[AAH] Problem z obrotami, wskazania vag
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
- Lokalizacja: Staszów
A w którym miejscu odczytać kąt wyprzedzenia zapłonu? Bo u mnie jak czytam w necie o symptomach wypadania zapłonu to właśnie pasuje to do mnie. Na wolnych lekkie wibracje, jak utrzymuje ok 2000 obrotów to samo. Sam rozrządu nie sprawdzę bo się nie znam, ale w vagu na pewno się sprawdza jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu - a że w ahh się go nie ustawia tylko jest stały, to jak wyjdzie coś nie poprawnie to znaczy że rozrząd rozjechany.
Byłem u mechanika i podłączył pod kolektor wakuometr - taki:
I właśnie na wolnych pokazywało ok 17 inHg (cali słupa rtęci) - no i jak widać po opisie możliwe "Late ign (ignition) timming - opóźniony zapłon.
W piątek auto idzie do niego i sprawdzi kompresje. Rozrząd (po remoncie głowic) ustawiał na blokady - z tego co czytam ciężko coś źle ustawić jak się na blokadach robi, no ale ....
Byłem u mechanika i podłączył pod kolektor wakuometr - taki:
I właśnie na wolnych pokazywało ok 17 inHg (cali słupa rtęci) - no i jak widać po opisie możliwe "Late ign (ignition) timming - opóźniony zapłon.
W piątek auto idzie do niego i sprawdzi kompresje. Rozrząd (po remoncie głowic) ustawiał na blokady - z tego co czytam ciężko coś źle ustawić jak się na blokadach robi, no ale ....
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
We wczesnych AAH gdzie jest dostępna na VAGu tylko grupa 000 nie odczyta się kąta wyprzedzenia zapłonu. Chyba tylko zaznaczając sobie ZZ któregoś cylindra i badając lampą stroboskopową z możliwości ustawienia kąta dałoby się sprawdzić. Jeśli przepływomierz i TPS pokazują właściwy parametry to wyprzedzenia zapłonu powinno być właściwe (chyba że jeszcze czujniki stukowe cofną).johnybravo pisze:A w którym miejscu odczytać kąt wyprzedzenia zapłonu?
Okienko nr 4
"Wyświetlacz 4 - pilot uczenia wartości biegu jałowego
kontroli napełniania
Czytaniu odpowiada odchylenia od zaprogramowanej pozycji wyjściowej kontroli Idle prędkości. W podstawowej pozycji to 0 wartość wyświetlana Dozwolony zakres: 0 - 10 i od 255 do 240
Wyświetlana wartość od 0 do 10: Greater pilot uczenia wartość niż w normalnej pozycji. [FR-zawór jest włączony.
Wyświetlana wartość od 255 do 240 oznacza: Smaller pilot uczenia wartości niż w normalnej pozycji. [FR-zawór jest zamknięty również."
Nie bardzo to rozumiem...
U mnie na biegu jałowym lub przy jeździe, nie ma znaczenia jest cały czas wartość 255 bardzo rzadko spada do zera na chwilę i znowu leci do 255, czy ktoś wie o co w tym chodzi??
Okienko nr5 brak wartości... To jest od klimy? Ja nie mam klimy.
Przepływka
"Wyświetlacz 2 - Mass Air Flow (napięcie MAF)
Wyświetlana wartość podzielona przez 100, odpowiada napięciu miernika masy powietrza w woltach."
Przy 4tyś obrotów dochodzi do wartości 255 podzielone przez 100 daje 2,5v a chyba powinno to być 3,4v?
Chyba że 3,4v osiąga przy 7tyś obr.
"Wyświetlacz 4 - pilot uczenia wartości biegu jałowego
kontroli napełniania
Czytaniu odpowiada odchylenia od zaprogramowanej pozycji wyjściowej kontroli Idle prędkości. W podstawowej pozycji to 0 wartość wyświetlana Dozwolony zakres: 0 - 10 i od 255 do 240
Wyświetlana wartość od 0 do 10: Greater pilot uczenia wartość niż w normalnej pozycji. [FR-zawór jest włączony.
Wyświetlana wartość od 255 do 240 oznacza: Smaller pilot uczenia wartości niż w normalnej pozycji. [FR-zawór jest zamknięty również."
Nie bardzo to rozumiem...
U mnie na biegu jałowym lub przy jeździe, nie ma znaczenia jest cały czas wartość 255 bardzo rzadko spada do zera na chwilę i znowu leci do 255, czy ktoś wie o co w tym chodzi??
Okienko nr5 brak wartości... To jest od klimy? Ja nie mam klimy.
Przepływka
"Wyświetlacz 2 - Mass Air Flow (napięcie MAF)
Wyświetlana wartość podzielona przez 100, odpowiada napięciu miernika masy powietrza w woltach."
Przy 4tyś obrotów dochodzi do wartości 255 podzielone przez 100 daje 2,5v a chyba powinno to być 3,4v?
Chyba że 3,4v osiąga przy 7tyś obr.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
- Lokalizacja: Staszów
Byłem u znajomego, podłączył jakąś walizkę diagnostyczną - nie pamiętam nazwy - niestety jedynie błędy odczytał. Ale kiedyś mi ustawiał LPG i czasy wtrysków dało się odczytać. Dziś mam podjechać i zobaczymy co wskóra oryginalny Vcds.
Czyli reasumując - AAH z pierwszych roczników nie ma w ogóle bloków pomiarowych, czy po prostu problemem jest się do nich dobrać "allegrowym" sprzętem? Pojadę do serwisu audi i też nic nie zrobią, oprócz odczytania błędów?
Czyli reasumując - AAH z pierwszych roczników nie ma w ogóle bloków pomiarowych, czy po prostu problemem jest się do nich dobrać "allegrowym" sprzętem? Pojadę do serwisu audi i też nic nie zrobią, oprócz odczytania błędów?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
- Lokalizacja: Staszów
Ale mi chodzi o to, czy za pomocą profesjonalnych testerów też nic się nie odczyta? Bo allegrowe to na pewno, ale sądziłem, że jakoś te serwisy ASO musiały jakoś korzystać z tych złącz.
Z tej strony http://www.12v.org/engine/index.php?section=hw wynika, że mam sterownik 4A0 906 266 AB - MMS200 - jest sterownik Bosch a nie Hitachi.
Zobaczę dziś, czy VCDS oryginalny coś wskóra, ale chyba będzie klapa. O ile z Hitachi są problemy, to z moim jeszcze starszym Boschem to już w ogóle będzie kaplica. Szkoda, bo chciałem podejrzeć zapłon i korekty PB długo i krótkoterminowe.
Z tej strony http://www.12v.org/engine/index.php?section=hw wynika, że mam sterownik 4A0 906 266 AB - MMS200 - jest sterownik Bosch a nie Hitachi.
Zobaczę dziś, czy VCDS oryginalny coś wskóra, ale chyba będzie klapa. O ile z Hitachi są problemy, to z moim jeszcze starszym Boschem to już w ogóle będzie kaplica. Szkoda, bo chciałem podejrzeć zapłon i korekty PB długo i krótkoterminowe.
Ja też jestem tym rozczarowany i troszkę audi przez to straciło w moich oczach bo przy problemach niewiele można zrobić i trzeba szukać na własną rękę...
W sumie też zastanawiam się by podjechać gdzieś do mechanika z kompem żeby się podłączył, ale podejrzewam że swoim sprzętem zdziała tyle samo co i ja...
W sumie też zastanawiam się by podjechać gdzieś do mechanika z kompem żeby się podłączył, ale podejrzewam że swoim sprzętem zdziała tyle samo co i ja...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
- Lokalizacja: Staszów
Chyba coś mam - http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 8144,d.d2k długi link, ale ok 360 stron opisu błędów VAG, opis bloków pomiarowych itp. Od strony 214 opis bloków pomiarowych :0 Nie zagłębiałem się szczegółowo, ale wydaje się, że stare VAG 1551 miały możliwość podglądu bloków.
Opis dotyczy sterowników:
4A0 906 266 A
4A0 906 266 AA
4A0 906 266 AB
8A0 906 266 B
8A0 906 266 E
8A0 906 266 H
8A0 906 266 J
8A0 906 266 D
8D0 906 266 A
Trzeba się przekopać przez to, może coś wyjdzie pozytywnego
Opis dotyczy sterowników:
4A0 906 266 A
4A0 906 266 AA
4A0 906 266 AB
8A0 906 266 B
8A0 906 266 E
8A0 906 266 H
8A0 906 266 J
8A0 906 266 D
8D0 906 266 A
Trzeba się przekopać przez to, może coś wyjdzie pozytywnego
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
- Lokalizacja: Staszów
No ok, ale nie działają na kabelku za 20 zł, ale może działają na czymś lepszym. Cały czas mi się o to rozchodzi - może ktoś dysponuje oryginalnym testerem VAG 1551/1552 Scan Tool i może to wszytko działać. Jak ktoś kuma angielski to może wyczyta, że te Bosch nie miały w ogóle tego, ale na pierwszy rzut oka to chyba opis tyczy się wszystkich sterowników wymienionych na str. 1.
Tutaj opis diagnostyki do mojego AAH - http://elsaweb.spaghetticoder.org/nav/E ... 3/1/16040/ (Trzeba wejść w co nas interesuje - Display group overview, Read measured value block: Display Groups 011 to 099, Reading measured value block: Display Groups 001 to 010)
Też opis bloków pomiarowych - wszystkich (12-17 to od zapłonu). Czyli wychodzi na to, że stary VAG 1551 powinien to czytać, bo jaki sens by robiło audi robiąc ten opis.
[ Dodano: 2013-01-15, 19:08 ]
Byłem u kolejnego diagnosty - ma tych komputerów kilka: Gutmann mega macs, VAS 5051 i kicha. U znajomego VCDS też nic. Jedynie da się sprawdzić błędy i odczytać bloki 000 - czyli tyle samo co kabel z allegro.
Z tego co mi odczytał w blokach 000 to miałem na wolnych tak:
147; 154; 29; 7; 13; 128; 20; 124; 76; 70
151; 156; 30; 8; 13; 128; 20; 127; 77; 70
Pokazałem mu o co mi chodzi z tymi wibracjami i mówi, że to na pewno nie wypadanie zapłonów, jak na jego oko silnik jak na 21 lat chodzi ładnie. Kwestia kultury pracy to już może być kwestia wyważenia silnika - czyli zużycie mechaniczne. Ale jak dla niego silnik chodzi bardzo dobrze i mówi, że jak dobrze jeździ to olać sprawę i nauczyć się z tym żyć :mrgreen:
Tutaj opis diagnostyki do mojego AAH - http://elsaweb.spaghetticoder.org/nav/E ... 3/1/16040/ (Trzeba wejść w co nas interesuje - Display group overview, Read measured value block: Display Groups 011 to 099, Reading measured value block: Display Groups 001 to 010)
Też opis bloków pomiarowych - wszystkich (12-17 to od zapłonu). Czyli wychodzi na to, że stary VAG 1551 powinien to czytać, bo jaki sens by robiło audi robiąc ten opis.
[ Dodano: 2013-01-15, 19:08 ]
Byłem u kolejnego diagnosty - ma tych komputerów kilka: Gutmann mega macs, VAS 5051 i kicha. U znajomego VCDS też nic. Jedynie da się sprawdzić błędy i odczytać bloki 000 - czyli tyle samo co kabel z allegro.
Z tego co mi odczytał w blokach 000 to miałem na wolnych tak:
147; 154; 29; 7; 13; 128; 20; 124; 76; 70
151; 156; 30; 8; 13; 128; 20; 127; 77; 70
Pokazałem mu o co mi chodzi z tymi wibracjami i mówi, że to na pewno nie wypadanie zapłonów, jak na jego oko silnik jak na 21 lat chodzi ładnie. Kwestia kultury pracy to już może być kwestia wyważenia silnika - czyli zużycie mechaniczne. Ale jak dla niego silnik chodzi bardzo dobrze i mówi, że jak dobrze jeździ to olać sprawę i nauczyć się z tym żyć :mrgreen:
No i tak, sonda wymieniona i jest znaczna poprawa, nie buja tak silnikiem, spalanie spadło, nawet ciszej chodzi i ładnie przyśpiesza.
Wcale nie kupowałem jakiejś super NGK/NTK czy Boscha (kiedyś kupiłem NGK/NTK i mi padła) kupiłem za 7 dyszek Begara, jedynie na początku falowały obroty, ale pojeździłem kilka km i ustało,teraz minimalnie falują, ale podobno to już taka natura tego silnika aczkolwiek zastanawiam się czy drugiej nie kupić.
Ktoś pewnie powie że zaraz się zepsuje, możliwe, pojeżdżę i się przekonam jak coś to dam znać.
Natomiast borykam się z innym problemem, JohnyBravo porównałem twoje wskazania ze swoimi na jałowym i niepokoi mnie jedno okienko...
Twoje wskazania
"Z tego co mi odczytał w blokach 000 to miałem na wolnych tak:
147; 154; 29; 7; 13; 128; 20; 124; 76; 70
151; 156; 30; 8; 13; 128; 20; 127; 77; 70"
Chodzi o okienko nr 4 u mnie pokazuje cały czas 249 czy jadę czy stoję cały czas a u Ciebie na wolnych wskazuje 7,8 nie mogę za cholerę dojść co to za czujnik bo wygląda na to że jest walnięty...
Jeżeli ktoś wie to proszę o pomoc
(Ewentualnie nie będzie to przypadkiem przepustnica?)
Fotka w zał.
Wcale nie kupowałem jakiejś super NGK/NTK czy Boscha (kiedyś kupiłem NGK/NTK i mi padła) kupiłem za 7 dyszek Begara, jedynie na początku falowały obroty, ale pojeździłem kilka km i ustało,teraz minimalnie falują, ale podobno to już taka natura tego silnika aczkolwiek zastanawiam się czy drugiej nie kupić.
Ktoś pewnie powie że zaraz się zepsuje, możliwe, pojeżdżę i się przekonam jak coś to dam znać.
Natomiast borykam się z innym problemem, JohnyBravo porównałem twoje wskazania ze swoimi na jałowym i niepokoi mnie jedno okienko...
Twoje wskazania
"Z tego co mi odczytał w blokach 000 to miałem na wolnych tak:
147; 154; 29; 7; 13; 128; 20; 124; 76; 70
151; 156; 30; 8; 13; 128; 20; 127; 77; 70"
Chodzi o okienko nr 4 u mnie pokazuje cały czas 249 czy jadę czy stoję cały czas a u Ciebie na wolnych wskazuje 7,8 nie mogę za cholerę dojść co to za czujnik bo wygląda na to że jest walnięty...
Jeżeli ktoś wie to proszę o pomoc
(Ewentualnie nie będzie to przypadkiem przepustnica?)
Fotka w zał.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
- Lokalizacja: Staszów
U mnie po pomiarze wyszło:
Zimny
11,98-12,54
12,00-12,20
12,04-13,00
Ciepły
12,50-13,00
12,70-12,80
12,70-13,40
Ciśnienie na starym oleju 10w40 (pomiar manometrem):
- zimny 6,5 bara
- gorący 1,8 bara
Po wymianie na (niestety nie to co chciałem) Mobil Super™ 3000 XE 5W-30 (HC!) ciśnienie na wskaźniku na gorącym oleju ok 2,7 bara. Wskaźnik nie startuje od "0", ale po odpaleniu wskazuje ok.
Wymienione zaworki w głowicy i jest rano cisza - jeden zaworek prawie zgon, drugi w agonii. Niestety klekotanie mam nadal, im bardziej rozgrzany olej tym lepiej. Muszę zalać oleju pod maks, bo wcześniej też tak miałem, że jak zjechało do połowy miarki to klekotało, a po zalaniu do maks to cisza raczej. Uszczelniona dolna misa - zobaczymy czy będzie wyciek spod górnej, no i ile trzeba będzie dolać.
Generalnie miał być pełny syntetyk, ale mechanik poleciał w kulki i zalazł HC synthesse. Jak się okazuje (na mobile1.de) to Mobil 1 to już nie sysntetyk - to SHC Synthesse, co prawda lepszy niż to moje HC.
Co to wskazań to nie potrafię pomóc, przejrzyj tego pdfa może coś będzie. Silnik nadal lekko wibruje, ale im bardziej rozgrzany tym ładniej chodzi. Ja chyba odpuszcza, bo dla mechanika to nie problem, albo nie wie co to. Może na jakimś spocie ktoś coś podpowie, ja wymiękam - leję LPG i jeżdżę bo szkoda nerwów :mrgreen:
Zimny
11,98-12,54
12,00-12,20
12,04-13,00
Ciepły
12,50-13,00
12,70-12,80
12,70-13,40
Ciśnienie na starym oleju 10w40 (pomiar manometrem):
- zimny 6,5 bara
- gorący 1,8 bara
Po wymianie na (niestety nie to co chciałem) Mobil Super™ 3000 XE 5W-30 (HC!) ciśnienie na wskaźniku na gorącym oleju ok 2,7 bara. Wskaźnik nie startuje od "0", ale po odpaleniu wskazuje ok.
Wymienione zaworki w głowicy i jest rano cisza - jeden zaworek prawie zgon, drugi w agonii. Niestety klekotanie mam nadal, im bardziej rozgrzany olej tym lepiej. Muszę zalać oleju pod maks, bo wcześniej też tak miałem, że jak zjechało do połowy miarki to klekotało, a po zalaniu do maks to cisza raczej. Uszczelniona dolna misa - zobaczymy czy będzie wyciek spod górnej, no i ile trzeba będzie dolać.
Generalnie miał być pełny syntetyk, ale mechanik poleciał w kulki i zalazł HC synthesse. Jak się okazuje (na mobile1.de) to Mobil 1 to już nie sysntetyk - to SHC Synthesse, co prawda lepszy niż to moje HC.
Co to wskazań to nie potrafię pomóc, przejrzyj tego pdfa może coś będzie. Silnik nadal lekko wibruje, ale im bardziej rozgrzany tym ładniej chodzi. Ja chyba odpuszcza, bo dla mechanika to nie problem, albo nie wie co to. Może na jakimś spocie ktoś coś podpowie, ja wymiękam - leję LPG i jeżdżę bo szkoda nerwów :mrgreen: