Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Peknieta szklanka

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

[B4 1Z] Peknieta szklanka

Post autor: Fighter001 » 09 lut 2013, 13:46

Witam bratu pekla szklanka na pierwszym cylindrze czesc szklanki byla pod pokrywa zaworow reszta jest gdzies? Moze w misce? Teraz pytanie jak wymienic szklanki bez zdejmowania glowicy i czy walek od TD SB bedzie robil robote w TDI? Jesli był taki temat to prosze o linka.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 09 lut 2013, 14:34

proszę bardzo http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1
trzeba umieć i albo tłok w położenie GMP albo sprężone powietrze w cylinder żeby zawory nie powpadały <ok>

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 09 lut 2013, 15:46

Niestety gniazdo szklanki nieźle dostało więc trzeba będzie czapkę zdjąć. A tak wygląda gniazdo i wałek: Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ponawiam pytanie czy wałek z SB będzie robił robotę w 1Z?

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 09 lut 2013, 15:46

Sprężone powietrze potrzebne jest przy wymianie uszczelniaczy, bo po rozpięciu zamków zawór wpadnie do cylindra. Pzy wyjmowaniu szklanek nic nie trzeba robić <ok>

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 09 lut 2013, 15:57

Wlasnie czytam i sie zastanawiam po co to powietrze. Bez zdejmowania glowicy chyba sie nie obejdzie.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 09 lut 2013, 17:18

olapiotr pisze:Sprężone powietrze potrzebne jest przy wymianie uszczelniaczy, bo po rozpięciu zamków zawór wpadnie do cylindra.
W TDiku nie wpadnie na pewno, bo wymieniałem uszczelniacze zaworowe, bez podpierania zaworów.
Fighter001 pisze:Ponawiam pytanie czy wałek z SB będzie robił robotę w 1Z?
Na forum ktoś się wypowiadał i stwierdził, że nie ma sensu...

W ogóle to gniazdo na szklankę wygląda fatalnie... niech się specjalista wypowie, czy ta głowica jest zdatna do dalszego użytkowania.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 09 lut 2013, 18:06

misiekdzwon pisze:W ogóle to gniazdo na szklankę wygląda fatalnie... niech się specjalista wypowie, czy ta głowica jest zdatna do dalszego użytkowania.
Głowica kwalifikuje się do wymiany.
Ciekawe dlaczego szklanka pękła w drobne kawałeczki. Przegrzanie czy brak oleju?

[ Dodano: 2013-02-09, 18:08 ]
Przydałoby się znaleźć pozostałości szklanki i usunąć je z silnika przed zamontowaniem nowej głowicy.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 09 lut 2013, 22:27

W TDiku nie wpadnie na pewno, bo wymieniałem uszczelniacze zaworowe, bez podpierania zaworów.
no to pochwal się jak to robiłeś? <ok>

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 09 lut 2013, 22:39

Zrobiłem własnej roboty ścisk do sprężyn zaworowych i po ściągnięciu sprężyn wymiana uszczelniaczy była możliwa. Akurat miałem kolektor ssący i wydechowy ściągnięty więc miałem o co się zapierać ściągaczem.

gibaj, Ty myślisz że zawór wpadnie? On ma nie zbyt dużo miejsca w dół jak tłok jest na górze ;-)
Ostatnio zmieniony 09 lut 2013, 23:08 przez misiekdzwon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 09 lut 2013, 22:57

gibaj pisze:W TDiku nie wpadnie na pewno, bo wymieniałem uszczelniacze zaworowe, bez podpierania zaworów.
no to pochwal się jak to robiłeś? <ok>
Też chcę to wiedzieć. Można ustawić każdy tłok w GMP, wtedy nie wpadnie, ale nie wspomniałeś o tym :mrgreen:
misiekdzwon pisze:gibaj, Ty myślisz że zawór wpadnie? On ma nie zbyt, dużo miejsca w dół jak tłok jest na górze ;-)
Tutaj dopiero wspomniałeś o GMP :mrgreen:

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 09 lut 2013, 23:06

hmm... oczywiste to było dla mnie, ale okej nieścisłość się wkradła :-P
A więc da się wymienić uszczelniacze, bez ściągania głowicy.... Po za tym na forum już to było omawiane ;-)

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 10 lut 2013, 00:55

jakieś błędy się wkradły w to cytowanie :mrgreen:

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 11 lut 2013, 11:15

Też mi się wydaje że głowica do wymiany, ale chyba przerzucimy cały silnik bo jak drobne poszły na dól to tam pewnie też jest bałagan ;-) jak by brat przejechał z kilometr to ok. ale on trochę tak jeździł. Przyczyna wydaje mi się że źle zapięty rozrząd bo jak z nim zapinałem drugi raz to auto odzyskało moc i zaczęło dziwnie klepać więc pewnie wcześniej trochę szklanki obrywały od wałka a że nowe to nie jest to się rozleciały.

miconal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 03 lut 2013, 17:27

Post autor: miconal » 15 lut 2013, 19:09

WITAM MAM AUDI B4 80 1.9TDI. SILNIK MI KLEPAŁ TAKI METALICZNY DZWIĘK TO WYMIENIŁEM ZAWORY I POPYCHACZE ROZRZĄD USTAWIONY NA ZNAKI POMPA TEŻ USTAWIONA A SILNIK ROBI TAK SAMO KLEPIE NIEWIEM CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNOM MOŻE PANEWKI BY TŻEBA BYŁO WYMIENIĆ NIEMAM POJĘCIA PROSZE O JAKIEŚ PODPOWIEDZI I POMOC Z GÓRY DZIĘKUJE. POZDRAWIAM

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 lut 2013, 21:03

miconal pisze:WITAM MAM AUDI B4 80 1.9TDI. SILNIK MI KLEPAŁ TAKI METALICZNY DZWIĘK TO WYMIENIŁEM ZAWORY I POPYCHACZE ROZRZĄD USTAWIONY NA ZNAKI POMPA TEŻ USTAWIONA A SILNIK ROBI TAK SAMO KLEPIE NIEWIEM CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNOM MOŻE PANEWKI BY TŻEBA BYŁO WYMIENIĆ NIEMAM POJĘCIA
Bez urazy ,ale jak
miconal pisze:NIEMAM POJĘCIA
to stawiam błędne diagnozy i takie są skutki ,niestety :-| Klekotanie i twarda praca ,to zupełnie co innego niż "tłuczenie " panewek na wale .Nikt nie słyszy jak ci ten silnik klepie czy klekocze , więc diagnoza po takim opisie nie jest możliwa :-/ równie dobrze silnik moze mieć twardą klekoczącą pracę ,z zupełnie innych powodów ...np.problemów ze zbyt wczesnym ,lub poza zakresem ,kątem wtrysku 8-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl