[80 B4 1.9TDI 1Z] czujnik temperatury silnika
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Który czujnik potrzebujesz ,sprawdzisz odpinając od niego wtyczkę i sprawdzając który odczyt znikł na vagu ,czy w zegarach <ok> a jak odepniesz wtyczkę ,to raczej zauważysz ile ma pinówJahu pisze:Musze kupić ten czujnik (1Z Klima), znalazłem TUTAJ
Wyszukałem dokładnie model pojazdu, ale do ciężkiego grzyba, to chyba nie ten co? Miały być 3 piny.
Wiem, o który chodzi czujnik, o ten odpowiedzialny za odczyt na desce. Poza tym ten niebieski był wymieniany już na nowy, więc 100% działa. Spisałem numer 028 919 369.
Z tego wątku wynika: https://audi80.pl/19-tdi-1z-problem- ... t38255.htm że trochę będę go pewnie poszukiwał
Wymontuję go jeszcze później, żeby sprawdzić ilość tych pinów. Kabelki z niego wychodzą 4, jeśli to mówi coś o liczbie pinów... No w każdym razie odłączę to będzie wszystko jasne. Pozdrawiam
Z tego wątku wynika: https://audi80.pl/19-tdi-1z-problem- ... t38255.htm że trochę będę go pewnie poszukiwał
Wymontuję go jeszcze później, żeby sprawdzić ilość tych pinów. Kabelki z niego wychodzą 4, jeśli to mówi coś o liczbie pinów... No w każdym razie odłączę to będzie wszystko jasne. Pozdrawiam
Wiem to od mechanika, swoją drogą poprzedniego właściciela, a jeszcze inną drogą szwagra Ufam mu, chłop się zna na rzeczy, a problem jest w tym, że nie pokazuje temp na zegarze (no czasami coś zaskoczy). Sprawdzał to sobie znanymi sposobami (ja tam nie wiem o co chodzi) i ponoć właśnie ten czujnik. Nie dowiem się kiedy nie podłącze i nie przetestuje. Odłączyłem wtyczkę i faktycznie pinów jest 6 więc teraz dokładnie wiem czego szukać. Gdyby ktoś miał na sprzedaż to oczywiście proszę o kontakt
@pkrr dzięki za namiar, pozdro
@pkrr dzięki za namiar, pozdro
Na razie wymontowałem czujnik i krew się z niuni polała Mam takie pytania:
1. Czy wszystkie piny znajdują swoje połączenie z kostką i idą dalej? U mnie pin 6 nie ma w ogóle w kostce styków i nie idzie też dalej żaden kabel. Kabli jest tylko 5 z 5 pozostałych pinów. OK, JUŻ ZNALAZŁEM NA FORUM- JEST DOBRZE
2. Mam uwalony multimetr i chwilowo nie mam możliwości zmierzyć rezystancji. Działa mi jednak opcja buzzera, że piszczy kiedy jest przejście. Po wsadzeniu do wrzątku powinien piszczeć (mierzyłem chyba wszystkie piny)? Nie piszczy więc może nie potrzebuje dokładnego pomiaru i na tej podstawie mogę już stwierdzić, że czujnik jest uwalony?
3. Przy okazji z tej całej wiązki z której wychodzi między innymi kostka do w/w czujnika wychodzi też kabel z jakąś wolną kostką na 2 piny, która nie była do niczego podłączona. Jeśli nie wiecie o co chodzi to mogę jutro zrobić fotkę. Pytanie oczywiście brzmi: co to takiego?
1. Czy wszystkie piny znajdują swoje połączenie z kostką i idą dalej? U mnie pin 6 nie ma w ogóle w kostce styków i nie idzie też dalej żaden kabel. Kabli jest tylko 5 z 5 pozostałych pinów. OK, JUŻ ZNALAZŁEM NA FORUM- JEST DOBRZE
2. Mam uwalony multimetr i chwilowo nie mam możliwości zmierzyć rezystancji. Działa mi jednak opcja buzzera, że piszczy kiedy jest przejście. Po wsadzeniu do wrzątku powinien piszczeć (mierzyłem chyba wszystkie piny)? Nie piszczy więc może nie potrzebuje dokładnego pomiaru i na tej podstawie mogę już stwierdzić, że czujnik jest uwalony?
3. Przy okazji z tej całej wiązki z której wychodzi między innymi kostka do w/w czujnika wychodzi też kabel z jakąś wolną kostką na 2 piny, która nie była do niczego podłączona. Jeśli nie wiecie o co chodzi to mogę jutro zrobić fotkę. Pytanie oczywiście brzmi: co to takiego?
Witajcie, żeby nie zakładać next tematu próbuję tu..
Ostatnio mam taki problem..
Odpalam rano auto świece się grzeją. Pojeżdżę trochę, silnik nagrzany, ogrzewanie ogień. Problem w tym, że zgaszę auto odpalę, i auto grzeje świece jak odpalę to silnik chodzi jak by był zimny przez chwilę, mam 1100 obrotów itp.
Wcześniej tego w ogóle nie było, nawet w ostrą zimę nie grzała świec po 3 godzinnym postoju a teraz grzeje zawsze po każdym zgaszeniu i do tego chodzi na tych wysokich obrotach itp.
Od czego zacząć?
Ostatnio mam taki problem..
Odpalam rano auto świece się grzeją. Pojeżdżę trochę, silnik nagrzany, ogrzewanie ogień. Problem w tym, że zgaszę auto odpalę, i auto grzeje świece jak odpalę to silnik chodzi jak by był zimny przez chwilę, mam 1100 obrotów itp.
Wcześniej tego w ogóle nie było, nawet w ostrą zimę nie grzała świec po 3 godzinnym postoju a teraz grzeje zawsze po każdym zgaszeniu i do tego chodzi na tych wysokich obrotach itp.
Od czego zacząć?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
tamten z tyłu jest dla temperatury pokazywanej na zegary, czujnik dla ecu masz niebieski 2 pin'owy w króćcu miedzy 3 a 4 wtryskiem :mrgreen:paji pisze:MUNIOR, to jest ten czujnik z tyłu silnika co podpina się pod niego wąż z nagrzewnicy? Jakiś czas temu ciekł mi płyn z tego króćca. Wymieniłem króciec jakieś dwa mc temu. Ale było ok...
Witam kolegów, podepnę się z tematem. Dzisiaj rano miałem taką sytuację rano, że po odpaleniu słychać było głośną pracę spod machy, jak sieczkarnia na 99% wydaje mi się, że to wentylator chłodnicy, ten na pasku, dziwnie się kręcił i hałasował, zastanawiam się, czy to jego wina, czy jakiegoś czujnika, nie jestem pewien, czy od razu powinien się kręcić. Przy okazji mam wersję bez klimy. I tu moje pytanie szukam na allegro jakiejś używki, ale często przy wersji b4 1,9 tdi widzę, że jest wersja z dwoma wentylatorami na prąd. Nie mogę jakoś znależć wersji do mojego silnika, sorry za lamerskie pytania, ale nie jestem za bardzo specem