Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 DT] nie idzie powyzej 3 tys obrotow

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
darek8701
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 04 cze 2010, 11:56
Lokalizacja: Nawra k. Chełmży

[B3 1.6 DT] nie idzie powyzej 3 tys obrotow

Post autor: darek8701 » 02 lut 2013, 22:24

Witam mam problem bylem zmuszony zrobic swap silnika w mojej b3 stary silnik 1.8 PM 90km skrzynia 5 AKM nowy to 1.6 DT 75km osprzet caly od pm chodzi ladnie na luzie wkreca sie do odciecia odpala super chodzi rowno ale podczas jazdy na 1 biegu wkreca sie do 4 tys reszta biegow nie ma sily powyzej 3 tys sie wkrecic samochod poprostu sie kula a nie jedzie masakra jaka moze byc przyczyna?? zaplon ustawiony wstepnie czyli rozrzad na znaki a zaplon na znak na aparacie i nie idzie juz dalej przekrecic w lewo bo wadzi o skrzynie aparat zaplonowy( plastik na kable) a przekrecajac w prawo spadaja obroty. Co teaz?? nie mam lampy zeby ustawic te 6 stopni ustawiony na sluch brak podcisnienia na aparacie zaplonowym do przyspieszania zaplonu przy wyzszych obrotach. Wina skrzyni (za dluga)? czy moze jednak zaplon? czy moze jeszcze cos innego?

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 04 lut 2013, 06:07

Sprawdź czy to "T" (turbo) w ogóle pompuje jakieś powietrze. Zakładam, że nie.
Włącz silnik i ściśnij któryś wąż od dolotu blisko kolektora (spłaszcz go palcami) potem dodaj gazu lub niech ktoś Ci pomoże. Jeśli ciśnienie w wężu wyprostuje zagięty pod palcami przewód (trzymasz cały czas ręką) to turbo coś tam bije w przeciwnym wypadku masz źródło swojego problemu.

elektryk182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 06 cze 2012, 18:30
Lokalizacja: LHR

Post autor: elektryk182 » 04 lut 2013, 08:24

Kolego darek8701 mowa tu o silniku benzynowym czy diesla?W temacie masz 1.6 DT (ma być TD) a w poście piszesz o benzyniaku.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 04 lut 2013, 10:17

darek8701, mówimy o silniku PM, Mono-Jetronic?

darek8701
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 04 cze 2010, 11:56
Lokalizacja: Nawra k. Chełmży

Post autor: darek8701 » 04 lut 2013, 11:25

Panowie :D nie TD lecz DT silnik z b2 passata2 lub santany :D stary byl PM mono motronik ale sie skonczyl i wstawilem takie cos z 85 roku :D dodajac caly osprzet od PMa. Juz problem prawie rozwiazany na bezynce wkreca sie pieknie o ile 1,6 moze pieknie sie wkrecac. ustawilem rozrzad na "0" wyciagnolem aparat zaplonowy pletwe w silniku co kreci palcem przestawilem troszke i wstawilem znowu aparat. dzieki temu zabiegowi mam pelna regulacje zaplonu wtedy blokowala mi wtyczka przy aparacie o skrzynie. pokrecilem i jest juz lepiej bo na gazie nadal ma odciecie przy 3800 obr. i nie wiem czy krecic jeszcze czy jechac do gazownika..
ciekawe ile teraz moze miec koni standatr DT to 75koni ale na gazniku a teraz ma zalozony jednopunkt:D

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 04 lut 2013, 12:01

O kurcze ale kombinacja, to ty masz tylko dół od tego "klepaka" mam rozumieć. Zmyliło mnie określenie SWAP bo przecież dalej masz PM z innym dołem i tyle.

darek8701
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 04 cze 2010, 11:56
Lokalizacja: Nawra k. Chełmży

Post autor: darek8701 » 04 lut 2013, 18:35

nie no mam teraz blok i glowice 1,6 DT reszta od PM zreszta juz problem prawie rozwiazalem:D ustawilem wszystko na znaki tzn rozrzad wyjalem aparat zaplonowy i pletwe co porusza palcem troche przestawilem nie tak jak w temacie https://audi80.pl/80-b4-abk-znak-na- ... t35606.htm tylko troche pod skosem wsadzilem aparat ustawilem znak na aparacie rowno z palcem i skrecilem. Dalo mi to regulacje konta w obie strony bo wczesniej blokowala mi wtyczka o skrzynie. Pokrecilem troche i na benzynce super jezdzi wkreca sie i ma moc natomiast na gazie maodciecie przy 3800obrotow i teraz nie wiem czy ustawiac jeszcze zaplon czy zostawic i jechac do gazownika.. nie mam lampy stroboskopowej wiec ustawiam na sluch i na czuja a ponoc gaz musi miec inne przyspieszenie zaplonu nioz benzyna jak ustwie ze wkreca sie na gazie to znowu na benzynie nie jest dobrze.. bledne kolo bez lampy

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 05 lut 2013, 00:37

Ustaw optymalny kąt wyprzedzenia zapłonu przy pomocy lampy stroboskopowej na benzynie. Dopiero jak auto idealnie chodzi na benzynie, można wziąć się za LPG.

Według mnie jak dobrze ustawiłeś na benzynie na znaki to problem nie będzie tkwił w zapłonie, lecz w samej instalacji gazowej.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 05 lut 2013, 06:00

darek8701 pisze:nie no mam teraz blok i glowice 1,6 DT reszta od PM ....
Głowica od DT ? jak zamontowałeś świece zapłonowe do tej głowicy?

darek8701
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 04 cze 2010, 11:56
Lokalizacja: Nawra k. Chełmży

Post autor: darek8701 » 05 lut 2013, 08:21

kolego Lukaszbroz nie myl silnika (diesel)1,6 TD z (benzyna)1,6 DT!! a jeszcze jedno jak przygazuje na luzie to kiedy spadaja obroty zatrzymuja sie na chwile przy 2 tys ze 2 sekundy trzyma i dopiero spadaja do okolo 1000.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 05 lut 2013, 13:12

Masz sprawne wszystkie rurki podciśnieniowe na gaźniku?

darek8701
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 04 cze 2010, 11:56
Lokalizacja: Nawra k. Chełmży

Post autor: darek8701 » 05 lut 2013, 13:48

nie mam gaznika mam monowtrysk wpiete wszytskie wtyczki jeden duzy waz podcisnienia wchodzi w niego i wychodza chyba tylko 2 do filtru powietrza otwieranie i zamykanie klapki zeby powietrze cieple lapal a po rozgrzaniu juz normalne

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 05 lut 2013, 14:40

darek8701 pisze:nie mam gaznika mam monowtrysk
Jaki masz układ wtrysku benzyny?

darek8701
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 04 cze 2010, 11:56
Lokalizacja: Nawra k. Chełmży

Post autor: darek8701 » 05 lut 2013, 17:30

mono motronik ale juz zaplon ustawiony i jest super :D

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 05 lut 2013, 18:33

Czy podczas ustawiania zapłonu odłączyłeś podciśnienie od siłownika podciśnieniowego rozdzielacza zapłonu i zaślepiłeś?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl