Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 NG] regulator wolnych obrotów

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

[2.3 NG] regulator wolnych obrotów

Post autor: papaj » 08 sty 2013, 13:45

Witam, mam pytanie co odpowiada za sterowanie zaworem wolnych obrotów? u mnie czy wtyczka wpięta czy wypieta to silnik zachowuje sie tak samo.
drugie pytanie to po odpaleniu auto ma niecałe 800 RPM wtrysk rozruchowy działa na 100%, czy jest możliwość ze zwór sie nie otwiera i nie puszcza dodatkowego powietrza?

itor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 14 maja 2012, 16:41

Re: [2.3 NG] regulator wolnych obrotów

Post autor: itor » 08 sty 2013, 20:21

papaj pisze:Witam, mam pytanie co odpowiada za sterowanie zaworem wolnych obrotów? u mnie czy wtyczka wpięta czy wypieta to silnik zachowuje sie tak samo.
drugie pytanie to po odpaleniu auto ma niecałe 800 RPM wtrysk rozruchowy działa na 100%, czy jest możliwość ze zwór sie nie otwiera i nie puszcza dodatkowego powietrza?
stycznik biegu jalowego daje sygnal do sterownika sterownik daje sygnal do krokowego, u mnie w AAR obroty sa 740

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 08 sty 2013, 20:54

o styczniku wiem, po wypieciu wtyczki obroty wzrastają wiec on chyba jest ok. Nie za niskie te obroty? mi całm autem trzesie przez kilka minut a to nie ma tak chyba

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 09 sty 2013, 19:13

Wg. serwisówki obroty mają być 790-820 .

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 09 sty 2013, 22:10

wymieniłem dzis zawór wolnych obrotów, okazało sie ze poprzedni stanoł w miejscu, ten nowy trzyma obroty ok i po wypieciu wtyczki jest zmiana, wczesniej nie bylo, tylko teraz jak gwaltownie hamuje to auto potrafi nawet zgasąć, wczesniej tego nie bylo, ktoś ma jakieś pomysły?

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 10 sty 2013, 00:50

nieszczelność w układzie
używany był krokowy ? może on wadliwy
i milion innych powodów od przepływki po czujniki

musisz wszystko po kolei sprawdzać

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 19 sty 2013, 21:14

po długiej walce takie wnioski:
nie załancza się "obieg" prądu od regulatora powietrza.
wypiołem te wtyczke przy przepustnicy, trzy pinową i zwarłem na krótko te piny od stycznika i nic, wypiołem wtyczke od zaworu i podłączyłem do drugiego i również bez zmian, i teraz jak se z tym poradzić?

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 20 sty 2013, 02:22

A dochodzi napięcie na niebiesko-czarnym przewodzie do tej wtyczki trzy-pinowej ? Razem z nią jest zasilane wszystko czyli nastawnik zawór oparów właśnie też zawór powietrza i do bezpiecznika motor

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 20 sty 2013, 11:12

dochodzi, jak zewre górny stycznik to reakcja jest, a miernikiem mierzyłem srodkow pin z masa to jest prąd

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 20 sty 2013, 11:43

A przejście na dolnym styku jest ?

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 20 sty 2013, 13:58

nie ma,ale podłączyłem na krótko i również brak reakcji

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 27 sty 2013, 08:12

To kup sprawną przepustnicę

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 06 lut 2013, 16:12

ok stycznik juz działa jak nalezy. Z ciekawości podłączyłem 12V bezposrednio do regulatora obrotów i nic sie nie dzieje, przesłona nawet nie drgneła, dodam ze reką da sie lużno przesuwać, czy to świadczy o jakimś wewnętrznym uszkodzeniu?

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 06 lut 2013, 22:24

No na pewno. Mój nie da się ani drgnąć . Za to jak podłącze 12V to reaguje natychmiast.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 14 mar 2013, 09:33

Panowie gdzie znajduję się ta kostka od stycznika biegu jałowego :?: To ta u góry na przepustnicy?

Bo mam problem szczególnie na zimnym... Nie może utrzymać obrotów tylko trzymają sie na 300-600, kiedy mu przegazuję to zgaśnie i ciężko go odpalić :-/ Na ciepłym przy spadaniu z obrotów lubi zgasnąć albo spadnie na 200 zaraz skoczy na 1400 i wtedy się stabilizuje :roll:

Krokowca wymieniałem i czyściłem...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl