Witam wszystkich klubowiczów. Moja niunia nie szczędzi mi problemów i tym razem mam bardzo słabe ogrzewanie. Otóż przez pewien okres czasu ogrzewanie działało bez zarzutu przy ustawieniu na klimatronicu HI i temp na zewnątrz około 5 stopni nie można było wysiedziec z goraca. Od około 2 tygodni nie mogę doczekac się ciepełka w moim autku. przy ustawieniu na maksa wieje letnim powietrzem pomimo że silnik ma 90 stopni. Moje podejżenia to:
- że zawiesza się jedna z klap tym samym zamiast dawac samo ciepłe miesz z zimnym z zewnątrz (podejżenie wzieło się stąd że strasznie dziwnie świszczy własne i tak jakby było coś niedomknięte) i tu pytanie jak sie do tego dostać żeby sprawdzić.
- nagrzewnica jest zapowietrzona i tu pytanie jak odpowietrzyć
- nie do końca otwiera sie zawór doprowadzający gorącą wodę z silnika (o ile jest ale chyba raczej musi być) i tutaj gdzie on jest i jak to sprawdzić i jak to sprawdzić Oczywiście wszystkie wasze uwagi może ktos się spotkał z takim przypadkiem będą bardzo cenne. Równiez jakby krtoś dysponował schematem budowy klimatronika w sensie kanały nagrzewnica zawory klapy sterowanie itd to byłbym bardzo wdzięczny
Z góry dziekuję za pomoc i dziękuję
Pozdro qba
[coupe b4 2,6 94r] problem z ogrzewaniem klimatronic
Re: [coupe b4 2,6 94r] problem z ogrzewaniem klimatronic
- że zawiesza się jedna z klap tym samym zamiast dawac samo ciepłe miesz z zimnym z zewnątrz (podejrzenie wzieło się stąd że strasznie dziwnie świszczy własne i tak jakby było coś niedomknięte) i tu pytanie jak sie do tego dostać żeby sprawdzić.
Możesz sprawdzić klapę regulacyjną temperatury zaglądając z miejsca w którym pasażer trzyma stopy. Dźwignia regulacyjna na silniczku musi przemieszczać się "od końca do końca". Równie dobrze można to sprawdzić w programie VWTool.
- nagrzewnica jest zapowietrzona i tu pytanie jak odpowietrzyć
Zasadniczo służy do tego odpowietrznik na wężu doprowadzającym czynnik do nagrzewnicy. Praktycznie przy sprawnej pompie czynnika chłodzącego nagrzewnica powinna odpowietrzyć się samoczynnie.
- nie do końca otwiera sie zawór doprowadzający gorącą wodę z silnika (o ile jest ale chyba raczej musi być) i tutaj gdzie on jest i jak to sprawdzić i jak to sprawdzić
Nie ma takowego zaworu. Jedynym zaworem w układzie chłodzenia jest termostat.
Możesz sprawdzić klapę regulacyjną temperatury zaglądając z miejsca w którym pasażer trzyma stopy. Dźwignia regulacyjna na silniczku musi przemieszczać się "od końca do końca". Równie dobrze można to sprawdzić w programie VWTool.
- nagrzewnica jest zapowietrzona i tu pytanie jak odpowietrzyć
Zasadniczo służy do tego odpowietrznik na wężu doprowadzającym czynnik do nagrzewnicy. Praktycznie przy sprawnej pompie czynnika chłodzącego nagrzewnica powinna odpowietrzyć się samoczynnie.
- nie do końca otwiera sie zawór doprowadzający gorącą wodę z silnika (o ile jest ale chyba raczej musi być) i tutaj gdzie on jest i jak to sprawdzić i jak to sprawdzić
Nie ma takowego zaworu. Jedynym zaworem w układzie chłodzenia jest termostat.