Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9TDI 1Z] czujnik temperatury silnika

ODPOWIEDZ
Jahu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 29 lis 2012, 17:28

Post autor: Jahu » 26 sty 2013, 19:24

Musze kupić ten czujnik (1Z Klima), znalazłem TUTAJ przepraszam za utrudnienie ale nie da się podac bezpośredniego lina


Wyszukałem dokładnie model pojazdu, ale do ciężkiego grzyba, to chyba nie ten co? Miały być 3 piny.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 sty 2013, 19:29

Jahu pisze:Musze kupić ten czujnik (1Z Klima), znalazłem TUTAJ


Wyszukałem dokładnie model pojazdu, ale do ciężkiego grzyba, to chyba nie ten co? Miały być 3 piny.
Który czujnik potrzebujesz ,sprawdzisz odpinając od niego wtyczkę i sprawdzając który odczyt znikł na vagu ,czy w zegarach <ok> a jak odepniesz wtyczkę ,to raczej zauważysz ile ma pinów ;-)

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 27 sty 2013, 00:50

zrób tak jak pisze MUNIOR, albo ci siadł ten 3pinowy albo 6cio którego w tym sklepie nie ma i kosztuje oczy z głowy :evil:

Jahu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 29 lis 2012, 17:28

Post autor: Jahu » 30 sty 2013, 13:24

Wiem, o który chodzi czujnik, o ten odpowiedzialny za odczyt na desce. Poza tym ten niebieski był wymieniany już na nowy, więc 100% działa. Spisałem numer 028 919 369.
Z tego wątku wynika: https://audi80.pl/19-tdi-1z-problem- ... t38255.htm że trochę będę go pewnie poszukiwał :(
Wymontuję go jeszcze później, żeby sprawdzić ilość tych pinów. Kabelki z niego wychodzą 4, jeśli to mówi coś o liczbie pinów... No w każdym razie odłączę to będzie wszystko jasne. Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 30 sty 2013, 13:58

Jahu, to że coś jest nowe, nie znaczy że zawsze działa.

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 30 sty 2013, 14:46

k3llys pisze:Jahu, to że coś jest nowe, nie znaczy że zawsze działa.
true, ale jeśl vag po przykładowo 50km pokazuje 80*C, a na blacie nic konkretnego to już można pewne wnioski wyciągnąć ;-)

duo ma ten czujnik, odezwij się do niego na PW Jahu

Jahu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 29 lis 2012, 17:28

Post autor: Jahu » 30 sty 2013, 14:51

Wiem to od mechanika, swoją drogą poprzedniego właściciela, a jeszcze inną drogą szwagra :) Ufam mu, chłop się zna na rzeczy, a problem jest w tym, że nie pokazuje temp na zegarze (no czasami coś zaskoczy). Sprawdzał to sobie znanymi sposobami (ja tam nie wiem o co chodzi) i ponoć właśnie ten czujnik. Nie dowiem się kiedy nie podłącze i nie przetestuje. Odłączyłem wtyczkę i faktycznie pinów jest 6 więc teraz dokładnie wiem czego szukać. Gdyby ktoś miał na sprzedaż to oczywiście proszę o kontakt :)

@pkrr dzięki za namiar, pozdro

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 30 sty 2013, 15:17

daj znać jak wymienisz czy pomogło bo u siebie mam to samo, ale póki co kasę pakuję do skarpety :)

Jahu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 29 lis 2012, 17:28

Post autor: Jahu » 05 lut 2013, 18:16

Na razie wymontowałem czujnik i krew się z niuni polała ;) Mam takie pytania:
1. Czy wszystkie piny znajdują swoje połączenie z kostką i idą dalej? U mnie pin 6 nie ma w ogóle w kostce styków i nie idzie też dalej żaden kabel. Kabli jest tylko 5 z 5 pozostałych pinów. OK, JUŻ ZNALAZŁEM NA FORUM- JEST DOBRZE
2. Mam uwalony multimetr i chwilowo nie mam możliwości zmierzyć rezystancji. Działa mi jednak opcja buzzera, że piszczy kiedy jest przejście. Po wsadzeniu do wrzątku powinien piszczeć (mierzyłem chyba wszystkie piny)? Nie piszczy więc może nie potrzebuje dokładnego pomiaru i na tej podstawie mogę już stwierdzić, że czujnik jest uwalony?
3. Przy okazji z tej całej wiązki z której wychodzi między innymi kostka do w/w czujnika wychodzi też kabel z jakąś wolną kostką na 2 piny, która nie była do niczego podłączona. Jeśli nie wiecie o co chodzi to mogę jutro zrobić fotkę. Pytanie oczywiście brzmi: co to takiego?

Awatar użytkownika
paji
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 28 maja 2011, 10:39

Post autor: paji » 08 lut 2014, 17:02

Witajcie, żeby nie zakładać next tematu próbuję tu..

Ostatnio mam taki problem..

Odpalam rano auto świece się grzeją. Pojeżdżę trochę, silnik nagrzany, ogrzewanie ogień. Problem w tym, że zgaszę auto odpalę, i auto grzeje świece jak odpalę to silnik chodzi jak by był zimny przez chwilę, mam 1100 obrotów itp.

Wcześniej tego w ogóle nie było, nawet w ostrą zimę nie grzała świec po 3 godzinnym postoju a teraz grzeje zawsze po każdym zgaszeniu i do tego chodzi na tych wysokich obrotach itp.

Od czego zacząć?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 lut 2014, 17:56

paji pisze:Od czego zacząć?
Od sprawdzenia styku wtyczki ,do czujnika temperatury dla kompa .Jak styk jest czysty i pod gumową osłoną kable są w całości ,to podepnij vaga i sprawdż jaką temp."widzi" komp ...bo z racji uszkodzenia ,lub braku styku ,komp "widzi "temp.ciągle na minusie 8-)

Awatar użytkownika
paji
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 28 maja 2011, 10:39

Post autor: paji » 08 lut 2014, 18:08

MUNIOR, to jest ten czujnik z tyłu silnika co podpina się pod niego wąż z nagrzewnicy? Jakiś czas temu ciekł mi płyn z tego króćca. Wymieniłem króciec jakieś dwa mc temu. Ale było ok...

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 08 lut 2014, 18:17

paji pisze:MUNIOR, to jest ten czujnik z tyłu silnika co podpina się pod niego wąż z nagrzewnicy? Jakiś czas temu ciekł mi płyn z tego króćca. Wymieniłem króciec jakieś dwa mc temu. Ale było ok...
tamten z tyłu jest dla temperatury pokazywanej na zegary, czujnik dla ecu masz niebieski 2 pin'owy w króćcu miedzy 3 a 4 wtryskiem :mrgreen:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 lut 2014, 18:19

paji pisze:MUNIOR, to jest ten czujnik z tyłu silnika co podpina się pod niego wąż z nagrzewnicy?
Nie ,dla kompa jest ten przy wtysku sterującym ,z boku głowicy ,na krócu z którego idzie gruby wąż do góry chłodnicy .

Awatar użytkownika
Ivanezzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 21 sty 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ivanezzz » 11 lut 2014, 11:33

Witam kolegów, podepnę się z tematem. Dzisiaj rano miałem taką sytuację rano, że po odpaleniu słychać było głośną pracę spod machy, jak sieczkarnia :) na 99% wydaje mi się, że to wentylator chłodnicy, ten na pasku, dziwnie się kręcił i hałasował, zastanawiam się, czy to jego wina, czy jakiegoś czujnika, nie jestem pewien, czy od razu powinien się kręcić. Przy okazji mam wersję bez klimy. I tu moje pytanie szukam na allegro jakiejś używki, ale często przy wersji b4 1,9 tdi widzę, że jest wersja z dwoma wentylatorami na prąd. Nie mogę jakoś znależć wersji do mojego silnika, sorry za lamerskie pytania, ale nie jestem za bardzo specem :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl