[AAH] Problem z obrotami, wskazania vag
[AAH] Problem z obrotami, wskazania vag
Witam
Nie wiem czy w dobrym miejscu dodałem ten post, jeżeli nie to proszę moderatora o przeniesienie.
Panowie, dzisiaj sprawdziłem vagiem moje autko ponieważ mam problem z nierównymi obrotami,buja silnikiem na wolnych obrotach i czuć to po budzie.
Dolot jest uszczelniony, przewody, świece, filtr powietrza wymienione, gruszka pracuje poprawnie, 14 bar na każdym cylindrze, błędów nie pokazało więc sprawdziłem na vag scope wykres, ale nie wiem za jaki czujnik odpowiadają poszczególne okienka i linie, które się rysują podczas pracy silnika, bardzo proszę was o pomoc, byłem też u elektryka, ale nic nie wykrył, twierdzi że wszystkie czujniki działają sprawnie,ale ta nierówna praca skądś musi się brać...
W załączniku fotki z przebiegu pracy silnika, niestety nie miałem możliwości się przejechać bo mam uszkodzoną baterię w laptopie...
Na screenie 1 widać pracę na biegu jałowym, później na 2000 obrotów a następnie chwilowo na 3000
screen 2 pod koniec przygazowka do odcinki ze 3 razy i znowu wolne obroty.
screen 3 wartości w okienkach, których w ogóle nie rozumiem, nie wiem które okienko za jaki czujnik odpowiada.
Proszę jak ktoś się na tym zna o jakieś info
Nie wiem czy w dobrym miejscu dodałem ten post, jeżeli nie to proszę moderatora o przeniesienie.
Panowie, dzisiaj sprawdziłem vagiem moje autko ponieważ mam problem z nierównymi obrotami,buja silnikiem na wolnych obrotach i czuć to po budzie.
Dolot jest uszczelniony, przewody, świece, filtr powietrza wymienione, gruszka pracuje poprawnie, 14 bar na każdym cylindrze, błędów nie pokazało więc sprawdziłem na vag scope wykres, ale nie wiem za jaki czujnik odpowiadają poszczególne okienka i linie, które się rysują podczas pracy silnika, bardzo proszę was o pomoc, byłem też u elektryka, ale nic nie wykrył, twierdzi że wszystkie czujniki działają sprawnie,ale ta nierówna praca skądś musi się brać...
W załączniku fotki z przebiegu pracy silnika, niestety nie miałem możliwości się przejechać bo mam uszkodzoną baterię w laptopie...
Na screenie 1 widać pracę na biegu jałowym, później na 2000 obrotów a następnie chwilowo na 3000
screen 2 pod koniec przygazowka do odcinki ze 3 razy i znowu wolne obroty.
screen 3 wartości w okienkach, których w ogóle nie rozumiem, nie wiem które okienko za jaki czujnik odpowiada.
Proszę jak ktoś się na tym zna o jakieś info
Ostatnio zmieniony 31 gru 2012, 11:27 przez viper370, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
- Lokalizacja: Staszów
Podbijam. Też mam AAH, miałem rozjazd czasów wtrysków PB/LPG - rzucało delikatnie silnikiem i było to czuć w środku auta. Odpiąłem akumulator - zresetowałem sterownik, jeżdżę na samej benzynie od ok 120 km - jest spora poprawa, ale nadal czuć, że silnik co jakiś czas wibruje delikatnie. Jak sprawdzić w AAH tzw wypadanie zapłonów?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
- Lokalizacja: Staszów
Strasznie czułe są te nasze fałki na pewno muszą być sprawne przewody i świece, ja śmigam na jakichś do gazu z jedną elektrodą, ale zmieniam z powrotem na oryginały takie jak wsadzała fabryka mimo gazu, kiedyś śmigałem i było ok.
Przepływomierz, podobno ma decydujące znaczenie w pracy naszych jednostek... eh
U mnie jak widać na wykresie, kolor zielony to przepływka i na wolnych obrotach widać lekko zaburzony sygnał, tylko nie wiem czy to dobrze czy właśnie źle...
Przepływomierz, podobno ma decydujące znaczenie w pracy naszych jednostek... eh
U mnie jak widać na wykresie, kolor zielony to przepływka i na wolnych obrotach widać lekko zaburzony sygnał, tylko nie wiem czy to dobrze czy właśnie źle...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
- Lokalizacja: Staszów
No ja VAGiem zwykłym z allegro jedynie mogę sprawdzić blok 000 i kiedyś miałem takie coś
Jak widać inne bloki niedostępne, ale dziś może mi się uda podjechać do znajomego co ma urządzenie diagnostyczne i się da się sprawdzić wszystkie grupy - zobaczę co wyjdzie.
Kolor zielony - czyli te wykresy to są logi z grupy 000? Która pozycja to jest przepływomierz? Bo zielone są dwa - na pierwszym obrazku pozycja nr 2 (229 jednostek) i pozycja nr 7 (4 jednostki).
Jestem po ok 10000 km od remontu głowic (taki "mały feler" zaraz po kupnie auta od forumowicza ), ale chyba trzeba sprawdzić kompresje. Choć silnik chodzi przyzwoicie, ale właśnie to durne coś a'la wypadanie zapłonów, czuć to dosyć znacznie przy stałych obrotach ok 2000. Znajomy rzucił hasło - "źle ustawiony rozrząd", ale facet co robił głowice sam ma abc w 100 c4, robi tych głowic po kilkanaście w miesiącu, czyli nie jakiś "praktykant", no i używa blokad - nie chce mi się wierzyć, że dał by ciała w tej kwestii.
Odpinałem pojedynczo wtyczki od wtryskiwaczy PB i za każdym razem, na wszystkich cylindrach to samo - delikatnie gorzej chodził, czyli prawidłowo. Gdyby kompresja była na którymś garku słaba to chyba po odpięciu jednego z dobrych praca silnika powinna być gorsza. Chodzi mi o to, że jak 1 z 6 cylindrów by miał feler, to odpinając 1 dobry to na = 4 (dobre cylindry) + 1 (gorsza kompresja) silnik powinien jeszcze bardziej kuleć. A u mnie odpinając pojedynczo każdą z wtyczek wtryskiwacza PB pogorszenie z racji pracowania na 5 cylindrach było takie samo - trzyma się kupy taki test?
Jak widać inne bloki niedostępne, ale dziś może mi się uda podjechać do znajomego co ma urządzenie diagnostyczne i się da się sprawdzić wszystkie grupy - zobaczę co wyjdzie.
Kolor zielony - czyli te wykresy to są logi z grupy 000? Która pozycja to jest przepływomierz? Bo zielone są dwa - na pierwszym obrazku pozycja nr 2 (229 jednostek) i pozycja nr 7 (4 jednostki).
Jestem po ok 10000 km od remontu głowic (taki "mały feler" zaraz po kupnie auta od forumowicza ), ale chyba trzeba sprawdzić kompresje. Choć silnik chodzi przyzwoicie, ale właśnie to durne coś a'la wypadanie zapłonów, czuć to dosyć znacznie przy stałych obrotach ok 2000. Znajomy rzucił hasło - "źle ustawiony rozrząd", ale facet co robił głowice sam ma abc w 100 c4, robi tych głowic po kilkanaście w miesiącu, czyli nie jakiś "praktykant", no i używa blokad - nie chce mi się wierzyć, że dał by ciała w tej kwestii.
Odpinałem pojedynczo wtyczki od wtryskiwaczy PB i za każdym razem, na wszystkich cylindrach to samo - delikatnie gorzej chodził, czyli prawidłowo. Gdyby kompresja była na którymś garku słaba to chyba po odpięciu jednego z dobrych praca silnika powinna być gorsza. Chodzi mi o to, że jak 1 z 6 cylindrów by miał feler, to odpinając 1 dobry to na = 4 (dobre cylindry) + 1 (gorsza kompresja) silnik powinien jeszcze bardziej kuleć. A u mnie odpinając pojedynczo każdą z wtyczek wtryskiwacza PB pogorszenie z racji pracowania na 5 cylindrach było takie samo - trzyma się kupy taki test?
johnybravo, super że dałeś wyniki vaga ale to są chyba na wyłączonym silniku? Bo widzę że 8 okienko pokazuje zero a tam się znajdują sondy.
3 okienko to chyba krokowiec, też masz 0.
Przepływka to nr 2, jak dojdzie do 4 tys obr to ma wartość 255(?) jak da się więcej gazu to leci od zera do góry. czyli tak jak by od otwarcia gruszki skracania dolotu liczył od nowa...
Bardzo mnie ciekawi jakie byś miał wyniki na pracy jałowej silnika i gdybyś wszedł w rysowanie takiego wykresu jak ja zrobiłem tym vag-scope i byś zaznaczył te wszystkie okienka i dał mu popracować do połowy wykresu a później na 2000 obrotów przez chwilę...
Co do blokady to i takową posiadam i bez problemu można sprawdzić czy jest blokada ok ustawiona, co do kompresji to też posiadam urządzenie do jej pomiaru
U mnie np w 4 okienku mam wartość na maksa 255, ale nie wiem od jakiego to czujnika jest i czy tak powinno być...
U Ciebie jest wartość 5, ale to pewnie przy wyłączonym silniku...
Twoje wskazania przy parującym silniku by mi sporo pomogły.
A co do innych bloków to i ja nie mogę w nie wejść, nie wiem czy to jest wina vaga czy po prostu te komputery tak mają (ponoć tak mają) więc dużo nie można zdiagnozować...
3 okienko to chyba krokowiec, też masz 0.
Przepływka to nr 2, jak dojdzie do 4 tys obr to ma wartość 255(?) jak da się więcej gazu to leci od zera do góry. czyli tak jak by od otwarcia gruszki skracania dolotu liczył od nowa...
Bardzo mnie ciekawi jakie byś miał wyniki na pracy jałowej silnika i gdybyś wszedł w rysowanie takiego wykresu jak ja zrobiłem tym vag-scope i byś zaznaczył te wszystkie okienka i dał mu popracować do połowy wykresu a później na 2000 obrotów przez chwilę...
Co do blokady to i takową posiadam i bez problemu można sprawdzić czy jest blokada ok ustawiona, co do kompresji to też posiadam urządzenie do jej pomiaru
U mnie np w 4 okienku mam wartość na maksa 255, ale nie wiem od jakiego to czujnika jest i czy tak powinno być...
U Ciebie jest wartość 5, ale to pewnie przy wyłączonym silniku...
Twoje wskazania przy parującym silniku by mi sporo pomogły.
A co do innych bloków to i ja nie mogę w nie wejść, nie wiem czy to jest wina vaga czy po prostu te komputery tak mają (ponoć tak mają) więc dużo nie można zdiagnozować...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
- Lokalizacja: Staszów
Nie pamiętam jak to było z silnikiem, dawno to robiłem a kabel mi padł. Ale jak widać po jednostkach to silnik był jedynie zagrzany, ale wyłączony.
Sugerujesz się tą tabelką VAG? http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/000.html Bo już czytałem tyle wersji o tych blokach aah, że sam nie wiem na co patrzeć.
Ostatnio jak podpiąłem się do Staga to miałem takie jaja z czasami wtrysków jak na filmiku
Rozjechały mi się czasy LPG, a co za tym idzie PB. Reset ecu, teraz jeżdżę na PB ok 120 km i jest sporo lepiej, ale jednak to nie to. Dziś podepnę się do Staga i zobaczę co będzie po tylu km na samej PB.
Sugerujesz się tą tabelką VAG? http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/000.html Bo już czytałem tyle wersji o tych blokach aah, że sam nie wiem na co patrzeć.
Ostatnio jak podpiąłem się do Staga to miałem takie jaja z czasami wtrysków jak na filmiku
Rozjechały mi się czasy LPG, a co za tym idzie PB. Reset ecu, teraz jeżdżę na PB ok 120 km i jest sporo lepiej, ale jednak to nie to. Dziś podepnę się do Staga i zobaczę co będzie po tylu km na samej PB.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
- Lokalizacja: Staszów
No to weź zamień sondy miejscami i będziesz miał pogląd czy to sonda, czy może jednak cylindry 4-6. W mondeo też miałem niby błąd lambdy, oczywiście pan elektromechanik nie raczył sprawdzić czemu "syczy" - później sam doszedłem, że grzybek antywybuchowy w kolektorze ssącym miał nieszczelność i lewe powietrze było aż miło - sonda na ubogo, a z wydechu smród paliwa.
Przepływomierz dziś pomierzę miernikiem, o ile będzie czas. Jak coś to "sobota pracująca" się zapowiada. Czyszczenie reduktora NIKO 250, czyszczenie Magic Jetów i regulacja LPG.
Masz LPG?
Przepływomierz dziś pomierzę miernikiem, o ile będzie czas. Jak coś to "sobota pracująca" się zapowiada. Czyszczenie reduktora NIKO 250, czyszczenie Magic Jetów i regulacja LPG.
Masz LPG?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
- Lokalizacja: Staszów
No to jak masz staga to zobacz sobie czasy wtrysków PB/LPG. Zobacz na filmie u mnie, że po włączeniu LPG są spore różnice w czasach wtrysków LPG na cyl. 1-3 i 4-6. Jak się rozjeżdża LPG to i PB.
Ściągnij klemę lub wykazuj błędy VAG i pojeździć trochę na PB. A jak coś to podepnij się do Staga i zobacz pracę sond - wychwycisz kiedy wywali VAG błąd sondy. Ten błąd to na LPG tylko, czy jak zrobisz reset i jedziesz na PB też wywali? Najlepiej zajmij się samą PB - jak błędu nie będzie to sprawa jasna - LPG.
Ściągnij klemę lub wykazuj błędy VAG i pojeździć trochę na PB. A jak coś to podepnij się do Staga i zobacz pracę sond - wychwycisz kiedy wywali VAG błąd sondy. Ten błąd to na LPG tylko, czy jak zrobisz reset i jedziesz na PB też wywali? Najlepiej zajmij się samą PB - jak błędu nie będzie to sprawa jasna - LPG.
00555 - Oxygen (Lambda) Sensor 2 (G108)
29-00 - Short to Ground (wcześniej było "Intermittent" czyli sporadycznie)
Mam taki błąd short to ground czyli zwarcie do masy, po wyjęciu faktycznie kabel był przetarty i stykał się z masą, zaizolowałem wszystkie przewody po sprawdzeniu czy jeszcze gdzieś nie zwiera się i nic innego nie znalazłem, wsadziłem ponownie sondę, ale błąd ponownie wraca po jakimś czasie...
Gdyby to była wina mieszanki to by chyba nie było komunikatu o zwarciu???
Mimo wszystko zrobię ten test z PB i się zobaczy wtedy.
Sonda jest uniwersalna NGK/NTK, musiałem dorobić wtyczkę z oryginału.
Zanim wymieniłem silnik to wszystkie działały, po wymianie problem się pojawił, tyle że poprzedni silnik sporo brał oleju i to właśnie po tej stronie gdzie była ta sonda, więc pewnie zaszkodził jej ten olej lub po prostu mechanik przy przekładce ją uszkodził, może mu upadła...
Mimo wszystko nowa już jedzie, ale zrobię najpierw test żeby było pewne.
29-00 - Short to Ground (wcześniej było "Intermittent" czyli sporadycznie)
Mam taki błąd short to ground czyli zwarcie do masy, po wyjęciu faktycznie kabel był przetarty i stykał się z masą, zaizolowałem wszystkie przewody po sprawdzeniu czy jeszcze gdzieś nie zwiera się i nic innego nie znalazłem, wsadziłem ponownie sondę, ale błąd ponownie wraca po jakimś czasie...
Gdyby to była wina mieszanki to by chyba nie było komunikatu o zwarciu???
Mimo wszystko zrobię ten test z PB i się zobaczy wtedy.
Sonda jest uniwersalna NGK/NTK, musiałem dorobić wtyczkę z oryginału.
Zanim wymieniłem silnik to wszystkie działały, po wymianie problem się pojawił, tyle że poprzedni silnik sporo brał oleju i to właśnie po tej stronie gdzie była ta sonda, więc pewnie zaszkodził jej ten olej lub po prostu mechanik przy przekładce ją uszkodził, może mu upadła...
Mimo wszystko nowa już jedzie, ale zrobię najpierw test żeby było pewne.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Proponowałbym porównać odczyty z przepływomierza ze sprawnym AAH, dobrze jest też zobaczyć gumę uszczelniającą dolot z korpusem przepustnicy.
Mam pełen opis bloków z SSP jeśli ktoś nie zna niemieckiego to wystarczy wkleić w http://translate.google.pl/#de/pl/ i nawet da się coś z tego zrozumieć. Dobrze by było porównać
Mam pełen opis bloków z SSP jeśli ktoś nie zna niemieckiego to wystarczy wkleić w http://translate.google.pl/#de/pl/ i nawet da się coś z tego zrozumieć. Dobrze by było porównać
Hinweis: In der Funktion 08 erscheint am Display des V.A.G 1551 der Text "Meßwerteblock lesen".
Anzeigefeld 1 - Kühlmitteltemperatur
Der Anzeigewert minus 50 entspricht der Kühl-mitteltemperatur in °C.
Anzeigefeld 2 - Luftmasse (Spannung des Luftmassenmessers)
Der Anzeigewert, dividiert durch 100, entspricht der Spannung vom Luftmassenmesser in Volt.
Anzeigefeld 3 - Motordrehzahl
Der Anzeigewert, multipliziert mit 25, entspricht der Motordrehzahl in 1/min.
Anzeigefeld 4 - Vorsteuerlernwert der Leerlauf-
füllungsregelung
Der Anzeigewert entspricht der Abweichung von der programmierten Grundstellung der Leerlauffüllungsregelung. In der Grundstellung ist dieser Anzeigewert 0. Erlaubter Wertebereich: 0 - 10 und 255 - 240
Ein Anzeigewert von 0 bis 10 bedeutet: Größerer Vorsteuerlernwert als in der Grundstellung. Das [FR-Ventil ist weiter auf.
Ein Anzeigewert von 255 bis 240 bedeutet: Kleinerer Vorsteuerlernwert als in der Grundstellung. Das [FR-Ventil ist weiter geschlossen.
Anzeigefeld 5 - Vorsteuerlernwert der Leerlauf-
füllungsregelung bei Automatik-
getriebe mit eingelegter Fahrstufe
Der Anzeigewert entspricht der Abweichung von der programmierten Grundstellung der Leerlauf-f üllungsregelung. In der Grundstellung ist dieser Anzeigewert 0 Erlaubter Wertebereich: 0- 10 und 255 - 240
Ein Anzeigewert von 0 bis 10 bedeutet: Größerer Vorsteuerlernwert als in der Grundstel-lung. Das [FR-Ventil ist weiter auf.
Ein Anzeigewert von 255 bis 240 bedeutet: Kleinerer Vorsteuerlernwert als in der Grundstel-lung. Das LFR-Ventil ist weiter geschlossen.
Bei Schaltgetriebe ist dieser Anzeigevvert immer 0.
Anzeigefeld 6 - Stellung der Leerlauffüllungs-regelung
Bei arbeitender Regelung schwankt die Anzeige um den Mittelwert von 128. Erlaubter Wertebereich: 126 - 130
Ein Anzeigewert über 128 bedeutet: das LFR-Ventil ist weiter auf.
Ein Anzeigewert unter 128 bedeutet: das LFR-Ventil ist weiter zu.
Anzeigefeld 7 - Schaltereingänge
Dieser Anzeigewert wird ausführlich auf der nächsten Seite erklärt.
Bei Schalt- und Automatikgetriebe beträgt der Anzeinewert im Leerlauf 20.
Anzeigefeld 8 - Stellung der Lambda-Regelung
beider Zylinderbänke Bei arbeitender Regelung schwankt die Anzeige um den Mittelwert von 128. Erlaubter Wertebereich: 120 - 136
Ein Anzeigewert über 128 bedeutet: Das Gemisch ist zu mager. Die Lambda-Regelung regelt in Richtung "fett".
Ein Anzeigewert unter 128 bedeutet: Das Gemisch ist zu fett. Die Lambda-Regelung regelt in Richtung "mager".
Konstanter Anzeigewert 0 bedeutet: Lambda-Regelung nicht aktiv oder Motor mit ECE-Norm (ohne Lambda-Regelung).
Konstanter Anzeigewert 255 bedeutet: Regelabweichung zwischen linker und rechter Zylinderbank ist zu groß.
Anzeigefeld 7 im Meßwerteblock
Der Wert im Anzeigefeld 7 des Meßwerteblocks gibt Auskunft über einige in das Steuergerät eingehende Schaltsianale.
Das Anzeigefeld 7 eignet sich ausgezeichnet zur Schnelldiagnose dieser Signale.
- PuSzEk
- Forum Audi 80
- Posty: 503
- Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
- Imię: Bartek
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Rzeszów
a ja tak się podepne pod temat, mam malutki problem, przy zmianie biegów jak wciskam sprzęgło-puszczam gaz obroty lekko podnoszą się do góry tak o ok 200 obr/min. i spadają, dosłownie na ułamek sekundy, ale przy szybkiej zmianie biegów i jak wysoko kręce silnik to dośc wkurzające to jest problem powstał po zmianie przepływomierza, gdyż stary pokazywał 0 vagu i po wyciągnięciu okazało się, że jeden drucik odpadł :lol: założyłem stary, sprawny i teraz tak dziwnie jest...
Może to mieć coś wspólnego z przepływką? chodzi tak na LPG+Blos
Chyba to zbieg okoliczności i linka się wiesza? nie jest to regularne, więc... wole się upewnić
Może to mieć coś wspólnego z przepływką? chodzi tak na LPG+Blos
Chyba to zbieg okoliczności i linka się wiesza? nie jest to regularne, więc... wole się upewnić