[COUPE 80 B3 2.0 AAD] czy da się założyć osprzęt z ABT
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 24 cze 2012, 15:45
- Lokalizacja: Olsztyn
[COUPE 80 B3 2.0 AAD] czy da się założyć osprzęt z ABT
Witam. Praktycznie ostatnie pół roku spędziłem na reanimacji mojej 80tki (auto nie jeżdziło). Zaczeło się skromnie od zawieszenia a skończyło na kapitalnym silnika :mrgreen: ... Obecnie auto prawie nadaje się do jazdy i nie wiem czy nie popełniłem błędu reanimując ten silnik bo czeka mnie teraz nieoczekiwana walka z mechanicznym wtryskiem :evil: . Zastanawiam się teraz (dopiero teraz) czy nie założyć wtrysku z ABT (ewentualnie ABK) i stąd najważniejsze pytanie czy pasują kolektory bo grę nie wchodzi już przekładka silnika (ten można uznać że ma przebieg 0!). Będę wdzięczny za udzielenie jakiś info
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Jeśli chodzi o zmianę osprzetu to raczej osprzęt z ABT nie będzie zbyt trafionym pomysłem Do tego potrzebowałbyś inny kolektor dolotowy co wiąże ze sobą dorobienie adaptera zaślepiającego wyżłobienia w głowicy po wtryskach, do tego oczywiście cała wiązka z ECU do przełożenia :roll:
Osprzęt z ABK jest już lepszym pomysłem, ponieważ kolektora dolotowego nie trzeba zmieniać choć możnaby z racji, że jest ładniejszy. Kolojnym aspektem jest EFI czyli elektroniczny wtrysk, ta przeróbka jest droższa niż "fuck up" z ABT. Potrzebna jest do tego listwa wtryskowa z wtryskiwaczami, przepustnica z TPS'em, obudowa filtra powietrza, przepływka, guma przepływki, wiązka silnika z ECU, przewody paliwowe do listwy wtryskowej i jakieś tam inne duperele, które wyjdą w praniu.
Zawsze można przecież podziałać z KE-Motronic'kiem, ten wtrysk potrzebuje speca, bo to nie jest urządzenie dla idiotów, którego nie zdiagnozuje się chińskim interfejsem za 100 zł z alledrogo, bo można to zrobić taniej przy pomocy miernika za 20 zł dostępnym u rumunów mających swoją siedzibę na bałuckim rynku
Kolejną opcją jest też przejście na Standalone, można też dostać piggy back'a w przystępnej cenie od kolego kefira, więcej info. w tym temacie: https://audi80.pl/ace-zmiana-na-digi ... 066,60.htm
Osprzęt z ABK jest już lepszym pomysłem, ponieważ kolektora dolotowego nie trzeba zmieniać choć możnaby z racji, że jest ładniejszy. Kolojnym aspektem jest EFI czyli elektroniczny wtrysk, ta przeróbka jest droższa niż "fuck up" z ABT. Potrzebna jest do tego listwa wtryskowa z wtryskiwaczami, przepustnica z TPS'em, obudowa filtra powietrza, przepływka, guma przepływki, wiązka silnika z ECU, przewody paliwowe do listwy wtryskowej i jakieś tam inne duperele, które wyjdą w praniu.
Zawsze można przecież podziałać z KE-Motronic'kiem, ten wtrysk potrzebuje speca, bo to nie jest urządzenie dla idiotów, którego nie zdiagnozuje się chińskim interfejsem za 100 zł z alledrogo, bo można to zrobić taniej przy pomocy miernika za 20 zł dostępnym u rumunów mających swoją siedzibę na bałuckim rynku
Kolejną opcją jest też przejście na Standalone, można też dostać piggy back'a w przystępnej cenie od kolego kefira, więcej info. w tym temacie: https://audi80.pl/ace-zmiana-na-digi ... 066,60.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 24 cze 2012, 15:45
- Lokalizacja: Olsztyn
Właśnie o taką konkretną odpowiedż mi chodziło. Tak czułem że te wypustki pod wtryski będą wadziły a co do ABK to fakt, jest to dużo droższe i bardziej problematyczne co nie znaczy że nie do zrobienia. Z KE-MOTRONIC to ja sam czuje się jak idiota może nie kompletny ale jednak, może uda mi się kogoś znależć a Oln kto mi pomoże to ogarnąć ale zagłębie się jescze w ten temat co mi podrzuciłeś.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
pawlikowski90, jeśli chcesz ogarnać KE-Motronic'a to polecam tego speca:
https://audi80.pl/specjalista-od-mec ... t40917.htm
Powołaj się na forum a będziesz miał rabacik, masz tam niezły kawałek ale naprawdę warto dla samej drogi powrotnej "nowym samochodem"
https://audi80.pl/specjalista-od-mec ... t40917.htm
Powołaj się na forum a będziesz miał rabacik, masz tam niezły kawałek ale naprawdę warto dla samej drogi powrotnej "nowym samochodem"
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 24 cze 2012, 15:45
- Lokalizacja: Olsztyn
Odświeżając temat - zdecydowałem się jednak na instalacje wtrysku z ABK 8-) i prosiłbym o więcej konkretnych informacji jeśli jest ktoś w stanie ich udzielić (kolego Audi Sport :mrgreen: )... w któryms temacie natrafiłem na Twój post gdzie była mowa o kanale wodnym w kolektorze ale nie wiem czy o ABK chodziło, bo z tego co się orientuję to w owym modelu go nie ma (tylko ABT)... Kolejne pytnie to jak to jest z wiązką silnika bo komputer w AAD jest za deską rozdzielczą a moduły zapłonu itd. w nogach u kierowcy - to wiązka z B4 ktorą mam zamiar podłączyć (a może przeszczepić) też musio być wypruta aż spod deski i dokąd ma sięgać (oby nie do lamp z tyłu :evil: )??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Tak to tylko ABT i inne silnika na monowtrysku i gaźniku w B3.pawlikowski90 pisze:w któryms temacie natrafiłem na Twój post gdzie była mowa o kanale wodnym w kolektorze ale nie wiem czy o ABK chodziło, bo z tego co się orientuję to w owym modelu go nie ma (tylko ABT)
W wiązce od AAD i ABK nie ma żadnych dodatkowych sterowników jest tylko jeden nad nogami pasażera za obudową nagrzewnicy. Wiazka silnika jest puszczona oddzielnie więc nie trzeba nic w niej prućpawlikowski90 pisze:Kolejne pytnie to jak to jest z wiązką silnika bo komputer w AAD jest za deską rozdzielczą a moduły zapłonu itd. w nogach u kierowcy - to wiązka z B4 ktorą mam zamiar podłączyć (a może przeszczepić) też musio być wypruta aż spod deski i dokąd ma sięgać (oby nie do lamp z tyłu :evil: )??
Dokładnie <ok>aldi pisze:Wiązka silnika idzie do ECU spod nóg pasażera dalej zahacza o skrzynkę bezpieczników, kilka wtyczek w okolicach skrzynki i pod maskę.
Bodajże w AAD masz jedną czarną wtyczkę pod skrzynką bezpieczników, 1 duży konektor od stałego + i 2 bezpieczniki w listwie obok skrzynki bezp. Do wiązki pod deską idzie jedna czarna wtyczka i jeśli nie masz AC to moduł kontroli ciśnienia oleju W ABK masz to samo tylko dochodzi przekaźnik nr. 30 pod kierownicą