Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6D jk] Alternator z innego modelu

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
tuners
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 sty 2013, 13:40

[B3 1.6D jk] Alternator z innego modelu

Post autor: tuners » 27 sty 2013, 13:59

Witam wszystkich otóż kilka miesięcy temu kupiłem dziewczynie Audi 80 B3 1.6d jak pierwszy samochód zrobiła przez te 4 miesiące już około 5tyś km

Kilka dni temu Samochód zgasł podczas jazdy około 19.00
Tuż przed tym po wyłączały się światła i radio

W ten sam dzień kiedy zgasł z rana około 10.00 Zgasł cały licznik (Paliwo ,Prędkość,Temp i główne kontrolki) jedyne co działało to kontrolki kierunkowskazów i świateł długich samochód odpalił normalnie i normalnie też jeździł.

Na następny dzień podjechałem z innym aku na tym co jeździł mielił ale nie odpalał na drugim zapalił bez problemów.

Na następny dzień ten drugi aku kaput zakręcił kilka razy i koniec.

Podjechałem na warsztat (na jeszcze innym aku )zmierzyli ładowanie wyszło 12,5 po prze gazowaniu wzrosło na 13,5 i stało po włączeniu świateł radia i ogrzewania tylnej szyby spadło na 12,2 po prze gazowaniu nie drgnęło stwierdzili padnięty alternator, wróciłem wykręciłem go i chcąc poszukać nowy spisałem numery z niego ku mojemu zdziwieniu okazało się że prawdopodobnie jest to alternator z benzyniaka
VALEO 2940305 i zastanawiam się czy jeśli kupować to taki samo czyli z opisów do 1.6 benzyny czy VALEO 2940311 do 1.6d i ciekawi mnie czy ktoś czegoś nie przerabiał tam.

Drugą sprawą czy ten licznik może mieć coś wspólnego z tym gdyż wtyczki są całe sprawdziłem to są dobrze podpięte.

1szy Akumulator ma może 4 miesiące użytkowany praktycznie codziennie
2gi Użytkowany sporadycznie naładowany kilka dni wcześniej
3ci Tak samo jak 2gi :-/

Awatar użytkownika
MalyGlodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 12 wrz 2010, 22:22
Lokalizacja: GS Słupsk

Post autor: MalyGlodek » 27 sty 2013, 15:03

regulator napięcia :) zapewne koniec szczotek, jak ten benzynowy jest 65A to może zostać, a co do kontrolek czy jak założyłeś naładowany akumulator to było to samo czy wszystko działało?

tuners
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 sty 2013, 13:40

Post autor: tuners » 27 sty 2013, 16:02

To samo bylo co do tego co padlo wole nie wymieniac pokolei bo cale zregenerowane sa tansze niz to co by trzeba bylo wymienic tylko chodzi mi o to czy bez problemu podchodzily te alternatory od benzyny czy to cos modzone bylo bo jakby nie bylo w benzynie sa mniejsze aku wiec tam mniej alternator musi sie napocic niz przy dieslu

Awatar użytkownika
MalyGlodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 12 wrz 2010, 22:22
Lokalizacja: GS Słupsk

Post autor: MalyGlodek » 27 sty 2013, 16:07

Valeo 2940305 026.903.015E 14V 65A.

W 1,6 TD były montowane 65A lub wersja wzbogacona 90A
także te 65 tobie w zupełności starczy wymień regulator sprawdź pierścienie miedziane i jak będą ok to śmigaj dalej

[ Dodano: 2013-01-27, 16:14 ]
https://audi80.pl/b4-16td-alternator ... t76143.htm zerknij no tutaj czy twój wygląda tak samo

tuners
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 sty 2013, 13:40

Post autor: tuners » 27 sty 2013, 16:25

Taki sam tylko pytanie czy to jest od diesla w koncu czy od benzyny bo zazwyczaj na aukcjach modelowo podaja

Awatar użytkownika
MalyGlodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 12 wrz 2010, 22:22
Lokalizacja: GS Słupsk

Post autor: MalyGlodek » 27 sty 2013, 16:33

słuchaj, on u mnie chodził 2 lata od czasu jak kupiłem auto ile wcześniej zrobił na nim poprzedni właściciel nie wiem, ale problemu nigdy z nim nie miałem także jeżeli wyjaśnienie że wydajność 65A nie wystarcza ci to muszę ci powiedzieć że 2 lata jeździłem na nim bezawaryjnie aż teraz skończyły mi się szczotki i muszę regulator wymienić i zapewne będzie dalej śmigał jak szalony tylko najpierw muszę tutaj znaleźć ten regulator...

tuners
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 sty 2013, 13:40

Post autor: tuners » 27 sty 2013, 16:38

No niby na alledrogo te regulatory sa po 12zl tylko musze znalezc gdzie szczotki beda na sprzedaz

Awatar użytkownika
MalyGlodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 12 wrz 2010, 22:22
Lokalizacja: GS Słupsk

Post autor: MalyGlodek » 27 sty 2013, 16:46

szczotki masz w regulatorze

[ Dodano: 2013-01-27, 16:50 ]
http://allegro.pl/regulator-napiecia-mo ... 05165.html tego ci trzeba

tuners
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 sty 2013, 13:40

Post autor: tuners » 27 sty 2013, 17:07

Czyli w sumie sam regulator

Awatar użytkownika
MalyGlodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 12 wrz 2010, 22:22
Lokalizacja: GS Słupsk

Post autor: MalyGlodek » 27 sty 2013, 19:48

tylko zerknij jeszcze w starym regulatorze jakie masz szczotki, jesli wystaja 5 mm ponas obudowe to trzeba zmieniac

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl