Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4] Słabe hamulce, siła hamowania przód-tył podobna.

Awatar użytkownika
krzychu79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 12 kwie 2012, 20:31
Lokalizacja: śląskie

[80 B4] Słabe hamulce, siła hamowania przód-tył podobna.

Post autor: krzychu79 » 15 gru 2012, 20:13

Witam, od jakiegoś czasu borykałem się z problemem słabych hamulców. Pedał hamulca był dość twardy od samej góry, a auto bardziej zwalniało niż hamowało, było trzeba użyć dużej siły żeby auto jako-tako zahamowało. Niedawno na przeglądzie wyszło, że siła hamowania przodu jest tylko trochę większa od siły tyłu.

Mechanik postawił na przepuszczającą pompę hamulcową. Tak więc zagościła nowa pompa i profilaktycznie jeszcze nowy płyn hamulcowy.
Niestety jedyna różnica jest taka, że pedał hamulca jest wyraźnie miększy, ale siła hamowania nie uległa zmianie (a nawet jest jakby gorzej?! ale może to subiektywne odczucie bo kilka dni jeździłem autem z normalnymi hamulcami)

Na początku roku były zmieniane przednie tarcze i klocki hamulcowe, więc tego nie braliśmy pod uwagę.

Kilka testów które wykonałem przed i po zmianie pompy i płynu, w obu przypadkach zachowanie identyczne:
1. Na wyłączonym silniku pompowanie hamulca powoduje jego twardnienie, przy przytrzymaniu delikatnie schodzi niżej. Po włączeniu silnika hamulec wyraźnie mięknie i opada do normalnej pozycji.
2. Na odpalonym silniku szybkie pompowanie hamulca również powoduje jego twardnienie, ale po przytrzymaniu hamulec mięknie i opada do normalnego stanu.
3. W czasie jazdy podczas hamowania jak puszczę hamulec i wcisnę jeszcze raz, to bierze trochę wyżej i trochę lepiej hamuje.

Auto zwalnia a nie hamuje. Na śniegu ciężko doprowadzić do włączenia ABS'u, na mokrym asfalcie w ogóle nie da rady.
Macie jakieś pomysły co może być przyczyną takiego stanu?
Ostatnio zmieniony 25 gru 2012, 13:51 przez krzychu79, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 15 gru 2012, 22:02

jezeli uklad zostal na 100% dobrze odpowietrzony,dobrze obejrzyj przewody hamulcowe w szczególności gumowe moze gdzies ci przewod puchnie

Awatar użytkownika
vitja07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 187
Rejestracja: 25 lut 2010, 13:02
Lokalizacja: Podkarpacie RSR

Post autor: vitja07 » 15 gru 2012, 22:13

może pompa ABS-u nie puszcza płynu na przednie koła lub słabo daje

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 15 gru 2012, 23:41

a moze wystarczyloby sprawdzic przewod podcisnienia od serwa? i jego zaworek czy jest szczelnie i czy dobrze dziala

Awatar użytkownika
krzychu79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 12 kwie 2012, 20:31
Lokalizacja: śląskie

Post autor: krzychu79 » 17 gru 2012, 00:06

tomek1982, nie wyglądało to na zapowietrzenie bo hamulec był twardy od samej góry. Sprawdzę to jeszcze raz i obejrzę te przewody dokładnie.

vitja07, A czy pompa ABS miałaby wpływ na gorsze hamowanie? Czy tylko na "słabszy" ABS? Bo jak spadł pierwszy śnieg a jechałem na letnich oponach to ABS włączał się bez przerwy. Zresztą EDS przy ruszaniu również, a pracującą pompę było dobrze słychać, więc zakładam, że działa poprawnie. Jest jakiś łatwy test żeby samemu sprawdzić pompę ABS? Jakie są objawy jak padnie?

damianek1234561, niby test serwa jest ok, ale dla pewności sprawdzę to dokładniej.

Z przodu klocki dość mocno piszczą, może są za twarde, ale czy aż tak marne hamulce byłyby z tego powodu?

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 17 gru 2012, 06:52

watpie aby tak bylo jak piszcza to sa po prostu kiepskie badz spalone sprawdz ten przewod a zeby klocki nie piszczaly to mozesz je sciagnac i przetrzec o asfalt troszke i powinno pomoc

Awatar użytkownika
krzychu79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 12 kwie 2012, 20:31
Lokalizacja: śląskie

Post autor: krzychu79 » 25 gru 2012, 13:50

Cały układ odpowietrzony porządnie kilka razy i nie jest zapowietrzony, hamulce dalej b. słabe, trzeba naprawdę mocno wcisnąć żeby auto zaczęło dobrze hamować. Nowa pompa hamulcowa spowodowała jedynie znaczne "zmiękczenie" pedału hamulca i nic więcej.
Dodam, że w czasie jazdy każde kolejne wciśnięcie hamulca powoduje skuteczniejsze hamowanie.

Jakieś pomysły co może być przyczyną?

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 25 gru 2012, 18:23

Serwo? Może puchną przewody?

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 19 sty 2013, 16:56

podłącze sie z zapytaniem jak mocno powinna ssać wakum pompa? sprawdziłem i porównałem z kolektorem gdzyż ona jest tez znim połączona to kolektor zasysa o wiele mocnej niz pompa, drugie pytanie tyczy tego zaworka przy serwie, jak chciałem zassać powietrze to sie nie dało, ale w drugą stronę również było ciężko, musiałem uzyc bardzo duzo siły zeby w niego dmuchnac, tak mam być czy powinien byc swobodny przepływ powietrza?

a co tematu to jak odpowietrzałeś? jak masz korektor siły hamowania to musi byc maks otwarty inaczej nie odpowietrzysz

pawcio09
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 25 sty 2013, 17:36

układ hamulcowy

Post autor: pawcio09 » 25 sty 2013, 17:47

POMOCY
mam Audi B4 19 tdi i mam problem z kontrolką układu hamulcowego przez cały czas świeci sprawdziłem klocki, cylinderek i wymieniłem płyn hamulcowy odpowietrzyłem i nadal świeci przód hamuje rewelacyjnie ale tył trochę słabiej

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 25 sty 2013, 18:35

Pływak może zawiesił się w zbiorniczku. Wyciąg sitko i poruszaj pływakiem.

pawcio09
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 25 sty 2013, 17:36

Post autor: pawcio09 » 26 sty 2013, 17:41

nie pomogło nadal się świeci

lesli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 06 cze 2007, 22:33
Lokalizacja: ustka

Post autor: lesli » 26 sty 2013, 17:50

Zobacz przy dzwigni ręcznego ,włącznik styka i kontrolka świeci.

Paweloz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 11 sty 2013, 20:59
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Paweloz » 08 lut 2013, 16:40

Witam wszystkich podłączę się pod temat.W moim audi 80 B3 od pewnego czasu mam problem z hamulcami a mianowicie z przodu koło prawe słabo hamuje i tylne lewe jaka może być tego przyczyna.Czy to wina pompy.Płyn jaki stosuję to DOT4.Czekam na szybką odpowiedz bo wikkend prawie w pełni i chciałbym tą usterkę usunąć .Pozdrawiam!

Orem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 25 lut 2008, 22:12

Post autor: Orem » 20 cze 2013, 20:50

krzychu79 mam identyczny problem. Widzę, że nikt tutaj nie pomógł Ci w jego rozwiązaniu. Czy poradziłeś sobie ze znalezieniem przyczyny tej usterki?
papaj:
jak masz korektor siły hamowania to musi być maks otwarty inaczej nie odpowietrzysz
papaj, co wg Ciebie to znaczy "otwarty" - tam są jakieś śruby/nakrętki regulacyjne, które trzeba "popuścić"?


Panowie,
poza tym mam pytanie odnośnie cylinderka w lewym, tylnym zacisku. Od niedawna po wciśnięciu dźwigni hamulca zasadniczego wysuwa się, ale nie cofa. Wyjąłem zacisk, wyjąłem cylinderek. Nie było żadnych wżerów, gumka osłaniająca w porządku. Używając klucza do zacisków sprawdziłem, ze pracuję gładko. Mimo wszytko przed włożeniem nasmarowałem go, założyłem, odpowietrzyłem hamulce, ale tłoczek nadal się nie cofa.
Dlaczego tak się dzieje? Ma ktoś jakiś pomysł?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl