[80 B4 1.9TDI 1Z] czujnik temperatury silnika
-
- Forum Audi 80
- Posty: 45
- Rejestracja: 09 wrz 2012, 12:55
-
- Forum Audi 80
- Posty: 45
- Rejestracja: 09 wrz 2012, 12:55
-
- Forum Audi 80
- Posty: 45
- Rejestracja: 09 wrz 2012, 12:55
-
- Forum Audi 80
- Posty: 45
- Rejestracja: 09 wrz 2012, 12:55
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
http://viaken.pl/pl/diagnoza-vag/vag-us ... -piny.htmlkrzysiek555 pisze:bede musial go podpiac a zanim to zrobie zakuoic jakis vag...
plus vag 311 i boscha tez zdiagnozujesz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zima i niskie temperatury a poważnie to o ile sprawdzałeś dolny wąż ręką i jest zimny do temp.ok.85 stopni ,to termostat jest sprawny i jedyną przyczyną tego ,że nie może długo złapać temperatury 90 st. może być tylko to ,co u wszystkich zimą <ok> mało ociążony silnik i zbyt krótka jazda żeby zagrzać silnik o wysokiej sprawności ,jakim jest tdi :mrgreen: Sprawny dogrzewacz płynu na powrocie z nagrzewnicy ,o ile go masz ,na pewno by ci pomógł w szybszym podgrzaniu silnika 8-) Normalnie w lekki mróz mój zetor też ma problem żeby złąpać te 90 stopni ,termostat trzyma ,podgrzewacz płynu miałem ,ale wywaliłem ,bo mam lepszy dolny wąż zimny jak powinien być ...i nie pomaga webasto ,fakt że silnik odpalam jak ma już ok.45 stopni ,wiec jest już dobrze ciepły ,ale wyłączam go jak złapie ok.60stopni ,bo choć poję go czerwonym paliwem ,to trochę go idzie zimą ...jak wyłączę webasto , wskazówka temp.na początku spada i to dobre 10 stopni ,czyli chodzący silnik bez webasto stygnie :shock: co daje jakiś obraz ,jak ten silnik mało produkuje ciepła ....wskazówka temp .dopiero po jakimś czasie rusza ,,ale to bardzo powoli ...nierzadko dopiero jak dojeżdzam do pracy ,a mam 10 km ,zbliża się do 90 ciu...Ale ciepło ładnie już dmucha do środka na drugim biegu dmuchawy ,przy ok.60 stopniach na wskażniku,mata grzewcza też ładnie grzeje w tyłek 8-) średnie spalanie lekko poniżej 6 litrów ,więc nie mam ciśnienia żeby koniecznie uzyskać te 90 stopni :mrgreen:wolodi pisze:A odnośnie mojego problemu z niedogrzewaniem, to co może być przyczyną (poza termostatem bo jest wymieniony)
Właśnie mam podobne objawy. Wydawało mi się że po przejechaniu 10 km silnik nawet przy minus 10 stopniach na zewnątrz powinien już mieć to ok 90 st. A ten czujnik 4 pinowy (wersja z klimą) odpowiada tylko za temp. jaka jest pokazywana na liczniku?wobec tego rozumiem, że jest jakiś drugi czujnik?Dodam że spalanie to jakieś 5.8 l/100km w 80% trasa.
w 1Z to norma że silnik nawet po 10km jest niedogrzany całkiem, spalanie też masz całkiem w porządku a od czego chciałbyś jeszcze czujnik? oprócz tego co napisałeś? dodam że jest jeszcze w chłodnicy ale ten odpowiada za działanie wentylatorów. I jeśli chcesz aby silnik szybciej łapał temperaturę to zasłoń chłodnicę
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko