[B3 NG] gaśnie przy odpalaniu na zimno
[B3 NG] gaśnie przy odpalaniu na zimno
Witam, od niedawna posiadam coupe 2.3 NG... i mam z nią taki problem - jak jest zimna to odpala-gaśnie, odpala-gaśnie i po każdym odpaleniu troszkę dłużej pracuje zanim zgaśnie aż w końcu "załapie" i już chodzi, tak to wygląda wg mnie jakby przez te odpalenia troszkę się nagrzewała i jak już jakąś temperaturę będzie miała to przestaje gasnąć... co mam sprawdzić? jaka może być tego przyczyna? czy może to być wtrysk rozruchowy? czy jakby to był wtrysk to by w ogóle nie odpalała? pierwszy raz mam benzyniaka więc proszę o wyrozumiałość i tłumaczenie jak dla laika :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
Czy po rozgrzaniu silnik trzyma obroty, nie faluję, jak zapala później jak jest rozgrzany?
W tym silniku chcąc nie chcąc jest pewne ABC od którego należy rozpocząć prace , sam jestem na etapie dopinania silnika i powiem ci tak zacznij od sprawdzenia:
1 Ściągnij sobie z centrum audi 80 sam naprawiam i reguluję A80
2 zdejmij i sprawdź stan gumy łączącej komorę talerzyka z samym silnikiem, jeżeli zauważysz jakieś pęknięcia można na etapie remontu naprawić ja za pomocą taśmy samo-wulkanizującej (ładnie wygładzić karbowanie, ODTŁUŚCIĆ!!, na samej gumie szczelnie owinąć taśma wygrzać w piekarniku w temp 50-70 stopni pózniej wykończyć silikonem, u mnie się udało naprawić jednak to jest na sznurek i tak zmiana na nową cię nie minie)
3 Sprawdź ustawienia talerzyka powinien miec 1,9 mm (masz ładnie opisane w pliku który ściągniesz z centrum)
4 należało by sprawdzić równiez czy uszczelniacze na wtryskach są szczelne może tam łapać fałszywe powietrze ewentualnie wymienić ale to dzo zalezy jak pracuje na ciepłym
5 zmierz wartosć jaka ma czujnik temperatury na zimnym silniku jaka na gorącym, jak poszukasz znajdziesz w którymś z tematów jakie powinien przyjmować wartosci
6 poszukaj tematów o regulatorze wolnych obrotów tam tez jest napisane co i jak sprawdzić, czy zawór się otwiera itd
7 Napiisz coś więcej o silniku , jak się zbiera, czy pracuje równo, czy po rozgrzaniu odpala prawidłowo
To jest taka podstawa która trzeba zrobić przy NG znam to ostatnio z autopsji
W tym silniku chcąc nie chcąc jest pewne ABC od którego należy rozpocząć prace , sam jestem na etapie dopinania silnika i powiem ci tak zacznij od sprawdzenia:
1 Ściągnij sobie z centrum audi 80 sam naprawiam i reguluję A80
2 zdejmij i sprawdź stan gumy łączącej komorę talerzyka z samym silnikiem, jeżeli zauważysz jakieś pęknięcia można na etapie remontu naprawić ja za pomocą taśmy samo-wulkanizującej (ładnie wygładzić karbowanie, ODTŁUŚCIĆ!!, na samej gumie szczelnie owinąć taśma wygrzać w piekarniku w temp 50-70 stopni pózniej wykończyć silikonem, u mnie się udało naprawić jednak to jest na sznurek i tak zmiana na nową cię nie minie)
3 Sprawdź ustawienia talerzyka powinien miec 1,9 mm (masz ładnie opisane w pliku który ściągniesz z centrum)
4 należało by sprawdzić równiez czy uszczelniacze na wtryskach są szczelne może tam łapać fałszywe powietrze ewentualnie wymienić ale to dzo zalezy jak pracuje na ciepłym
5 zmierz wartosć jaka ma czujnik temperatury na zimnym silniku jaka na gorącym, jak poszukasz znajdziesz w którymś z tematów jakie powinien przyjmować wartosci
6 poszukaj tematów o regulatorze wolnych obrotów tam tez jest napisane co i jak sprawdzić, czy zawór się otwiera itd
7 Napiisz coś więcej o silniku , jak się zbiera, czy pracuje równo, czy po rozgrzaniu odpala prawidłowo
To jest taka podstawa która trzeba zrobić przy NG znam to ostatnio z autopsji
Słuchajcie, a czy to nie powinno być gdzieś do czegoś zaczepione czy coś?:
http://zapodaj.net/de3668309e2a0.jpg.html
bo dziś, też mi gasła przy odpalaniu, aż kolega przy którymś razie popchnął to w górę i nagle silnik wskoczył na 1300 obrotów, spadł na 800 i chodził...
http://zapodaj.net/de3668309e2a0.jpg.html
bo dziś, też mi gasła przy odpalaniu, aż kolega przy którymś razie popchnął to w górę i nagle silnik wskoczył na 1300 obrotów, spadł na 800 i chodził...
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Jak już skubańca odpalisz zajedź na stację gdzie Ci sprawdzą AFR. Po tym będziesz mógł zobaczyć czy mieszanka jest za uboga czy za bogata. Najlepiej to zrobić na zimnym silniku aż do jego rozgrzania. Domyślam się, że będzie problem przy zimnym skoro gaśnie ale pierwsze załapanie pokaże jaki jest skład mieszanki.
Skoro Ci też faluje na rozgrzanym to widziałbym dwie opcje już wspomniane przez LUKASZdiy. Czujnik temperatury lub nieszczelność w dolocie co w bardzo dużym stopniu wpływa na pracę silników z mechanicznymw tryskiem.
Jak już odpali nei słyszysz jakiegoś świstu lub gwizdu? Pomerdaj trochę przewodamipaliwowymi bliżej wtrysków - uszczelniacze mogą już być sparciałe i łapią lewiznę - podobnie kolektor ssący a w zasadzieuszczelka może być wydmuchana.
Skoro Ci też faluje na rozgrzanym to widziałbym dwie opcje już wspomniane przez LUKASZdiy. Czujnik temperatury lub nieszczelność w dolocie co w bardzo dużym stopniu wpływa na pracę silników z mechanicznymw tryskiem.
Jak już odpali nei słyszysz jakiegoś świstu lub gwizdu? Pomerdaj trochę przewodamipaliwowymi bliżej wtrysków - uszczelniacze mogą już być sparciałe i łapią lewiznę - podobnie kolektor ssący a w zasadzieuszczelka może być wydmuchana.
bloku, będę miał troszkę więcej czasu to posprawdzam te rzeczy... a czy samostart to dobry sposób na sprawdzanie nieszczelności? bo gdzieś czytałem, że można tak sprawdzić...
a ktoś wie może kto ma NG lub widział co z tym czymś co pokazałem na zdjęciu? na necie nic nie mogę o tym znaleźć, a to chyba nie przypadek, że odpaliła po przesunięciu tego...
a ktoś wie może kto ma NG lub widział co z tym czymś co pokazałem na zdjęciu? na necie nic nie mogę o tym znaleźć, a to chyba nie przypadek, że odpaliła po przesunięciu tego...
- mayday2001
- Forum Audi 80
- Posty: 190
- Rejestracja: 29 sty 2011, 19:55
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
ten ,,wolny element '' z foto to pierdółek kólka ta jakby, to element do którego mocowany jest ramię prowadzące do gruchy od tempomatu tym się nie przejmuj.Element na którym przymocowana jest ta kulka służy powiedzmy do regulacji obrotów a dokładniej do otwarcia i zamknięcia przepustnicy przymocowana do niego jest jak widzisz linka gazu jak dodajesz gazu z fotela kierowcy to widzać jak linka steruje przepustnicą. Ja obstawiam nieszczelność w układzie dolotowym psiiknij samostartem pod każdy wtyskiwacz oraz oblecieć tą dużą gumę joł
Napisze ci jeszcze raz.... Ng to fajny motor potrafiący pokazać niejednemu co potrafi ( sam wczoraj pokazalem 320 i golfiakowi GTI) ale wymaga duzo pracy przynajmniej na etapie przywracania blasku, napisałem ci co trzeba sprawdzać dopóki tego nie zrobisz nic więcej ci nikt nie napisze
1 Guma przepływki
2 Talerzyk i jego szczelina
3 Uszczelki wtrysków
4 Jak zasugerował kolega uszczelki kolaktora
5 Czujnik temperatury
6 I sciagnij sobie Sam Naprawiam A80 tam masz napisane jak sprawdzić wydajnośc wtrysków co gdzie jak pomału robić ....
I czytaj czytaj czytaj dział pięciocylindrówek jest prawdziwą skarbnicą mi pomógł przywrócić silnik do życia obecnie autko po podparciu klapy przepływki zeszło ze spalaniem do 12-13 l, zbiera się jak dzikie, mam mały problem z jałowymi ale do ogarnięcia
I
1 Guma przepływki
2 Talerzyk i jego szczelina
3 Uszczelki wtrysków
4 Jak zasugerował kolega uszczelki kolaktora
5 Czujnik temperatury
6 I sciagnij sobie Sam Naprawiam A80 tam masz napisane jak sprawdzić wydajnośc wtrysków co gdzie jak pomału robić ....
I czytaj czytaj czytaj dział pięciocylindrówek jest prawdziwą skarbnicą mi pomógł przywrócić silnik do życia obecnie autko po podparciu klapy przepływki zeszło ze spalaniem do 12-13 l, zbiera się jak dzikie, mam mały problem z jałowymi ale do ogarnięcia
I