Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z 1,9Tdi 90km] Jaki olej na kolejne lata, po 400kkm?

Zablokowany
Kaczorblb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 14 lip 2010, 22:36

[B4 1Z 1,9Tdi 90km] Jaki olej na kolejne lata, po 400kkm?

Post autor: Kaczorblb » 09 lut 2013, 23:07

Witam Panowie,

Szykuję się do zmiany oleju. Obecnie mam zalany mineralny Mobil1 15w40. Przeczytałem chyba wszystkie tematy o oleju jakie tu są, ale jednak wolę spytać Was w kontekście mojego samochodu bezpośrednio ;)

Mam przejechane pewnie z 400tys.
Olej na bagnecie jest całkowicie czarny.

Chciałbym zrobić płukankę Liqui Moly i potem zalać to:
http://allegro.pl/valvoline-durablend-1 ... 19461.html
VALVOLINE DuraBlend 10W40 4L

lub to:
http://www.liquimoly.sklep.pl/pl/p/Supe ... -10W-40/59
Liqui Moly Super Leichtlauf 10W-40


albo to:
http://allegro.pl/valvoline-maxlife-5w4 ... 00573.html
VALVOLINE MaxLife 5W40 4L SYNTHETIC

Silnik obecnie nie dymi za mocno (tylko po starcie na zimnym troszkę go czuć)
Jest dość głośny jak na Tdi, ale bez przesady, raczej zachowuje się kulturalnie ;)

Z ostatnich obserwacji to jeszcze po starcie zaczęła na krótko (max 1s) zapalać się kontrolka oleju, do tej pory tego nie zauważałem.

Jaki zatem olej wybrać, Valvoline, czy Liqui Moly?
Oba mają tą klasę jakości VW 501.01 / 505.00 więc pasują do naszych Tdi. Interesuje mnie jak najwyższa jakość i chciałbym żeby silnik się wyciszył, nie "ryczał" przy dodawaniu gazu i ogólnie spotulniał ;) Te oleje to syntetyki, czy to znaczy, że są rzadsze od minerala? To źle?

Nie chciałbym już lać minerałka, choć niektórzy mówią, że do silników z takim przebiegiem to już nic innego nie można wlewać, ale jakoś czytając Wasze wypowiedzi z różnych tematów dochodzę do wniosku, że to nieprawda. Trochę boję się rozszczelnienia, ale niby dlaczego? Czym to ma grozić? Wyciekami? Uszkodzeniem silnika? Bo nie wiem, co to tak do końca jest to "rozszcxzelnienie" ;)

Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie!

Awatar użytkownika
vitja07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 187
Rejestracja: 25 lut 2010, 13:02
Lokalizacja: Podkarpacie RSR

Post autor: vitja07 » 09 lut 2013, 23:52

Kaczorblb pisze:Mam przejechane pewnie z 400tys.
Olej na bagnecie jest całkowicie czarny.
tym się nie martw jeśli jest czarny to spełnia swoje zadanie
co od przejścia z minerala na półsyntetyk najbardziej optymalne dla ciebie to te legendy o rozszczelnieniu się silnika to bujdy obalone przez forumowiczów ja po tym jak poparzeni właściciel zalał minerał bo jak mechaniory powiedzieli iż takim przebiegiem to tylko 15w40
tak że rób płukankę i zalewaj jakiś półsyntetyk ja na Mobil super 2000 latam i nie narzekam silnik oleju do 300 ml na 1000km pobiera to praktycznie nic

[ Dodano: 2013-02-09, 23:55 ]
Kaczorblb pisze:Te oleje to syntetyki, czy to znaczy, że są rzadsze od minerala? To źle?
tak są rzadsze od mineralnych bo w zimie przy -20 to w mineralu rzeźbić można jak we wosku :mrgreen:

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 10 lut 2013, 00:53


Zablokowany

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl