Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 RU+LPG] swap na 1.8 JN + lpg

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
SzymonTG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 01 sty 2013, 23:16
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

[B3 1.8 RU+LPG] swap na 1.8 JN + lpg

Post autor: SzymonTG » 24 sty 2013, 23:32

Witam!

Mam do was parę pytań, obecnie mam B3 1.8 RU 75km ostatnio bardzo okazjonalnie wyrwałem Audi 80 z silnikiem 1.8 JN na pełnym wytrysku. I zastanawiam się nad zrobieniem swapa silników.
Więc po 1. Czy jest to opłacalne ? (obydwa silniki w dobrej kondycji, w RU gaźnik popsuty chodzi cały czas na LPG, w JN wszystko śmiga )
2. Czy muszę cały silnik wyciągać czy wystarczy: głowica, kolektory, wiązki.
3. Jeżeli będę głowice ściągał to dać ją do regeneracji i planowania od razu ?
4. Czy ktoś z klubowiczów robił już tak u siebie ?

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi które mnie nie załamią :mrgreen:

maro0912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 04 paź 2012, 23:24
Imię: Marek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Andrychów
Kontakt:

Post autor: maro0912 » 25 sty 2013, 13:28

w jakim celu chcesz to zrobić? mechaniczny wtrysk i gaz to nie jest najlepsza opcja. Jak masz oba silniki w dobrej kondycji to chyba nie warto chyba, że Ci bardzo zależy żeby moc trochu zwiększyć to można się bawić czy to jest opłacalne? IMO nie

Awatar użytkownika
SzymonTG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 01 sty 2013, 23:16
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: SzymonTG » 25 sty 2013, 13:41

Powiem Ci że te 75 km to trochę mało ... Np. czy wystarczy przerzucić samą głowicę z wałkiem? bo chciałbym mieć te 90 km. I ogólnie ciężko dostać gaźnik do niego bo keihin 2 siedzi ale jest popsuty, brak dysz, pływaka itp.
Co o tym sądzisz ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 25 sty 2013, 14:43

SzymonTG pisze:1. Czy jest to opłacalne ?
Żadna taka przeróbka nie jest opłacalna bo gdy zechcesz sprzedać samochód to cena za jaką sprzedaż nie zrekompensuje Ci pieniędzy/czasu straconego na przekładania silnika.
SzymonTG pisze:2. Czy muszę cały silnik wyciągać czy wystarczy: głowica, kolektory, wiązki.

Sprawdziłem w katalogu JN i RU ma takie same wały, korobowody ale już inne tłoki: http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/1988/71/49/765032/

Awatar użytkownika
SzymonTG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 01 sty 2013, 23:16
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: SzymonTG » 25 sty 2013, 18:15

Ale powiedzmy czasu mam dość, narzędzia mam, warsztat też... A co do silnika JN to tak jak pisałem mam całą Audice. Tylko muszę od was się dowiedzieć czy czasem nie zrobię dużego błędu z tym ... czy może ktoś z was ma w ostateczności gaźnik keihin 2 na sprzedaż :mrgreen: tak się tylko pytam :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl