Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9TDI 1Z] czujnik temperatury silnika

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 16 gru 2012, 13:07

może i tak, a może się przegrzewał.. nie wnikam bo i tak poszedł do żyda :cry:

krzysiek555
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 09 wrz 2012, 12:55

Post autor: krzysiek555 » 16 gru 2012, 13:25

czyli mam wlaniety czujnik od wentylatorow,odpowiada ten w chlodnicy?
A jak w koncu jest z tym jak zgasze auto to wentylatory tez sie wylacza czy maja chodzic dalej?

ps ostatnio wymienilem termostat (moze on byc caly czas zamkniety?) plyn ,kruciec wodny ,a czujnik w krucu za co odpoiada?

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 16 gru 2012, 13:54

krzysiek555 pisze:a czujnik w krucu za co odpoiada?
Za grzanie świec.
ps ostatnio wymienilem termostat (moze on byc caly czas zamkniety?)
Jak go nie sprawdzisz to się nie dowiesz.
krzysiek555 pisze:odpowiada ten w chlodnicy?
Tak ten jest od włączania wentylatorów

krzysiek555
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 09 wrz 2012, 12:55

Post autor: krzysiek555 » 16 gru 2012, 14:02

axell, ale jakby byl zamkniety i bylby na malym obiegu to by lapal pion po kilku kilometrach i chyba by temo szla dalej tak mi sie wydaje,dobrze mysle?

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 16 gru 2012, 14:05

Mi jak termostat padł to był otwarty i za chiny go nie mogłem dogrzać, z zamkniętym powinien się przegrzewać.
Wyjmij termostat i zalej go wrzątkiem zobaczysz czy to będzie jego wina.

krzysiek555
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 09 wrz 2012, 12:55

Post autor: krzysiek555 » 16 gru 2012, 17:12

wydaje mi sie ze termostat bedzie dobry ,bardziej bym obstawial czujniki ,elektryke

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 16 gru 2012, 18:29

krzysiek555 pisze:wydaje mi sie ze termostat bedzie dobry ,bardziej bym obstawial czujniki ,elektryke
Walnięty czujnik może wyskoczyć jako błąd w Vag-u

krzysiek555
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 09 wrz 2012, 12:55

Post autor: krzysiek555 » 16 gru 2012, 18:50

bede musial go podpiac a zanim to zrobie zakuoic jakis vag...

Online
Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 16 gru 2012, 19:40

krzysiek555 pisze:bede musial go podpiac a zanim to zrobie zakuoic jakis vag...
http://viaken.pl/pl/diagnoza-vag/vag-us ... -piny.html
plus vag 311 i boscha tez zdiagnozujesz.

krzysiek555
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 09 wrz 2012, 12:55

Post autor: krzysiek555 » 17 gru 2012, 11:40

no ja mam pierburga

wolodi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 12 gru 2012, 08:42
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: wolodi » 30 gru 2012, 21:59

A odnośnie mojego problemu z niedogrzewaniem, to co może być przyczyną (poza termostatem bo jest wymieniony)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 gru 2012, 22:24

wolodi pisze:A odnośnie mojego problemu z niedogrzewaniem, to co może być przyczyną (poza termostatem bo jest wymieniony)
Zima i niskie temperatury ;-) a poważnie to o ile sprawdzałeś dolny wąż ręką i jest zimny do temp.ok.85 stopni ,to termostat jest sprawny i jedyną przyczyną tego ,że nie może długo złapać temperatury 90 st. może być tylko to ,co u wszystkich zimą <ok> mało ociążony silnik i zbyt krótka jazda żeby zagrzać silnik o wysokiej sprawności ,jakim jest tdi :mrgreen: Sprawny dogrzewacz płynu na powrocie z nagrzewnicy ,o ile go masz ,na pewno by ci pomógł w szybszym podgrzaniu silnika 8-) Normalnie w lekki mróz mój zetor też ma problem żeby złąpać te 90 stopni ,termostat trzyma ,podgrzewacz płynu miałem ,ale wywaliłem ,bo mam lepszy ;-) dolny wąż zimny jak powinien być ...i nie pomaga webasto ,fakt że silnik odpalam jak ma już ok.45 stopni ,wiec jest już dobrze ciepły ,ale wyłączam go jak złapie ok.60stopni ,bo choć poję go czerwonym paliwem ,to trochę go idzie zimą :-P ...jak wyłączę webasto , wskazówka temp.na początku spada i to dobre 10 stopni ,czyli chodzący silnik bez webasto stygnie :shock: co daje jakiś obraz ,jak ten silnik mało produkuje ciepła ....wskazówka temp .dopiero po jakimś czasie rusza ,,ale to bardzo powoli ...nierzadko dopiero jak dojeżdzam do pracy ,a mam 10 km ,zbliża się do 90 ciu...Ale ciepło ładnie już dmucha do środka na drugim biegu dmuchawy ,przy ok.60 stopniach na wskażniku,mata grzewcza też ładnie grzeje w tyłek 8-) średnie spalanie lekko poniżej 6 litrów ,więc nie mam ciśnienia żeby koniecznie uzyskać te 90 stopni :mrgreen:

wolodi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 12 gru 2012, 08:42
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: wolodi » 07 sty 2013, 13:54

Właśnie mam podobne objawy. Wydawało mi się że po przejechaniu 10 km silnik nawet przy minus 10 stopniach na zewnątrz powinien już mieć to ok 90 st. A ten czujnik 4 pinowy (wersja z klimą) odpowiada tylko za temp. jaka jest pokazywana na liczniku?wobec tego rozumiem, że jest jakiś drugi czujnik?Dodam że spalanie to jakieś 5.8 l/100km w 80% trasa.

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 07 sty 2013, 14:18

w 1Z to norma że silnik nawet po 10km jest niedogrzany całkiem, spalanie też masz całkiem w porządku ;-) a od czego chciałbyś jeszcze czujnik? oprócz tego co napisałeś? dodam że jest jeszcze w chłodnicy ale ten odpowiada za działanie wentylatorów. I jeśli chcesz aby silnik szybciej łapał temperaturę to zasłoń chłodnicę ;-)

Online
Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 07 sty 2013, 17:24

Chyba , ze masz vaga to mozesz odczytac temperature z drugiego czujnika czy jest porównywalna. Masz klime wiec i cieżko jest z tym czujnikiem zeby go dostac.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga