment Nm .
Tak czy siak jak się wkręci 7A pod max obroty to banan na usta sam się ciśnie, tylko często Policja ma inne zdanie :mrgreen:
Raz mnie kontrolowali i jakie było ich zdziwienie jak zobaczyli oryginalny wydech :-P
Do tego z silnik nie kapał olej w tak starym sztruclu - jakiś 1000km miałem zrobione po kapitalce silnika <ok>

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 17 paź 2013, 17:05

czy zamontowanie samego barana coś da, czy razem jedynie z kpl wydechem? ewentualnie jakiej średnicy wydech robić (wolałbym na dwóch tłumikach ;) )

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 17 paź 2013, 19:16

quattroBandit pisze:ewentualnie jakiej średnicy wydech robić (wolałbym na dwóch tłumikach ;) )
2.5 Cala będzie optymalnym wyborem.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 17 paź 2013, 21:38

baran plus wydech j/w ale z tłumikami w oryginalnych miejscach i będzie gites.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl