Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 NG] gaśnie przy odpalaniu na zimno

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Madison
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 97
Rejestracja: 19 paź 2011, 16:21
Lokalizacja: BS

[B3 NG] gaśnie przy odpalaniu na zimno

Post autor: Madison » 26 sty 2013, 23:47

Witam, od niedawna posiadam coupe 2.3 NG... i mam z nią taki problem - jak jest zimna to odpala-gaśnie, odpala-gaśnie i po każdym odpaleniu troszkę dłużej pracuje zanim zgaśnie aż w końcu "załapie" i już chodzi, tak to wygląda wg mnie jakby przez te odpalenia troszkę się nagrzewała i jak już jakąś temperaturę będzie miała to przestaje gasnąć... co mam sprawdzić? jaka może być tego przyczyna? czy może to być wtrysk rozruchowy? czy jakby to był wtrysk to by w ogóle nie odpalała? pierwszy raz mam benzyniaka więc proszę o wyrozumiałość i tłumaczenie jak dla laika :mrgreen: <piwo>

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 27 sty 2013, 00:03

Akurat dział pieciocylindrówek zawiera chyba odpowiedź na każde pytanie...

Sprawdź czy 6 wtrysk podaje paliwo przy rozruchu na zimno, czy jak przytrzymasz gaz też gaśnie?

Awatar użytkownika
Madison
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 97
Rejestracja: 19 paź 2011, 16:21
Lokalizacja: BS

Post autor: Madison » 27 sty 2013, 00:29

LUKASZdiy pisze:Akurat dział pieciocylindrówek zawiera chyba odpowiedź na każde pytanie...
szukałem, ale takiego konkretnego przypadku nie znalazłem, więc wolałem napisać temat...
LUKASZdiy pisze:czy jak przytrzymasz gaz też gaśnie?
tak, wtedy też gaśnie...

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 27 sty 2013, 08:15

Pewnie mieszanka jest za słaba przez nieszczelność albo nie jest wyregulowana. Skoro zapala i gaśnie, to rozruchowy jest pewnie ok.

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 27 sty 2013, 10:24

Czy po rozgrzaniu silnik trzyma obroty, nie faluję, jak zapala później jak jest rozgrzany?


W tym silniku chcąc nie chcąc jest pewne ABC od którego należy rozpocząć prace , sam jestem na etapie dopinania silnika i powiem ci tak zacznij od sprawdzenia:

1 Ściągnij sobie z centrum audi 80 sam naprawiam i reguluję A80
2 zdejmij i sprawdź stan gumy łączącej komorę talerzyka z samym silnikiem, jeżeli zauważysz jakieś pęknięcia można na etapie remontu naprawić ja za pomocą taśmy samo-wulkanizującej (ładnie wygładzić karbowanie, ODTŁUŚCIĆ!!, na samej gumie szczelnie owinąć taśma wygrzać w piekarniku w temp 50-70 stopni pózniej wykończyć silikonem, u mnie się udało naprawić jednak to jest na sznurek i tak zmiana na nową cię nie minie)
3 Sprawdź ustawienia talerzyka powinien miec 1,9 mm (masz ładnie opisane w pliku który ściągniesz z centrum)
4 należało by sprawdzić równiez czy uszczelniacze na wtryskach są szczelne może tam łapać fałszywe powietrze ewentualnie wymienić ale to dzo zalezy jak pracuje na ciepłym
5 zmierz wartosć jaka ma czujnik temperatury na zimnym silniku jaka na gorącym, jak poszukasz znajdziesz w którymś z tematów jakie powinien przyjmować wartosci
6 poszukaj tematów o regulatorze wolnych obrotów tam tez jest napisane co i jak sprawdzić, czy zawór się otwiera itd
7 Napiisz coś więcej o silniku , jak się zbiera, czy pracuje równo, czy po rozgrzaniu odpala prawidłowo

To jest taka podstawa która trzeba zrobić przy NG znam to ostatnio z autopsji

Awatar użytkownika
Madison
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 97
Rejestracja: 19 paź 2011, 16:21
Lokalizacja: BS

Post autor: Madison » 27 sty 2013, 16:15

Dzięki za konkretną odpowiedź kolego :-) posprawdzam to wszystko w tygodniu...
jak się rozgrzeje to obroty falują, ale bardzo delikatnie i odpala bez problemów, bardzo ładnie... auto zbiera się dobrze, nie zauważyłem, żeby przy jakichś obrotach słabło czy coś w tym stylu, ciągnie równo...

Awatar użytkownika
maqubis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 16 gru 2007, 21:53
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: maqubis » 27 sty 2013, 18:30

NG w B3 ma pewnie jeszcze termowłącznik odpowiedzialny za uruchamianie wtrysku rozruchowego, jego też warto sprawdzić.

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 28 sty 2013, 02:21

punkt 5 z mojej wypowiedzi

Awatar użytkownika
Madison
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 97
Rejestracja: 19 paź 2011, 16:21
Lokalizacja: BS

Post autor: Madison » 31 sty 2013, 23:50

Słuchajcie, a czy to nie powinno być gdzieś do czegoś zaczepione czy coś?:
http://zapodaj.net/de3668309e2a0.jpg.html

bo dziś, też mi gasła przy odpalaniu, aż kolega przy którymś razie popchnął to w górę i nagle silnik wskoczył na 1300 obrotów, spadł na 800 i chodził...

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 01 lut 2013, 08:13

Jak już skubańca odpalisz zajedź na stację gdzie Ci sprawdzą AFR. Po tym będziesz mógł zobaczyć czy mieszanka jest za uboga czy za bogata. Najlepiej to zrobić na zimnym silniku aż do jego rozgrzania. Domyślam się, że będzie problem przy zimnym skoro gaśnie ale pierwsze załapanie pokaże jaki jest skład mieszanki.

Skoro Ci też faluje na rozgrzanym to widziałbym dwie opcje już wspomniane przez LUKASZdiy. Czujnik temperatury lub nieszczelność w dolocie co w bardzo dużym stopniu wpływa na pracę silników z mechanicznymw tryskiem.

Jak już odpali nei słyszysz jakiegoś świstu lub gwizdu? Pomerdaj trochę przewodamipaliwowymi bliżej wtrysków - uszczelniacze mogą już być sparciałe i łapią lewiznę - podobnie kolektor ssący a w zasadzieuszczelka może być wydmuchana.

Awatar użytkownika
Madison
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 97
Rejestracja: 19 paź 2011, 16:21
Lokalizacja: BS

Post autor: Madison » 01 lut 2013, 23:45

bloku, będę miał troszkę więcej czasu to posprawdzam te rzeczy... a czy samostart to dobry sposób na sprawdzanie nieszczelności? bo gdzieś czytałem, że można tak sprawdzić...
a ktoś wie może kto ma NG lub widział co z tym czymś co pokazałem na zdjęciu? na necie nic nie mogę o tym znaleźć, a to chyba nie przypadek, że odpaliła po przesunięciu tego...

Awatar użytkownika
mayday2001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 29 sty 2011, 19:55
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: mayday2001 » 02 lut 2013, 00:38

ten ,,wolny element '' z foto to pierdółek kólka ta jakby, to element do którego mocowany jest ramię prowadzące do gruchy od tempomatu tym się nie przejmuj.Element na którym przymocowana jest ta kulka służy powiedzmy do regulacji obrotów a dokładniej do otwarcia i zamknięcia przepustnicy przymocowana do niego jest jak widzisz linka gazu jak dodajesz gazu z fotela kierowcy to widzać jak linka steruje przepustnicą. Ja obstawiam nieszczelność w układzie dolotowym psiiknij samostartem pod każdy wtyskiwacz oraz oblecieć tą dużą gumę joł

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 02 lut 2013, 22:26

Napisze ci jeszcze raz.... Ng to fajny motor potrafiący pokazać niejednemu co potrafi ( sam wczoraj pokazalem 320 i golfiakowi GTI) ale wymaga duzo pracy przynajmniej na etapie przywracania blasku, napisałem ci co trzeba sprawdzać dopóki tego nie zrobisz nic więcej ci nikt nie napisze


1 Guma przepływki
2 Talerzyk i jego szczelina
3 Uszczelki wtrysków
4 Jak zasugerował kolega uszczelki kolaktora
5 Czujnik temperatury
6 I sciagnij sobie Sam Naprawiam A80 tam masz napisane jak sprawdzić wydajnośc wtrysków co gdzie jak pomału robić ....

I czytaj czytaj czytaj dział pięciocylindrówek jest prawdziwą skarbnicą mi pomógł przywrócić silnik do życia obecnie autko po podparciu klapy przepływki zeszło ze spalaniem do 12-13 l, zbiera się jak dzikie, mam mały problem z jałowymi ale do ogarnięcia

I

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl