Kilka dni temu Samochód zgasł podczas jazdy około 19.00
Tuż przed tym po wyłączały się światła i radio
W ten sam dzień kiedy zgasł z rana około 10.00 Zgasł cały licznik (Paliwo ,Prędkość,Temp i główne kontrolki) jedyne co działało to kontrolki kierunkowskazów i świateł długich samochód odpalił normalnie i normalnie też jeździł.
Na następny dzień podjechałem z innym aku na tym co jeździł mielił ale nie odpalał na drugim zapalił bez problemów.
Na następny dzień ten drugi aku kaput zakręcił kilka razy i koniec.
Podjechałem na warsztat (na jeszcze innym aku )zmierzyli ładowanie wyszło 12,5 po prze gazowaniu wzrosło na 13,5 i stało po włączeniu świateł radia i ogrzewania tylnej szyby spadło na 12,2 po prze gazowaniu nie drgnęło stwierdzili padnięty alternator, wróciłem wykręciłem go i chcąc poszukać nowy spisałem numery z niego ku mojemu zdziwieniu okazało się że prawdopodobnie jest to alternator z benzyniaka
VALEO 2940305 i zastanawiam się czy jeśli kupować to taki samo czyli z opisów do 1.6 benzyny czy VALEO 2940311 do 1.6d i ciekawi mnie czy ktoś czegoś nie przerabiał tam.
Drugą sprawą czy ten licznik może mieć coś wspólnego z tym gdyż wtyczki są całe sprawdziłem to są dobrze podpięte.
1szy Akumulator ma może 4 miesiące użytkowany praktycznie codziennie
2gi Użytkowany sporadycznie naładowany kilka dni wcześniej
3ci Tak samo jak 2gi
