[ABK B4] BARDZO duże spalanie LPG... pomocy
[ABK B4] BARDZO duże spalanie LPG... pomocy
Witam
Sprawdzilem spalanie mojego audi i wyszlo 16,5 litra po miescie... odcinki nie sa wcale male a miasto nie jest duze wiec korkow nie ma...
na oryginalnym czujniku tym niebieskim (sygnal do ECU) spalila 15,5 w podobnych warunkach... mam lakko noge ( jazda do 2 tys obrotow ) lecz bardzo ciezko palila i jak odpalila na PB to odrazu gasla... dlatego kupilem czujnik i na nim mam spalanie wieksze o litr lecz odpala od strzala...
Jest tez problem przerywania miedzy 1000-2000 obrotow w trakcie przyspieszania... i to takie dosc mocne szarpniecia... jak by brakowalo gazu. Na PB silnik rakieta
Zastanawiam sie czy instalacja 2 generacji bierzy sygnal zasysanego powietrza z przeplywomierza ??
oraz
Czy uszkodzona sonda lambda zwieksza tylko spalanie czy jakos zakloca prace na PB albo LPG... Bo tak jak pisalem na PB jest idealnie... nie faluje, chodzi rowno, nie szaprie...
Sprawdzilem spalanie mojego audi i wyszlo 16,5 litra po miescie... odcinki nie sa wcale male a miasto nie jest duze wiec korkow nie ma...
na oryginalnym czujniku tym niebieskim (sygnal do ECU) spalila 15,5 w podobnych warunkach... mam lakko noge ( jazda do 2 tys obrotow ) lecz bardzo ciezko palila i jak odpalila na PB to odrazu gasla... dlatego kupilem czujnik i na nim mam spalanie wieksze o litr lecz odpala od strzala...
Jest tez problem przerywania miedzy 1000-2000 obrotow w trakcie przyspieszania... i to takie dosc mocne szarpniecia... jak by brakowalo gazu. Na PB silnik rakieta
Zastanawiam sie czy instalacja 2 generacji bierzy sygnal zasysanego powietrza z przeplywomierza ??
oraz
Czy uszkodzona sonda lambda zwieksza tylko spalanie czy jakos zakloca prace na PB albo LPG... Bo tak jak pisalem na PB jest idealnie... nie faluje, chodzi rowno, nie szaprie...
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
Jeśli to II generacja to sonda ma chyba najwięcej do powiedzenia w kwestii regulacji dawki LPG jeśli oczywiście wszystko dobrze podłączone. Zainwestuj te 30 pesos w kabel do komputera lpg albo VAG'a i bedziesz miał wiedział czego przynajmniej szukać bo wymieniać wszystko po kolei nie ma sensu a kabelek się nie raz przyda. <ok>
A tak na marginesie to ja jakiś czas latałem moim abt na zupełnie padnietej sondzie i żadnego muła nie odczówałem opórcz tego, że wskazówka od poziomu paliwa spadała wprost proprorcjonalnie do wzrostu obrotów
A tak na marginesie to ja jakiś czas latałem moim abt na zupełnie padnietej sondzie i żadnego muła nie odczówałem opórcz tego, że wskazówka od poziomu paliwa spadała wprost proprorcjonalnie do wzrostu obrotów
[B4 ABK]
Ja również mam problem z dużym spalaniem gazu (I generacja). Do mieście dochodziło do 30l/100km. Z kolegą przykręciliśmy trochę czarne pokrętło na parowniku i spalanie się zmniejszyło, ale dalej jest grubo ponad 20l/100 po mieście.
Możecie mi podpowiedzieć co mam zrobić? Dodam, że czuć gaz jak się stoi przy samochodzie, ale nie słychać, żeby gdzieś się ulatniał. Czyżby regulacja była zła? Samochód mam dopiero lekko ponad miesiąc, więc nie wiem czy było coś wymieniane.
Mam uszkodzony przepływomierz, ale znajomy mówi, że nie ma to wpływu na jazdę na gazie.
Czasami jak jadę, strzeli mi lekko z wydechu. To chyba też oznaka, że ma za dużą dawkę gazu?
Co radzicie? Pobawić się jeszcze przy regulacji tym czarnym pokrętłem? Na parowniku jest jeszcze jedna śrubka dokręcona na maksa. Do czego ona służy?
Możecie mi podpowiedzieć co mam zrobić? Dodam, że czuć gaz jak się stoi przy samochodzie, ale nie słychać, żeby gdzieś się ulatniał. Czyżby regulacja była zła? Samochód mam dopiero lekko ponad miesiąc, więc nie wiem czy było coś wymieniane.
Mam uszkodzony przepływomierz, ale znajomy mówi, że nie ma to wpływu na jazdę na gazie.
Czasami jak jadę, strzeli mi lekko z wydechu. To chyba też oznaka, że ma za dużą dawkę gazu?
Co radzicie? Pobawić się jeszcze przy regulacji tym czarnym pokrętłem? Na parowniku jest jeszcze jedna śrubka dokręcona na maksa. Do czego ona służy?
piotrbielawa,
Na twoim miejscu podjechalbym do gazownika on ma sprzet i moze sprawdzic np szczelnosc... moze go ustawic tak jak powinien byc... tylko znajdz jakiegos dobrego gazownika...
Przeplywomierz na lpg ( I generacji ) duzo nie ma do gadania lecz z tego co kojarze wiem ze jest tak w II generacji jest tam czujnik teperatury zasysanego powietrza i ten czujnik ma juz wplyw na spalanie... mozna tak gdybac ze to sonda ze to to i tamto... jezeli masz mozliwosc to podjedz do kogos na kompa niech sie podepnie mysle ze z 30 zl to kosztuje a moze Ci wyjasnic sytuacje... Ja u siebie walcze i tez szukam kogos kto ma interfejs tylko ciezko znalesc kogos normalnego... A jak nie chcesz do nikogo jedzic to szukaj na allegro sam tez sie chyba w ta strone przejde i zakupie interfejs.
Jak auto chodzi na PB ? bo mozliwe ze jeszcze jakis inny czujnik siedzi albo przekaznik...
Na twoim miejscu podjechalbym do gazownika on ma sprzet i moze sprawdzic np szczelnosc... moze go ustawic tak jak powinien byc... tylko znajdz jakiegos dobrego gazownika...
Przeplywomierz na lpg ( I generacji ) duzo nie ma do gadania lecz z tego co kojarze wiem ze jest tak w II generacji jest tam czujnik teperatury zasysanego powietrza i ten czujnik ma juz wplyw na spalanie... mozna tak gdybac ze to sonda ze to to i tamto... jezeli masz mozliwosc to podjedz do kogos na kompa niech sie podepnie mysle ze z 30 zl to kosztuje a moze Ci wyjasnic sytuacje... Ja u siebie walcze i tez szukam kogos kto ma interfejs tylko ciezko znalesc kogos normalnego... A jak nie chcesz do nikogo jedzic to szukaj na allegro sam tez sie chyba w ta strone przejde i zakupie interfejs.
Jak auto chodzi na PB ? bo mozliwe ze jeszcze jakis inny czujnik siedzi albo przekaznik...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 138
- Rejestracja: 08 lis 2011, 18:20
- Lokalizacja: Człuchów
Witam opisze pokrótce swój problem od kilku dni mam problem z bardzo dużym spalaniem LPG. Posiadam 80 tke 2.0 90koni zwykłą instalację LPG kupiłem ja w kwietniu spalała około 10,5l w cyklu mieszanym, 10 na trasie. Na chwilę obecną pali 15-17l gazu. 2 krotnie byłem u gazownika który jest szanowanym mechanikiem w moim mieście. Pierwszy raz stwierdził 2 krotnie większą dawkę gazu, zmniejszył pojeździłem auto pali nadal 15l. Pojechałem 2 raz znowu przykręcił, przejechałem 70km a do zbiornika zatankowałem 11l. Nie jeżdżę szybko agresywnie itp. Max 100 na trasie biegi zmienianie do 2,5tys. Jestem w szoku. Pojechałem 3 raz dziś stwierdził, że do wymiany kwalifikują się świece kable WN oraz kopułka i palec. Kupiłem świece jutro je wymienię, ale wątpię w teorię gazownika, auto chodzi normalnie, odpala dobrze, nie przerywa nie prycha ani kicha, jedynie te spalanie. Proszę o pomoc.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 138
- Rejestracja: 08 lis 2011, 18:20
- Lokalizacja: Człuchów
Ja mialem podobny problem audiczka chlala jak smok lpg, na benzynie moje ABK kopcilo na czarno jak diesel. Wymienilem swiece na NGK 3 elektrodowe, sonde lambda i niebieski czujnik temperatury ktory podaje sygnal do ECU, kopulke i palec bo kable na 100% sa ok. Po tym zabiegu spalanie spadlo znaczaco i zaczela sie lepiej zbierac bo lekko zamulona byla. Instalacja jaka posiadam to 2 generacji BRC Blitz, dodatkowo zakupilem kabelki od Viakena wszystko sprawdzilem i jest ok
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
paweloli, a tak szczerze ile Ci teraz pali gazu ,bo mi na odcinkach najczęściej 3 km do szkoły i po 8 godz spowrotem 3 km do domu + nieraz poruszanie sie po mieście pali mi na II gen ok 14-14.5,jak jeżdżę więcej nieraz schodzi na 13 po mieście ,jak u Cb? Co do spalania 14 l na 100km gazu bardzo polecamy gazownik na lpgforum powiedział mi że to normalne spalanie jak na ABK i 2gen