Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] naprawa klap kolektora ssącego

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1934
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 06 lut 2013, 15:37

Pytanie już wcześniej gdzieś padło ale nie było szczegółów...

Co w przypadku całkowitego wywalenia klapek. Wiem, że dół troszkę osłabnie ale czy poza tym będą jakieś objawy typu falowanie na jałowych czy strzelanie w dolot? Jak mocno osłabnie dół? (czy to raczej podniesienie niutów w wyższą partię obrotów jak to np robi wydłużenie dolotu stożkiem?)

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 06 lut 2013, 16:29

bloku, jak może podnieść ci niutony?
przecież po przekroczeniu 4 tyś klapy sie otwierają, u ciebie by po prostu tego nie było ale powietrze dalej tak samo pójdzie
dół będzie odczuwalnie słabszy i moment dużo wyżej zawieszony

sta44kr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 18 kwie 2010, 14:22

Post autor: sta44kr » 06 lut 2013, 16:30

johnybravo pisze:Hmm - znaczy się te klapy latały sobie swobodnie po kolektorze, a śruby "gdzieś" sobie poleciały? Nieźle ....

A jak obadałeś, że to one klepią? Znaczy się w twoim przypadku to chyba oczywiste, że była orkiestra, ale jeśli ktoś ma kolektor nie w takim agonalnym stanie to jak to sprawdzić? Po prostu sobie dzwonią czy w określonych momentach?
Na moje szczęście śrubeczka została w środku. Natomiast na wolnych obrotach słychać było charakterystyczne klepanie, które traciło się jak ręcznie właśnie na wolnych nacisnąłem gruszkę ciśnieniową od skracania.
Jeśli o mnie chodzi to polecam mimo wszystko sprawdzić klapki profilaktycznie bo koszt nieduży, a jeśli się pourywają to hmmm tragedia (zwłaszcza przy starej LPG)

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1934
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 06 lut 2013, 16:33

PuSzEk pisze:bloku, jak może podnieść ci niutony?
PuSzEk pisze:moment dużo wyżej zawieszony


Dokładnie to miałem na myśli.
bloku pisze:podniesienie niutów w wyższą partię obrotów

johnybravo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
Lokalizacja: Staszów

Post autor: johnybravo » 09 lut 2013, 14:30

Dziś z ciekawości pociągnąłem za dzwigienkę od skracania - silnik w ogóle nie zareagował, tzn. Jak pracował tak pracował, zero zafalowania obrotów itp. Tak ma być? Mechanizm skracania działa poprawnie, czyli powyżej ok 4000 obr. cięgno się porusza.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 09 lut 2013, 15:44

a podczas jazdy nie czujesz? na 2,3,4 biegu czuc u mnie wyraznie...na dwojce chyba najbardziej

johnybravo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
Lokalizacja: Staszów

Post autor: johnybravo » 09 lut 2013, 20:16

Po pierwsze mam automat więc ciut inaczej może to być, ale dziś na trybie sport auto idzie ładnie do ok 6000 obrotów - więc wydaje się, że jest ok, ale ciekawi mnie, czy na wolnych powinna jakaś różnica w położeniu klap a praca silnika.

sta44kr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 18 kwie 2010, 14:22

Post autor: sta44kr » 09 lut 2013, 21:24

johnybravo pisze:Po pierwsze mam automat więc ciut inaczej może to być, ale dziś na trybie sport auto idzie ładnie do ok 6000 obrotów - więc wydaje się, że jest ok, ale ciekawi mnie, czy na wolnych powinna jakaś różnica w położeniu klap a praca silnika.
Na wolnych nie odczujesz zmiany

Awatar użytkownika
IGSMan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 17 lis 2013, 16:51

Post autor: IGSMan » 06 paź 2014, 22:43

sory za odgrzanie kotleta ale mam pytanie

te klapki znajduja sie w gornej polowie kolektora ssacego, czy trzeba caly kolektor odkrecac czy da sie zdjac tylko sama gore z klapkami?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 06 paź 2014, 22:46

Wygląda że są w górnej: strona 16 http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_128.PDF

Awatar użytkownika
IGSMan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 17 lis 2013, 16:51

Post autor: IGSMan » 06 paź 2014, 22:48

aldi pisze:Wygląda że są w górnej: strona 16 http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_128.PDF
no wlasnie tylko teraz pytanie czy gorna da sie zdjac bez zdejmowania dolnej, czy np. od spodu dolnej nie ma jakis srub trzymajacych gorna:)

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 06 paź 2014, 23:01

IGSMan pisze:
aldi pisze:Wygląda że są w górnej: strona 16 http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_128.PDF
no wlasnie tylko teraz pytanie czy gorna da sie zdjac bez zdejmowania dolnej, czy np. od spodu dolnej nie ma jakis srub trzymajacych gorna:)
niestety trzeba zdzierać cały kolektor, bo pod spodem są 4 długie szpilki, jest troche odkręcania i zabawy, przy okazji nowe uszczelki pod dół kolektora(2 sztuki) i w sam kolektor taka duża łącząca 2 połówki

Awatar użytkownika
IGSMan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 17 lis 2013, 16:51

Post autor: IGSMan » 06 paź 2014, 23:23

PuSzEk pisze:
IGSMan pisze:
aldi pisze:Wygląda że są w górnej: strona 16 http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_128.PDF
no wlasnie tylko teraz pytanie czy gorna da sie zdjac bez zdejmowania dolnej, czy np. od spodu dolnej nie ma jakis srub trzymajacych gorna:)
niestety trzeba zdzierać cały kolektor, bo pod spodem są 4 długie szpilki, jest troche odkręcania i zabawy, przy okazji nowe uszczelki pod dół kolektora(2 sztuki) i w sam kolektor taka duża łącząca 2 połówki
ale co te 4 szpilki trzymaja - pytam bo nie moge sobie tego wyobrazic:)

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 07 paź 2014, 09:32

Podejrzewam że są to szpilki trzymające kolektor z głowicami. W ABC omijają połówki kolektora a tutaj patrząc na vagcacie: http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/19 ... 9/1156739/ idą przez górną część kolektora.

Jak nie chcesz się rejestrować na vagcacie aby oglądać obrazki to tutaj masz loginy i hasła: http://bugmenot.com/view/vagcat.com

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 07 paź 2014, 11:48

Cześć :-) Jestem po tej naprawie więc coś napisze. Te śrubki od spodu spajają uszczelkę w środkowej części więc kolektor trzeba zdjąć cały jak piszą koledzy wyżej.Zanim zaczniesz coś robić to ściągnij sobie pdf Sam naprawiam Audi A4 b5 bo z niej dowiesz się dużo o tym silniku.Przy ponownym montowaniu kolektora należy dokręcać go etapami,dziesięć śrub 5Nm potem 10Nm i dwa razy po 20Nm w odpowiedniej kolejności.Ja dodatkowo używam niebieskiego kleju do śrub.Przed składaniem upewnij się czy wszystko będzie szczelne zwłaszcza przy cięgłach skracania żeby Ci lewego powietrza nie brał. Teraz tak po złożeniu suchego silnika mnie pojawił się wyciek oleju między głowicami. Przestudiowałem jeszcze raz książkę i znalazłem.Przy demontażu samego ssącego należy dociągnąć wszystkie śruby głowic o 90 stopni.I tylko tyle się da więc nie próbujcie więcej,szpilki wytrzymały ale stres jest.Jakiś czas już jeżdżę i silnik jest suchy a to mój temat z tym dylematem https://audi80.pl/coupe-v6-poprawny- ... t91127.htm. Może będziesz miał sucho ale wybór należy do Ciebie.Pozdrawiam :-)

Zdjęcie z dociągania: Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga