[B3 1.6 DT] nie idzie powyzej 3 tys obrotow
[B3 1.6 DT] nie idzie powyzej 3 tys obrotow
Witam mam problem bylem zmuszony zrobic swap silnika w mojej b3 stary silnik 1.8 PM 90km skrzynia 5 AKM nowy to 1.6 DT 75km osprzet caly od pm chodzi ladnie na luzie wkreca sie do odciecia odpala super chodzi rowno ale podczas jazdy na 1 biegu wkreca sie do 4 tys reszta biegow nie ma sily powyzej 3 tys sie wkrecic samochod poprostu sie kula a nie jedzie masakra jaka moze byc przyczyna?? zaplon ustawiony wstepnie czyli rozrzad na znaki a zaplon na znak na aparacie i nie idzie juz dalej przekrecic w lewo bo wadzi o skrzynie aparat zaplonowy( plastik na kable) a przekrecajac w prawo spadaja obroty. Co teaz?? nie mam lampy zeby ustawic te 6 stopni ustawiony na sluch brak podcisnienia na aparacie zaplonowym do przyspieszania zaplonu przy wyzszych obrotach. Wina skrzyni (za dluga)? czy moze jednak zaplon? czy moze jeszcze cos innego?
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Sprawdź czy to "T" (turbo) w ogóle pompuje jakieś powietrze. Zakładam, że nie.
Włącz silnik i ściśnij któryś wąż od dolotu blisko kolektora (spłaszcz go palcami) potem dodaj gazu lub niech ktoś Ci pomoże. Jeśli ciśnienie w wężu wyprostuje zagięty pod palcami przewód (trzymasz cały czas ręką) to turbo coś tam bije w przeciwnym wypadku masz źródło swojego problemu.
Włącz silnik i ściśnij któryś wąż od dolotu blisko kolektora (spłaszcz go palcami) potem dodaj gazu lub niech ktoś Ci pomoże. Jeśli ciśnienie w wężu wyprostuje zagięty pod palcami przewód (trzymasz cały czas ręką) to turbo coś tam bije w przeciwnym wypadku masz źródło swojego problemu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 06 cze 2012, 18:30
- Lokalizacja: LHR
Panowie nie TD lecz DT silnik z b2 passata2 lub santany stary byl PM mono motronik ale sie skonczyl i wstawilem takie cos z 85 roku dodajac caly osprzet od PMa. Juz problem prawie rozwiazany na bezynce wkreca sie pieknie o ile 1,6 moze pieknie sie wkrecac. ustawilem rozrzad na "0" wyciagnolem aparat zaplonowy pletwe w silniku co kreci palcem przestawilem troszke i wstawilem znowu aparat. dzieki temu zabiegowi mam pelna regulacje zaplonu wtedy blokowala mi wtyczka przy aparacie o skrzynie. pokrecilem i jest juz lepiej bo na gazie nadal ma odciecie przy 3800 obr. i nie wiem czy krecic jeszcze czy jechac do gazownika..
ciekawe ile teraz moze miec koni standatr DT to 75koni ale na gazniku a teraz ma zalozony jednopunkt:D
ciekawe ile teraz moze miec koni standatr DT to 75koni ale na gazniku a teraz ma zalozony jednopunkt:D
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
nie no mam teraz blok i glowice 1,6 DT reszta od PM zreszta juz problem prawie rozwiazalem:D ustawilem wszystko na znaki tzn rozrzad wyjalem aparat zaplonowy i pletwe co porusza palcem troche przestawilem nie tak jak w temacie https://audi80.pl/80-b4-abk-znak-na- ... t35606.htm tylko troche pod skosem wsadzilem aparat ustawilem znak na aparacie rowno z palcem i skrecilem. Dalo mi to regulacje konta w obie strony bo wczesniej blokowala mi wtyczka o skrzynie. Pokrecilem troche i na benzynce super jezdzi wkreca sie i ma moc natomiast na gazie maodciecie przy 3800obrotow i teraz nie wiem czy ustawiac jeszcze zaplon czy zostawic i jechac do gazownika.. nie mam lampy stroboskopowej wiec ustawiam na sluch i na czuja a ponoc gaz musi miec inne przyspieszenie zaplonu nioz benzyna jak ustwie ze wkreca sie na gazie to znowu na benzynie nie jest dobrze.. bledne kolo bez lampy
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo