Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 PP] Zimny ciężko pali + wysadzony olej z silnika ;/

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Kostek80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 283
Rejestracja: 04 lip 2012, 08:33
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Post autor: Kostek80 » 04 lut 2013, 18:45

A jakim sprzętem to najlepiej sprawdzić i jak bo nigdy tego nie robiłem.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 04 lut 2013, 19:28

Wystarczy, że zaopatrzysz się w multimetr przedstawiony na rysunku:

Obrazek

Zakres ustawiasz na 2000 omów i wyjmujesz wtyczkę od nastawnika przesłony rozruchowej i mierzysz rezystancję nastawnika, przewody można podłączać naprzemiennie. Później podajesz jakie miałeś wyniki, wtedy będzie wiadomo, czy nastawnik jest sprawny. Jeśli nie będzie posiadał rezystancji(nieskończoność), to nastawnik do wymiany.

Tak samo sprawdzasz czujniki temperatury cieczy chłodzącej i kolektora.

Wiesz już jak tego dokonać?

Awatar użytkownika
Kostek80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 283
Rejestracja: 04 lip 2012, 08:33
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Post autor: Kostek80 » 04 lut 2013, 20:08

To wszystko mam mierzyc przy włączonym zapłonie tak ?

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 04 lut 2013, 21:34

Przy pomiarach rezystancji czujników nie potrzebujesz zapłonu, gdyż nie mierzysz wartości napięć jakie panują na wtyczkach od komputera, tylko mierzysz rezystancję czujnika, nastawnika.

Załączę przykładowy schemat badania rezystancji czujnika ABS(w miejsce ABS podstawiasz tylko inny czujnik, np. temperatury, nastawnik itd.):

Obrazek

Na schemacie jest tylko czujnik ABS z przewodami zakończoną kostką, którą dopiero podłącza się do sterownika ABS.

Awatar użytkownika
Kostek80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 283
Rejestracja: 04 lip 2012, 08:33
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Post autor: Kostek80 » 07 lut 2013, 19:50

Ok dzięki ale jak czegos jeszcze nie bede wiedział to napisze postaram sie jak najszybciej te czujniki posprawdzać.


Jeszcze jakby tego było mało dziś wysadziło mi olej z silnika uszczelką pod klawiatórą cały silnik w oleju dobrze ze w pore się zorientowałem bo już zaczoł się smarzyć:/ Jak myslicie moze to byc ina pokrywy ?

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 08 lut 2013, 10:27

a według mnie jest problem z nastawnikiem który steruje ssaniem
http://www.gaznik.pl/opis_pierburg_28-30_2ee.html
najlepiej było by żebyś miał dwa gażniki tak jak ja i wtedy przekładasz częsc i widzisz jak odpala

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl