[B3 1.6 PP] Zimny ciężko pali + wysadzony olej z silnika ;/
Wystarczy, że zaopatrzysz się w multimetr przedstawiony na rysunku:
Zakres ustawiasz na 2000 omów i wyjmujesz wtyczkę od nastawnika przesłony rozruchowej i mierzysz rezystancję nastawnika, przewody można podłączać naprzemiennie. Później podajesz jakie miałeś wyniki, wtedy będzie wiadomo, czy nastawnik jest sprawny. Jeśli nie będzie posiadał rezystancji(nieskończoność), to nastawnik do wymiany.
Tak samo sprawdzasz czujniki temperatury cieczy chłodzącej i kolektora.
Wiesz już jak tego dokonać?
Zakres ustawiasz na 2000 omów i wyjmujesz wtyczkę od nastawnika przesłony rozruchowej i mierzysz rezystancję nastawnika, przewody można podłączać naprzemiennie. Później podajesz jakie miałeś wyniki, wtedy będzie wiadomo, czy nastawnik jest sprawny. Jeśli nie będzie posiadał rezystancji(nieskończoność), to nastawnik do wymiany.
Tak samo sprawdzasz czujniki temperatury cieczy chłodzącej i kolektora.
Wiesz już jak tego dokonać?
Przy pomiarach rezystancji czujników nie potrzebujesz zapłonu, gdyż nie mierzysz wartości napięć jakie panują na wtyczkach od komputera, tylko mierzysz rezystancję czujnika, nastawnika.
Załączę przykładowy schemat badania rezystancji czujnika ABS(w miejsce ABS podstawiasz tylko inny czujnik, np. temperatury, nastawnik itd.):
Na schemacie jest tylko czujnik ABS z przewodami zakończoną kostką, którą dopiero podłącza się do sterownika ABS.
Załączę przykładowy schemat badania rezystancji czujnika ABS(w miejsce ABS podstawiasz tylko inny czujnik, np. temperatury, nastawnik itd.):
Na schemacie jest tylko czujnik ABS z przewodami zakończoną kostką, którą dopiero podłącza się do sterownika ABS.
Ok dzięki ale jak czegos jeszcze nie bede wiedział to napisze postaram sie jak najszybciej te czujniki posprawdzać.
Jeszcze jakby tego było mało dziś wysadziło mi olej z silnika uszczelką pod klawiatórą cały silnik w oleju dobrze ze w pore się zorientowałem bo już zaczoł się smarzyć:/ Jak myslicie moze to byc ina pokrywy ?
Jeszcze jakby tego było mało dziś wysadziło mi olej z silnika uszczelką pod klawiatórą cały silnik w oleju dobrze ze w pore się zorientowałem bo już zaczoł się smarzyć:/ Jak myslicie moze to byc ina pokrywy ?
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
a według mnie jest problem z nastawnikiem który steruje ssaniem
http://www.gaznik.pl/opis_pierburg_28-30_2ee.html
najlepiej było by żebyś miał dwa gażniki tak jak ja i wtedy przekładasz częsc i widzisz jak odpala
http://www.gaznik.pl/opis_pierburg_28-30_2ee.html
najlepiej było by żebyś miał dwa gażniki tak jak ja i wtedy przekładasz częsc i widzisz jak odpala