[Audi Avant 2.2T Q]rodzinne kombi, MTM
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Mabrothrax, ja zrobiłem na ori czujniku 2 pinowym niebieskim, on sam automatycznie załącza wiatraki przy temp. powyżej 91 stopni i wyłącza się aż schłodzi układ do 90. I narazie tak mam podłączone i jest ok, ale dodatkowo mam zamiar dać to pod przycisk ABS w konsoli i np. na jakiś tam małych ścigawkach czy na torze włącze je sobie na stałe.
Powinieneś mieć wiązkę od wentylatorów razem z wiązką idącą do świateł, halo i kierunków z przodu, tam bodajże są chyba 4 albo 5 kabli ( w zależności czy w chłodnicy masz 3 czy 2 pinowy czujnik ) i dwa cieńsze kable dajesz do czujnika w chłodnicy, a dwa grubsze to + i - do wentylatorów. Jak chcesz na przycisk, to tak samo podłączasz wszystko, tylko piny w czujniki zwierasz ze sobą ( wtedy cały czas chodzi wentylator ) a po drodze dajesz własnie włącznik on/off ( np. taki włącznik ABS) i kiedy chcesz to sobie włączasz/ wyłączsz
Plus to czerwono czarny
Masa brąz
Piny na czujnik to czerwono zielony i czerwono niebieski a trzeciego nie pamiętam :->
Powinieneś mieć wiązkę od wentylatorów razem z wiązką idącą do świateł, halo i kierunków z przodu, tam bodajże są chyba 4 albo 5 kabli ( w zależności czy w chłodnicy masz 3 czy 2 pinowy czujnik ) i dwa cieńsze kable dajesz do czujnika w chłodnicy, a dwa grubsze to + i - do wentylatorów. Jak chcesz na przycisk, to tak samo podłączasz wszystko, tylko piny w czujniki zwierasz ze sobą ( wtedy cały czas chodzi wentylator ) a po drodze dajesz własnie włącznik on/off ( np. taki włącznik ABS) i kiedy chcesz to sobie włączasz/ wyłączsz
Plus to czerwono czarny
Masa brąz
Piny na czujnik to czerwono zielony i czerwono niebieski a trzeciego nie pamiętam :->
Albo kupić ori ze Spala, regulacja od 70 do 120 stopni. Wraz z bezpiecznikiem.
http://www.ebay.de/itm/250821880544?ssP ... 1423.l2649
pozdr
http://www.ebay.de/itm/250821880544?ssP ... 1423.l2649
pozdr
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Dzięki bardzo. Mam właśnie ten 3 pinowy czujnik, i tam w zależności od tego jak zwieram piny to chodzi albo 1 albo 2 bieg, i tak pomyślałem, żeby właśnie poprowadzić 3 przewody do każdego pinu i podpiąć to pod przełącznik typu on off on i włączać kiedy chce bieg który mi pasuje. Bo ogólnie to nie działają mi wentylatory gdy się grzeje auto, czujniki mam wszystkie nowe, błędów żadnych nie ma i wymyśliłem takie rozwiązanie
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
FranoF1, ciekawa opcja i chyba się skusze, ale nie teraz..
Mabrothrax, no tak chyba najlepiej.
EEE Panie, chciał byś być mądry ale ja tak zrobiłem już 2 lata temu w AEB u siebie także to Ty stawisz mi piwo :mrgreen:
Mabrothrax, no tak chyba najlepiej.
eSPe pisze:sagem napisał/a:
mam zamiar dać to pod przycisk ABS w konsoli i np. na jakiś tam małych ścigawkach czy na torze włącze je sobie na stałe.
Włącznik ABSowy jest normalnie otwarty (czyli nie wciskany tylko odbija od razu. Weź sobie jakiś stałowciskany (np awaryjnych) tylko front załóż np od ABSowego.
EEE Panie, chciał byś być mądry ale ja tak zrobiłem już 2 lata temu w AEB u siebie także to Ty stawisz mi piwo :mrgreen:
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
shellah, no tak, teraz mnie oświeciłeś.
Mabro, na bank nie masz przejścia gdzieś w okolicy opornicy wentylatorów, to taka blacha z 8 na 15 cm z trzema wyjściami do przykręcenia kabli, całkowicie mi wypadło z głowy bo ja mam ori wiązkę, a w ori wiązce czyli ABT nie było opornicy, bo wiatrak miał jeden bieg.
Pozdro
Mabro, na bank nie masz przejścia gdzieś w okolicy opornicy wentylatorów, to taka blacha z 8 na 15 cm z trzema wyjściami do przykręcenia kabli, całkowicie mi wypadło z głowy bo ja mam ori wiązkę, a w ori wiązce czyli ABT nie było opornicy, bo wiatrak miał jeden bieg.
Pozdro
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Dziękismog_16 pisze:Normalnie można się zakochć Piękna i jeszcze ten silnik . Gratki !
karolas123, tak to nie zadziała, bo czujnik nie odpowiada za obroty wentylatorów tylko sygnał przy dwóch różnych temp. wody, a w dwu pinowym masz jedną temp wody.
Więc potrzeba coś co nam zwolni i przyspieszy obroty wiatraków przy danym sygnale, czyli opornicę + przekaźnik. Mabro pisał że jemu w zależności od pinu 1 lub 2 jak przyłoży włącza się bieg 1 lub 2, właśnie dlatego że ma opornicę, bez niej w obu przypadkach chodziły by na full.
Pozdro
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok