[Audi B4]Wymiana szczotek w silniku dmuchawy klimatronica.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
[Audi B4]Wymiana szczotek w silniku dmuchawy klimatronica.
A więc tak na początek wielkie podziękowania dla tokarka606 bo to dzięki jemu postanowiłem naprawiać a nie kupować nowego silnika
A więc na początek narzędzia jakie będa potrzebne:
Jak widać żadne skomplikowane narządzia nie są potrzebne. Brakuje jeszcze lutownicy i cyny.
Całą operację zaczynamy od zdjęcia schowka po stronie pasażera i porozłączaniu złączek elektrycznych zaznaczonych na niebiesko zaznaczonych na foto oraz wkrętów zaznaczonych na czerwono i wyjmujemy cały wentylator.
Następnie odbezpieczamy i przekręcamy obudowę złącza silnika tak aby można było je wysunąć.
Kolejnym krokiem będzę rozłączenie silniak z plastykową obudową, w tym celu od strony obudowy wciskamy do środka gumowe mocowania
Z drugiej strony widok
Po rozebraniu otrzymamy takie coś:
Teraz przystępujemy do wyjęcia szczotek zdejmujemy zabezpieczenie szczotki
przy tym trzeba uważać aby sprężyna dociskająca szczotki nie uciekła nam w kosmos :lol:
Wyjmujemy szczotki i wlutowywujemy nowe. Miejsca lutowania zaznaczone na różowo :oops:
I na tym musze skończyć okazało sie bowiem że szczotki które zakupiłem zupełnie nie bedą się nadawać nawet do przeróbki. Złożyłem więc wszystko w całość po przeczyszczeniu i przedmuchaniu silnika.
Wielkość szczotki to 9x8 mm.
Więc czeka mnie jeszcze raz to samo i wtedy dodam zakończenie.
Może się komus przyda.
Pozdrawiam.
W końcu przyszedł czas aby dokończyć pracę.
Więc długo szukałem odpowiednich szczotek i znalazłem dopiero firmę w katowicach co takowe produkuje.
:Po wylutowaniu starych i pomiarach okazało sie że nowe sa troche za długie i należy je skrócić o jakieś 6 mm.
A tak wygląda różnica między nowymi a starymi (nowe juz po skróceniu)
Można jeszcze przeczyścić komutator wirnika po którym pracuja szczotki. Ja tego nie robiłem bo komutator miałem w miarę gładki.
Po ponownym zmontowaniu można sie cieszyć działającą dmuchawą.
A więc na początek narzędzia jakie będa potrzebne:
Jak widać żadne skomplikowane narządzia nie są potrzebne. Brakuje jeszcze lutownicy i cyny.
Całą operację zaczynamy od zdjęcia schowka po stronie pasażera i porozłączaniu złączek elektrycznych zaznaczonych na niebiesko zaznaczonych na foto oraz wkrętów zaznaczonych na czerwono i wyjmujemy cały wentylator.
Następnie odbezpieczamy i przekręcamy obudowę złącza silnika tak aby można było je wysunąć.
Kolejnym krokiem będzę rozłączenie silniak z plastykową obudową, w tym celu od strony obudowy wciskamy do środka gumowe mocowania
Z drugiej strony widok
Po rozebraniu otrzymamy takie coś:
Teraz przystępujemy do wyjęcia szczotek zdejmujemy zabezpieczenie szczotki
przy tym trzeba uważać aby sprężyna dociskająca szczotki nie uciekła nam w kosmos :lol:
Wyjmujemy szczotki i wlutowywujemy nowe. Miejsca lutowania zaznaczone na różowo :oops:
I na tym musze skończyć okazało sie bowiem że szczotki które zakupiłem zupełnie nie bedą się nadawać nawet do przeróbki. Złożyłem więc wszystko w całość po przeczyszczeniu i przedmuchaniu silnika.
Wielkość szczotki to 9x8 mm.
Więc czeka mnie jeszcze raz to samo i wtedy dodam zakończenie.
Może się komus przyda.
Pozdrawiam.
W końcu przyszedł czas aby dokończyć pracę.
Więc długo szukałem odpowiednich szczotek i znalazłem dopiero firmę w katowicach co takowe produkuje.
:Po wylutowaniu starych i pomiarach okazało sie że nowe sa troche za długie i należy je skrócić o jakieś 6 mm.
A tak wygląda różnica między nowymi a starymi (nowe juz po skróceniu)
Można jeszcze przeczyścić komutator wirnika po którym pracuja szczotki. Ja tego nie robiłem bo komutator miałem w miarę gładki.
Po ponownym zmontowaniu można sie cieszyć działającą dmuchawą.
Ostatnio zmieniony 08 gru 2009, 11:23 przez Kokolino, łącznie zmieniany 3 razy.
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
Ja u Siebie wymienialem w lutym, bo sie zawieszaly i dmuchawa nie zawsze chciala pracowac. Pojechalem do sklepu, trafil sie akurat sklep Boscha. Kupilem szczotki weglowe, jest to wazne zeby nie byly twarde. W handlu spotkac mozna takze szczotki weglowo miedziane (czy miedziowe). W kazdym razie sa za twarde i w efekcie wytarly by komutator na wirniku. Szczotki musialem doszlifowac na wymiar, smigaja caly czas i nic sie z nimi nie dzieje.
Orginalne szczotki do takiego silnika to węglowo-miedziane. Same węglowe są za miękkie. Tylko patrzeć jak za 150 tyś km znowu będziesz bawił się w rozkręcanie.
Ja niedawno wymieniałem w swojej niuni i oryginalne zrobiły prawie 500 tyś km. Były własnie węglowo-miedziane i takie też założyłem. Komutator był ok, nie nosił śladów zużycia.
Ja niedawno wymieniałem w swojej niuni i oryginalne zrobiły prawie 500 tyś km. Były własnie węglowo-miedziane i takie też założyłem. Komutator był ok, nie nosił śladów zużycia.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
ja wczoraj wymieniłem wg Twojego tutka i wszystko gra na 102! Szczotki kupiłem w IRMOCIE nr 621 - 8x9x17/15,5 - musiałem minimalnie zeszlifować ale dosłownie leciutko i pasują idealnie.kokolino1 pisze:Ale juz wiem jakie i jak bedę wymieniał w przyszłum tygodniu to wszystko zas ofotkuje. <ok>tokarka606 pisze:Szkoda tylko ,że te szczotki nie podeszły.
Jedna uwaga - u mnie wentylator nie jest mocowany na połączenie bagnetowe i nie trzeba go obracać! Jest po prostu przyklejony na czymś jakby silikon i wystarczy podważyć i odkleić.
A co do materiału z którego wykonane są szczotki - to Pani w IRMOCIE powiedziała mi ze wszystkie właściwie do takich zastosowań są węglowo-miedziowe i tak ma być.
- KAROLEK22XX
- Forum Audi 80
- Posty: 1053
- Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
- Imię: Karol
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: RADOM