[B4 ABT/ABK] Ustawianie rozrządu
Wracam z wiadomościami po wymianie dolnych kół rozrządu,paska i rolki napinającej. Jest poprawa, ale na dolnych kołach rozrządu pasek na wolnych obrotach delikatnie balansuje. małe wejście na obroty i wszystko wygląda ok, więc zostawię to jak jest(i tak jest spora poprawa) Paska na razie nie tnie, ale cięcie paska w moim przypadku mogło być spowodowane zanieczyszczeniem powierzchni rolki prowadzącej pasek (pewnie olej z piachem i kurzem, który nieźle się przykleił w kilku miejscach, wcześniej widać nikt nie dbał o czystość w komorze rozrządu) Poza tym zmieniłem śrubę na której osadzona jest rolka, tak na wszelki wypadek, ale z tego co zauważyłem to i stara była dobra, CHOĆ trzeba dodać, że rolka SKF (ta sama sprzedawana w pudełkach różnych marek) ma luz poprzeczny na tulejce względem śruby na której jest osadzona. Chciałem to zlikwidować, ale nawet na nowej śrubie rolka zachowuje się tak samo. Średnica tulejki względem śruby jest moim zdaniem zbyt rozbieżna tzn. rolka powinna pracować na tulejce, ale bez żadnych luzów poprzecznych, a tu było to nie dość że czuć to i widać. Postanowiłem spróbować złożyć to jak jest i na razie ok.
wilk100 wymieniałeś dolne koło rozrządu?? napisz jak koła prowadzą pasek rozrządu,tzn. jak to wygląda na każdym kole rozrządu, czy nie wystaje poza koło i czy na którymś nie przesuwa się na boki. Przyjrzyj się dobrze na małych i większych obrotach, spróbuj wychwycić każdy szczegół i opisz. Wtedy może przez forum da się coś poradzić. Zdrówko Koledzy
wilk100 wymieniałeś dolne koło rozrządu?? napisz jak koła prowadzą pasek rozrządu,tzn. jak to wygląda na każdym kole rozrządu, czy nie wystaje poza koło i czy na którymś nie przesuwa się na boki. Przyjrzyj się dobrze na małych i większych obrotach, spróbuj wychwycić każdy szczegół i opisz. Wtedy może przez forum da się coś poradzić. Zdrówko Koledzy
- maniek2312
- Forum Audi 80
- Posty: 131
- Rejestracja: 05 lut 2010, 00:15
- Lokalizacja: ŚWIDWIN-SZCZECIN
tak ma byc http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/af6 ... a361d.html a jak nie jest ,to sciagnac pasek ustawicna znaki, i musi grac pozdr,,na koniec jescze zaplon
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 24 paź 2010, 20:05
- Lokalizacja: Studzianki/Podlaskie
Witam. Swego czasu miałem podobny problem do waszego, jak to opisujecie pasek schodził wam do strony obudowy i ocierając się o nią po prostu był ścinany. Usterka jak się okazuje jest banalnie prosta w naprawie. Wystarczy odkręcić metalowy element od rolki napinającej i zmienić śrubę od rolki wraz z rolką na zwykłą jaka była montowana w silnikach 1.8 z modelu B3. U mnie to pomogło, już ponad 40 tys i żadnego cięcia i ani śladu na pasku. :mrgreen:
krzyskowaty, miałem dorabiać śrubę dopasowaną do rolki, ale sprawdzę ten myk który opisałeś, byłoby mniej pierdzielenia. Dzięki za podpowiedź. Oczywiście opiszę wszystko po zabiegu (może to trochę potrwać ze względu na brak czasu)krzyskowaty pisze:Witam. Swego czasu miałem podobny problem do waszego, jak to opisujecie pasek schodził wam do strony obudowy i ocierając się o nią po prostu był ścinany. Usterka jak się okazuje jest banalnie prosta w naprawie. Wystarczy odkręcić metalowy element od rolki napinającej i zmienić śrubę od rolki wraz z rolką na zwykłą jaka była montowana w silnikach 1.8 z modelu B3. U mnie to pomogło, już ponad 40 tys i żadnego cięcia i ani śladu na pasku. :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 24 paź 2010, 20:05
- Lokalizacja: Studzianki/Podlaskie
Kolego skizo masz racje silnik ABK ma własnie taki siłownik o którym mówisz, on jest połączony z napinaczem. jak naciagasz pasek to wystarczy troche go naciagnąc nawet nie musisz specjalnym kluczem wystarczy aby troche był naciagniety a po pozniejszym odpaleniu silnika pod wpływem ciśnienia oleju ten siłownik sam reguluje naciąg paska. przynajmniej tak mi sie wydaje bo ostatnio zmieniałem pasek i wychodzi na to ze to prawda
borys2.0 pisze:Kolego skizo masz racje silnik ABK ma własnie taki siłownik o którym mówisz, on jest połączony z napinaczem. jak naciagasz pasek to wystarczy troche go naciagnąc nawet nie musisz specjalnym kluczem wystarczy aby troche był naciagniety a po pozniejszym odpaleniu silnika pod wpływem ciśnienia oleju ten siłownik sam reguluje naciąg paska. przynajmniej tak mi sie wydaje bo ostatnio zmieniałem pasek i wychodzi na to ze to prawda
nie ciśnienie oleju tylko sprężyna w nim i lepiej go trochę lepiej naciągnąć niż tylko (trochę)
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Napinacz ten działa, ale jeśli się nie naciągnie odpowiednio paska to będzie po motorze(szkoda ABK).LUPO pisze:borys2.0 pisze:Kolego skizo masz racje silnik ABK ma własnie taki siłownik o którym mówisz, on jest połączony z napinaczem. jak naciagasz pasek to wystarczy troche go naciagnąc nawet nie musisz specjalnym kluczem wystarczy aby troche był naciagniety a po pozniejszym odpaleniu silnika pod wpływem ciśnienia oleju ten siłownik sam reguluje naciąg paska. przynajmniej tak mi sie wydaje bo ostatnio zmieniałem pasek i wychodzi na to ze to prawda
nie ciśnienie oleju tylko sprężyna w nim i lepiej go trochę lepiej naciągnąć niż tylko (trochę)
Siłownik ten ma za zadanie dostosowywanie naciąg paska w zależności od obciążeń występujących w czasie jazdy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 40
- Rejestracja: 12 sty 2012, 10:38
- Lokalizacja: Boguchwała
[ Audi 80 B4 ABK 2,0 ] Rozrząd.
Witam Moderatorów i sympatyków Audi 80 B4. W lipcu 2011r kupiłem Audi 80 B4 rocznik 1994. Sprzedający użytkował go około dwa lata,ale podczas sprzedaży nie powiedział mi po jakim przebiegu był wymieniany zębaty pasek rozrządu w silniku.Auto przejechało już 212 tys. km i myślę, że należy dla bezpiecznej pracy tego silnika wymienić ten pasek. Mimo mojej długoletniej praktyki i wiedzy o samochodach nie mam odwagi podjąć się samodzielnie tej czynności przy tego typu silnika. W kolejnych trzech warsztatach serwisowych dowiedziałem się, że cena za usługę ( bez części zamiennych ) wyniesie około od 400 do 550 zł. Zapytałem dlaczego tak drogo i usłyszałem, że przy wymianie paska muszą zdjąć przedni zderzak, wyjąć wentylatory, chłodnicę i zdejmować koło pasowe z wału korbowego. Nadmieniam, że mój samochód nie ma klimatyzacji i dodatkowej chłodnicy i po wymontowaniu zespołu wentylatorów jest dość pokaźny dostęp do wykonania tej operacji. W związku z tym mam prośbę. Może ktoś z Panów mi pomoże i udzieli instruktarzu jak poprawnie wykonać tę robotę żeby nie dać zarobić kolejny raz tym ,,pazernym" pseudo mechanikom. Bardzo proszę pomoc. Pozdrawiam Edward Cz.