Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[inne] regulator napięcia objawy

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 03 sty 2013, 16:50

czarekj pisze:W przypadku struszek audi 80 problemem może byc nie tylko regulator napięcia czy też szczotki ale rownież stan mostka prostowniczego, czy też stan uzwojeń.
i tutaj właśnie tkwił problem. stan przejścia pomiędzy mostkiem prostowniczym a zaciskiem prądowym alternatora. odpowiednio spreparowany regulator napięcia, który posłużył jako narzędzie do sprawdzenia alternatora, udowodnił że ptoblem jest właśnie tutaj.

pobranie napięcia z mostka spowodowało spadek napięcia na aku, pobranie napięcia z aku spowodowało wzorcowe trzymanie napięcia ładowania do momentu przekroczenia mocy alternatora.

teraz będzie po raz kolejny demontaż alternatora i rozbranie na czynniki pierwsze ze szczególną starannością przywrócenie jakości połączeń elektrycznych zwłaszcza na punkcie mostek- zacisk prądowy...

spadek napięcia pomiędzy alternatorem a aku to max 0,15V

przy pobraniu napięcia z aku ładowanie trzyma się w granicach 14,3-14,4V

także jest idealnie.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 04 sty 2013, 17:00

arwam pisze: nawet podawałem napięcie osobnymi kablami bezpśrednio biorąc prąd z zacisku alternatora i jego obudowy, ale to nie pomaga.
To już prawie niemożliwe -
1 - mierz napięcie pomiędzy obudową alternatora a klemą minus na aku.
2 - mierz napięcie pomiędzy plusem alternatora a klemą plus aku.
rób pomiar bez obciążeń a potem z jakimś obciążeniem np szyba, lub długie światła - napisz i będziemy myśleć
Jak kable są dobre to napięcie powinno być około 0.02 V
arwam pisze:wszystko ładnie i pięknie jak nie są włączone mocniejsze odbiorniki prądu.
jak są to nie ma czym kręcić szczególnie na gorącym silniku.
jak nie ma czym kręcić ? o co biega ?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 04 sty 2013, 18:35

arwam pisze: audi coupe 2.2KV włożony 2.5TDI

jest problem taki że co by nie robić na zacisku alternatora jest nieco ponad 14V natomiast na akumulatorze ledwo 13,3-13,4V nie pomaga ani pociągnięcie masy przewodu dodatniego bezpośrednio do aku


pierwsza sprawa to co pisza ci koledzy wyzej, kazdy przewod ma rezystancje, a wiec stawia pradowi opor, i zawsze gram napiecia bedzie mniej, skoro przy kreceniu spada ci napiecie, to moze sprawdz na ile masz sprawny akumuator i jak sie ma rozrusznik, polaczenia musza byc pewne i czyste, kable od rozrusznika roniez dobrze zamocowane

nierozumiem dlaczego czepiasz sie altermntora

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 sty 2013, 19:37

Druga kwestia to miernik

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 04 sty 2013, 20:12

ziemor pisze:To już prawie niemożliwe -
1 - mierz napięcie pomiędzy obudową alternatora a klemą minus na aku.
2 - mierz napięcie pomiędzy plusem alternatora a klemą plus aku.
mierzyłem i napięcie przy max obciążeniu kiedy jeszcze świece grzeją i spadek jest max 0,15V

pomiedzy obudową alternatora a klemą ujemną różnica około 0,02V i to też tylko przy max obciążeniu.


ziemor pisze:rób pomiar bez obciążeń a potem z jakimś obciążeniem np szyba, lub długie światła - napisz i będziemy myśleć
Jak kable są dobre to napięcie powinno być około 0.02 V

jak było wcześniej normalnie podpięte to nawet nie obciążony alternator dawał poniżej wymaganego napięcia, dopiero pobranie napięcia bezpośrednio z akumulatora, do regulatora spowodowało to że alternator utrzymuje wzorcowe ładowanie bez względu na obciążenie, do momentu kiedy nie przekroczymy poborem mocy tego co daje alternator. ale i nawet wtedy dodanie gazu powoduje wzrost napięcia do 14,2-14,5V rozbiorę jeszcze raz alternator, jeśli przeczyszczenie wszelkich połączeń elektrycznych nie pomoże to już tylko zostanie mi użyć spreparowanego regulatora obrotów...

Awatar użytkownika
M4teusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Sączów

[B4 1Z] Brak ładowania

Post autor: M4teusz » 28 sty 2013, 18:43

Mam dość dziwny problem z ładowaniem którego nie ma...
Wymieniłem nowy regulator napięcia wraz ze szczotkami i nic.
Odkręciłem gruby przewód alternatora i odpaliłem auto na tej grubej szpilce wychodzącej z alternatora pokazuje 0,62V.
Mierzyłem także cienki przewód alternatora (wzbudzenie o ile się nie mylę) i po zapłonie pokazuje 9,6V :shock: a powinno chyba tyle co aku czyli 12V...
Podpiąłem vaga ale tam też nic jaśniej...
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal to low - Intermittent
Czyżby cały alternator był do wymiany?
Skąd takie niskie napięcie na wzbudzenie?

[ Dodano: 2013-01-28, 20:31 ]
Dodam jeszcze że wogóle nie świeci kontrolka akumulatora czy na zapalonym czy na samym zapłonie, żarówka dobra bo sprawdzałem 2 razy... Mrugają za to 2 górne kontrolki od ciśnienia oleju i płynu hamulcowego. Może jest tam jakiś bezpiecznik czy przekaźnik w którym może być przyczyna?

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 29 sty 2013, 00:14

Podmień licznik i zobacz czy będzie kontrolka i ładowanie ;)

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 29 sty 2013, 17:05

A na akumulatorze jakie masz napięcie na zapalonym silniku?

Awatar użytkownika
M4teusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Sączów

Post autor: M4teusz » 29 sty 2013, 17:48

Zegary podmieniłem i dalej to samo, więc to odpada. Ładowałem aku prostownikiem i jak podpiąłem pod auto miał niecałe 13V , aktualnie na zapalonym ma 11,8V i delikatnie spada jak dodaje gazu to wzrasta na 11,83V czyli znikomie...

Awatar użytkownika
siwy23j
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:42
Lokalizacja: EKU/WPI

Post autor: siwy23j » 29 sty 2013, 19:33

Kolego miałem to samo, powodem były bruzdy na komutatorze i po założeniu nowych szczotek nie było dobrego styku: szczotka- komutator, jak założyłem stary to było OK. Jeśli te bruzdy nie są za głębokie to można podpiłować szczotki, jeśli są spore to wirnik do wymiany albo od razu cały altek.

Awatar użytkownika
MalyGlodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 12 wrz 2010, 22:22
Lokalizacja: GS Słupsk

Post autor: MalyGlodek » 29 sty 2013, 23:02

1. kabelek wzbudzenia ten który podpinasz do szczotek podepnij do masy wsiądź do auta i przekręć zapłon, jeżeli zapali ci się pełną jasnością kontrolka ładowania (akumulator) to wzbudzenie jest ok
2. szczotki to co pisał wyżej Siwy zeszlifuj te szersze krawędzie w trapez po okolo 2 mm z każdej mańki i zobacz co będzie

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 30 sty 2013, 19:06

Przede wszystkim komutator przeczyść, i odtłuść, bo z pomiarów wynika, że ładowania to raczej nie masz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 sty 2013, 19:14

siwy23j pisze: Jeśli te bruzdy nie są za głębokie to można podpiłować szczotki, jeśli są spore to wirnik do wymiany albo od razu cały altek.
nie prawda można kupić same ślizgi, sam to wymieniałem w lecie
na dowód foto
Obrazek

Awatar użytkownika
siwy23j
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:42
Lokalizacja: EKU/WPI

Post autor: siwy23j » 30 sty 2013, 19:41

A to kolego PieterB, nie wiedziałem, że da się kupić same pierścienie.
Można wiedzieć gdzie i za ile kupowałeś?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 sty 2013, 19:47

siwy23j pisze:Można wiedzieć gdzie i za ile kupowałeś?
co do ceny coś pomiędzy 40 a 50 zł jak dobrze pamiętam a kupiłem to u gościa który zajmuje się regeneracją rozruszników i altków.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl