Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK 2.0 PB+LPG] Poważny problem z autem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
sivic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 sty 2013, 12:40
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: sivic » 04 lut 2013, 11:52

To trzeba widzę sprawdzić trochę rzeczy. No cóż nic tylko wziąć się za robotę. Zacznę od wymiany płynu bo ten od wspomagania w układzie chłodniczym na pewno mu też w pewien sposób przeszkadza. Metodą prób i błędów w końcu pewnie dojdę co jest nie tak.

Jeżdzę na pół syntetyku 10w40 Castrola jakoś od około 3 tygodni.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2013, 13:57 przez sivic, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 04 lut 2013, 12:58

Bardzo dobry olej.
Trochę masz tam sprawdzania. Jak już przeprowadzisz jakieś testy, zmienisz płyn to daj znać :)

sivic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 sty 2013, 12:40
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: sivic » 04 lut 2013, 14:16

A właśnie co do zmiany płynu, to już nowego tematu nie będę zakładał. Mianowicie chodzi o to, czy da radę bez kanały spuścić stary płyn? Samym lewarkiem w tych warunkach pogodowych to będzie trochę ciężko. Ten korek jest jakoś dostępny dobrze po otwarciu maski czy ciężka sprawa?

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 04 lut 2013, 15:03

W audi 80 ABK nie ma specjalnego korka do spuszczania płynu chłodzącego. Aby spuścić cały płyn z silnika musisz wyjąć z samochodu termostat. Aby to zrobić trzeba zdjąć pasek klinowy napędzający pompę wody oraz pompę wspomagania, a następnie odkręcić pompę wspomagania. Teraz masz bezpośredni dostęp do termostatu. Niektórzy bawią się z odkręcaniem termostatu bez zdejmowania pompy wspomagania, ja uważam, że dokładniej się zrobi ze zdjęciem. Odkręcasz dwie śruby i wyjmujesz powoli obudowę z termostatem. Trzeba to robić powoli, gdyż spuszczamy wtedy wodę z bloku/głowicy, a jest jej tam trochę.

Na gorącym silniku nie ma co próbować, bo termostat zamyka się już w 87 stopniach, więc woda z bloku i głowicy nie zostanie spuszczona.

Polecam płyn petrygo, sam używam i wszystko śmiga super.

sivic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 sty 2013, 12:40
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: sivic » 04 lut 2013, 15:10

Dzięki wielkie za cenne informację. Pasek klinowy jak wiadomo ważny element silnika dlatego żeby czegoś znowu przez "roztargnienie" nie uszkodzić można jakieś info jak go zdemontować? I ewentualnie jak zamontować, bo poszukując przed momentem informacji nie znalazłem jakichś konkretnych tylko coś o napinaczu. I tyle informacji bym potrzebował i biorę się do roboty :)

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 04 lut 2013, 15:26

Aby zdjąć pasek klinowy musisz odkręcić dwie śruby, jedna jest blokująca, a druga napinająca(ma takie ząbki). Potrzebujesz klucza 13(najlepiej na grzechotce, mniej kręcenia). Po odkręceniu tych dwóch śrub, odkręcasz trzecią śrubę(jest ona widoczna od góry, taka bardzo długa śruba około 20 cm, trzeba ją odkręcić, aby pompa wspomagania była luźna. Po odkręceniu tych śrub pasek będzie luźny, można go zdjąć. Potem musisz odkręcić łapę, która trzyma pompę wspomagania do bloku. Łapa ta trzyma się na 4 śrubach.
Po ich odkręceniu będzie można wyjąć łapę.

Jak czegoś jeszcze nie wiesz to pisz, będę na forum jeszcze jakiś czas.

[ Dodano: 2013-02-04, 15:30 ]
Montaż paska:
*przykręcić łapę pompy wspomagania,
*przykręcić pompę wspomagania do łapy,
*wkręcić śrubę regulacyjną naciąg,
*używając klucza 22 napinać pasek, a samą śrubę regulacyjną wkręcić i zostawić luz, aby można było za pomocą właśnie klucza 22 naciągać,
*luz paska to 1,5 cm używany, 1 cm nowy, luz sprawdzasz pomiędzy pompą wspomagania a kołem pasowym
*dokręcić śruby regulacyjne,
*na końcu dokręcić tę długą śrubę, która umożliwia ruch pompy wspomagania.

PS. Nie zapomnij o dokręceniu jeszcze śruby, która blokuje ustawienie pompy, jest ona poniżej śruby regulacyjnej.

sivic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 sty 2013, 12:40
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: sivic » 04 lut 2013, 15:44

O kurde to jeżeli chcę "wypłukać" układ chłodzenia to widzę trzeba będzie się trochę pomęczyć skoro muszę powtarzać z 3 razy przedstawione przez Ciebie kroki :) Jak to nic nie pomoże to chyba popełnię samobójstwo :) Ciężko tak bez fotek ale miejmy nadzieję, że sobie poradzę i niczego nie popsuję :) Te śruby 13 to mi się kojarzą z demontażu alternatora tak więc jeżeli to w miarę podobna sprawa to pewnie dam radę :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 lut 2013, 16:02

PS. Nie zapomnij o dokręceniu jeszcze śruby, która blokuje ustawienie pompy, jest ona poniżej śruby regulacyjnej.
Zapomniałeś o jednej ważnej rzeczy pewnie ukręci zębatki.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 04 lut 2013, 16:07

Jarewa pisze:
PS. Nie zapomnij o dokręceniu jeszcze śruby, która blokuje ustawienie pompy, jest ona poniżej śruby regulacyjnej.
Zapomniałeś o jednej ważnej rzeczy pewnie ukręci zębatki.
Czemu ma je ukręcić, śrubę tę dokręca na końcu po napięciu paska:)

[ Dodano: 2013-02-04, 16:19 ]
Tutaj masz zaznaczone te śruby, pod 2 masz śrubę, którą musisz odkręcić przed regulacją pompą(nie zapomnij o tej długiej śrubie, ona też musi być luźna). Pod 3 znajduje się śruba regulacyjna:



Obrazek

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 lut 2013, 16:56

Obrazek

Zapomniałeś o 3 śrubie nr13 ale o tym chyba pisałeś wyrywkowo, jak i o tylnym wsporniku nr 20 gdzie trzeba poluzować dwie śruby następne. Bo inaczej pompa nie będzie luźna.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 04 lut 2013, 17:29

Tylko nazwa inna, ja pisałem łapa, Ty wspornik:)

sivic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 sty 2013, 12:40
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: sivic » 04 lut 2013, 18:06

Panowie informacje z ostatniej chwili, mianowicie:

Zebrałem się i myślę sobie "Idę, przejadę się kawałek zobaczę czy chłodnica równomiernie się nagrzewa.". Coś mnie jednak ruszyło i zwarłem kabelki od czujnika wentylatora, dokładniej to raczej od wtyczki tak żeby sobie wiatraczki chodziły na 1 biegu ciągle, żeby zobaczyć jak to wtedy będzie wyglądać. Przy okazji puknięcie w przepływomierz parę razy, tak a może pomoże. Już miałem zamykać maskę gdy zauważyłem otarcie na obudowie rozrządu. I w tym momencie naszła mnie myśl, że a może to właśnie przez to było słychać te piski, ale no zobaczymy. No to nadszedł wiekopomny moment odpalania i... Jakież było moje zdziwienie gdy na benzynce obroty ani nie drgnęły. Poczekałem moment, przełączam na gaz - to samo. Wszystko tak jak powinno być. Mocno zaskoczony ruszam. Przejechałem około 10 km, sprawdzam na czucie temperatury. Dotykam chłodnicy - chłodna, dotykam górnego węża lekko ciepławy, dotykam dolnego chłodny. Jednak pierwsza myśl, to że może za mało przejechałem, ale jednak po 25 km tak samo wszystko miało odpowiednią temperaturę. Przez całą jazdę żadnego pisku. Ogólnie - wszystko git.

Nie zmienia to jednak faktu, że płyn tak czy siak wymienię bo ten płyn do wspomagania ciągle tam jest i to prędzej czy później da o sobie znać. Czujnik od wiatraczków też na pewno do wymiany. Zobaczymy ogólnie jak to będzie, ale jak na razie jest dobrze. Krokowiec i przepływka też jest do zrobienia, bo powoli padają tak więc tego też na pewno nie odłożę. Ewentualnie jak będzie się coś dziać będę odkopywał temat. Na razie odpukać. W tym miejscu chcę podziękować wszystkim, którzy się wypowiedzieli w tym temacie. Punkciki poszły. Jak na razie wygląda na to, że rozwiązanie problemu było banalne :oops: , ale jeszcze raz - nie zapeszam :) Pozdrawiam i szerokości.

[ Dodano: 2013-02-04, 18:08 ]
Aha i czy takie sprawy z obrotami mogą powodować błędy w komputerze?

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 04 lut 2013, 18:41

Jeśli błąd wystąpił tylko jednorazowo, to zastanie zapamiętany przez pamięć sterownika ECU. Jeśli błąd występuje ciągle(brak sygnału z czujnika), to ECU próbuje zastąpić sygnał, korzystając ze standardowych wartości zapisanych w sterowniku.

Najlepiej odłącz akumulator, podłącz ponownie i włącz zimny silnik, poczekaj aż wentylator chłodnicy się załączy, po czym wyłącz motor. Po tym zabiegu błędy zostaną usunięte, jeśli nie wystąpią nowe to komputer będzie "czysty".

sivic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 sty 2013, 12:40
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: sivic » 04 lut 2013, 18:50

Ok tak zrobie. Co do jednej rzeczy to sie za wczesnie pochwaliłem. Mianowicie piszczenie pojawiło sie po ponownym odpaleniu i po krótkim odcinku. Dochodzi on z pompy wody na 99%. Tylko dlaczego raz sie pojawia raz nie? Jak to możliwe? Moze ten płyn ma na to wplyw?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 lut 2013, 18:53

paw1131 pisze:Tylko nazwa inna, ja pisałem łapa, Ty wspornik:)
Sa dwa wsporniki :) a żeby było łatwe dojście do termostatu to trzeba odkręcić górny wspornik co przykrywa całą obudowę termostatu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl