[AAH] naprawa klap kolektora ssącego
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Pytanie już wcześniej gdzieś padło ale nie było szczegółów...
Co w przypadku całkowitego wywalenia klapek. Wiem, że dół troszkę osłabnie ale czy poza tym będą jakieś objawy typu falowanie na jałowych czy strzelanie w dolot? Jak mocno osłabnie dół? (czy to raczej podniesienie niutów w wyższą partię obrotów jak to np robi wydłużenie dolotu stożkiem?)
Co w przypadku całkowitego wywalenia klapek. Wiem, że dół troszkę osłabnie ale czy poza tym będą jakieś objawy typu falowanie na jałowych czy strzelanie w dolot? Jak mocno osłabnie dół? (czy to raczej podniesienie niutów w wyższą partię obrotów jak to np robi wydłużenie dolotu stożkiem?)
Na moje szczęście śrubeczka została w środku. Natomiast na wolnych obrotach słychać było charakterystyczne klepanie, które traciło się jak ręcznie właśnie na wolnych nacisnąłem gruszkę ciśnieniową od skracania.johnybravo pisze:Hmm - znaczy się te klapy latały sobie swobodnie po kolektorze, a śruby "gdzieś" sobie poleciały? Nieźle ....
A jak obadałeś, że to one klepią? Znaczy się w twoim przypadku to chyba oczywiste, że była orkiestra, ale jeśli ktoś ma kolektor nie w takim agonalnym stanie to jak to sprawdzić? Po prostu sobie dzwonią czy w określonych momentach?
Jeśli o mnie chodzi to polecam mimo wszystko sprawdzić klapki profilaktycznie bo koszt nieduży, a jeśli się pourywają to hmmm tragedia (zwłaszcza przy starej LPG)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
- Lokalizacja: Staszów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
- Lokalizacja: Staszów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Wygląda że są w górnej: strona 16 http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_128.PDF
no wlasnie tylko teraz pytanie czy gorna da sie zdjac bez zdejmowania dolnej, czy np. od spodu dolnej nie ma jakis srub trzymajacych gorna:)aldi pisze:Wygląda że są w górnej: strona 16 http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_128.PDF
- PuSzEk
- Forum Audi 80
- Posty: 503
- Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
- Imię: Bartek
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Rzeszów
niestety trzeba zdzierać cały kolektor, bo pod spodem są 4 długie szpilki, jest troche odkręcania i zabawy, przy okazji nowe uszczelki pod dół kolektora(2 sztuki) i w sam kolektor taka duża łącząca 2 połówkiIGSMan pisze:no wlasnie tylko teraz pytanie czy gorna da sie zdjac bez zdejmowania dolnej, czy np. od spodu dolnej nie ma jakis srub trzymajacych gorna:)aldi pisze:Wygląda że są w górnej: strona 16 http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_128.PDF
ale co te 4 szpilki trzymaja - pytam bo nie moge sobie tego wyobrazic:)PuSzEk pisze:niestety trzeba zdzierać cały kolektor, bo pod spodem są 4 długie szpilki, jest troche odkręcania i zabawy, przy okazji nowe uszczelki pod dół kolektora(2 sztuki) i w sam kolektor taka duża łącząca 2 połówkiIGSMan pisze:no wlasnie tylko teraz pytanie czy gorna da sie zdjac bez zdejmowania dolnej, czy np. od spodu dolnej nie ma jakis srub trzymajacych gorna:)aldi pisze:Wygląda że są w górnej: strona 16 http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_128.PDF
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Podejrzewam że są to szpilki trzymające kolektor z głowicami. W ABC omijają połówki kolektora a tutaj patrząc na vagcacie: http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/19 ... 9/1156739/ idą przez górną część kolektora.
Jak nie chcesz się rejestrować na vagcacie aby oglądać obrazki to tutaj masz loginy i hasła: http://bugmenot.com/view/vagcat.com
Jak nie chcesz się rejestrować na vagcacie aby oglądać obrazki to tutaj masz loginy i hasła: http://bugmenot.com/view/vagcat.com
Cześć Jestem po tej naprawie więc coś napisze. Te śrubki od spodu spajają uszczelkę w środkowej części więc kolektor trzeba zdjąć cały jak piszą koledzy wyżej.Zanim zaczniesz coś robić to ściągnij sobie pdf Sam naprawiam Audi A4 b5 bo z niej dowiesz się dużo o tym silniku.Przy ponownym montowaniu kolektora należy dokręcać go etapami,dziesięć śrub 5Nm potem 10Nm i dwa razy po 20Nm w odpowiedniej kolejności.Ja dodatkowo używam niebieskiego kleju do śrub.Przed składaniem upewnij się czy wszystko będzie szczelne zwłaszcza przy cięgłach skracania żeby Ci lewego powietrza nie brał. Teraz tak po złożeniu suchego silnika mnie pojawił się wyciek oleju między głowicami. Przestudiowałem jeszcze raz książkę i znalazłem.Przy demontażu samego ssącego należy dociągnąć wszystkie śruby głowic o 90 stopni.I tylko tyle się da więc nie próbujcie więcej,szpilki wytrzymały ale stres jest.Jakiś czas już jeżdżę i silnik jest suchy a to mój temat z tym dylematem https://audi80.pl/coupe-v6-poprawny- ... t91127.htm. Może będziesz miał sucho ale wybór należy do Ciebie.Pozdrawiam
Zdjęcie z dociągania:
Zdjęcie z dociągania: