[80 B4 ABT] brak ogrzewania. o co chodzi?
Sterowanie ciepło zimno działa tzn. jest różnica w natężeniu ilości wydmuchiwanego powietrza przy przekręcaniu z ciepłego na zimno. Osobiście nie wymieniałem tej nagrzewnicy tylko mechanik czy żeby zajrzeć do tych klap nawiewów znowu trzeba ściągać deskę? i dlaczego na 3 i 4 biegu dmuchawy powietrze jest letnie i jest go mniej na środkowych nawiewach?
Jak Ci mechanik to zakładał to podejrzewam nieszczelności w klapach i w tunelach na 3 i 4 biegu zawsze będzie zimniejsze leciało ponieważ jest większy podmuch, a żeby sprawdzić klapy to wyjmij środkowe kratki może coś ujrzysz ale raczej wątpię. Tu masz napisane sporo na temat uszczelniania klap. https://audi80.pl/b4-1z-wymiana-nagr ... 139,30.htm
Twój mechanik pewnie to olał.
Twój mechanik pewnie to olał.
brak ogrzewania
Witam. w poniedziałek zakupiłem Audi 80 B3. mam proble z dmóchawą bo wogóle nie chodzi mi wentylator praktycznie bo jedynie tak trosze leci ciepło ale prawie wogóle jest to nie odczówalne. Dopiero ja sie zamochud rozgdze to troszke puszcza szybe ale węntylaror wogóle nie pracuje na żadnym bieg. Proszę o pomoc z tym. z góry dziekuję
Zdemontuj schowek, wymontuj wentylator, który znajduję się za schowkiem po prawej stronie ale najpierw zobacz czy wszytko ok z kablami po wymontowaniu podłącz na krótko czy chodzi jeśli tak to zainteresuj się pokrętłem wymontuj sterowanie nawiewów, sprawdź styki, przeczyść przesmaruj jeśli nie pomoże to pozostaje opornica ale najczęściej jak ona jest uwalona to wentylator chodzi tylko na najwyższych obrotach tzn. czwórce.
Chłodnica już ciepła na górze i na dole, nagrzewnica też ,,dobrałem'' się do całej obudowy nagrzewnicy każde pokrętło działa tzn. każda z czterech linek się rusza i czymś tam steruje ale nadal nie leci zbyt ciepłe powietrze na biegu jałowym a samochód nagrzany temperatura 90 stopni wentylator włączał się trzy razy układ odpowietrzony. Co to może być? Czy zasilanie nagrzewnicy powinno wychodzić z górnej części bloku i czy jest ono po prawej stronie stojąc na wprost silnika a odpowietrzanie po lewej? Nie wiem czy mechanik czegoś nie namieszał przy okazji tej wymiany nagrzewnicy.
Czy zasilanie nagrzewnicy powinno wychodzić z górnej części bloku i czy jest ono po prawej stronie stojąc na wprost silnika a odpowietrzanie powrót po lewej? Nie wiem czy mechanik czegoś nie namieszał przy okazji tej wymiany nagrzewnicy. W książce piszą, że przewód zasilający jest z lewej strony a powrotny z prawej.
- shellah
- Forum Audi 80
- Posty: 3081
- Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
- Imię: Artur
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH+lpg
- Lokalizacja: Reading UK
rafales83,
Każdy ci pisze a ty jak krowa na miedzy upierasz się w szukaniu głębszej przyczyny
Jeżeli nagrzewnica ok i układ odpowietrzony to 100% masz wypierdzianą gąbkę na klapie zimno/ciepło.
Wiem bo sam dosłownie wczoraj skończyłem to naprawiać i leci teraz cieplutkie powietrze.
Jeżeli nie wierzysz to na szybko możesz sprawdzić bez ściągania dechy w ten oto sposób:
1.Wyciągasz kratki środkowe,radio,sterowanie nawiewami.
2.Odpinasz kanał na górne kratki(jest na zszywkach po bokach)
3.pojawia się otwór 15cm x 10cm który blokuje klapa kierująca powietrze na kratki środkowe
4. Otwierasz cięgnem klapę i wsuwasz ręke głęboko gdzie właśnie napotkasz tą nieszczęsną klapkę zimno/ciepło i wyczujesz przesuwając po niej łapą czy gąbka jest na całej jej powierzchni czy są już dziury.U mnie były na górze.
5. jeśli są czeka cię ściąganie deski rozdzielczej
Każdy ci pisze a ty jak krowa na miedzy upierasz się w szukaniu głębszej przyczyny
Jeżeli nagrzewnica ok i układ odpowietrzony to 100% masz wypierdzianą gąbkę na klapie zimno/ciepło.
Wiem bo sam dosłownie wczoraj skończyłem to naprawiać i leci teraz cieplutkie powietrze.
Jeżeli nie wierzysz to na szybko możesz sprawdzić bez ściągania dechy w ten oto sposób:
1.Wyciągasz kratki środkowe,radio,sterowanie nawiewami.
2.Odpinasz kanał na górne kratki(jest na zszywkach po bokach)
3.pojawia się otwór 15cm x 10cm który blokuje klapa kierująca powietrze na kratki środkowe
4. Otwierasz cięgnem klapę i wsuwasz ręke głęboko gdzie właśnie napotkasz tą nieszczęsną klapkę zimno/ciepło i wyczujesz przesuwając po niej łapą czy gąbka jest na całej jej powierzchni czy są już dziury.U mnie były na górze.
5. jeśli są czeka cię ściąganie deski rozdzielczej