Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 6A] Przewody WN, nierówna praca

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
krzysiek.ruski

[B3 6A] Przewody WN, nierówna praca

Post autor: krzysiek.ruski » 13 lut 2013, 18:20

Podejrzewam problem z przewodami WN, gdyż silnik nierówno pracuje na niższych obrotach. "Namacalnie" je sprawdziłem i nie kopią, rezystancja każdego z nich wacha się pomiędzy 5,2-5,9 kOm czyli wszystko niby ok ale gdy podniosłem jednego wkrętakiem i zbliżyłem wkrętak do masy to w bardzo małej odległości przeskakiwała iskra.
Czy to przebicie czy "zjonizowane powietrze" (jak twierdzi Sentech na swojej stronie www) w okół przewodu powoduje iskrzenie?
pomyślałem o założeniu na przewody peszla żeby zwiększyć izolację od otoczenia i jestem ciekaw czy pomoże...

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 13 lut 2013, 19:26

krzysiek.ruski pisze: rezystancja każdego z nich wacha się pomiędzy 5,2-5,9 kOm
Rezystancja jest OK.

Włącz silnik w nocy, zwiększ trochę obroty silnika i jeśli przewody nie są uszkodzone, to nie powinno nic iskrzyć.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 lut 2013, 20:14

krzysiek.ruski pisze:"Namacalnie" je sprawdziłem i nie kopią,
masz jaja chłopie jaja jak u teścia złapałem za przewód WN to przez pół godziny nie czułem ręki tak mnie je..ło.
Jak jak sprawdzałem to pożyczyłem od kolegi jeden i zmieniałem po kolei na każdym cylindrze no i na trzecim znalazłem przyczynę nierównej pracy.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 13 lut 2013, 20:44

PieterB pisze:krzysiek.ruski napisał/a:
"Namacalnie" je sprawdziłem i nie kopią,
masz jaja chłopie jaja jak u teścia złapałem za przewód WN to przez pół godziny nie czułem ręki tak mnie je..ło.
Napięcie akumulatora wynoszące 12 V jest zwiększone w cewce zapłonowej do 25 000.....30 000 V.

Faktycznie, nie da się ukryć, że autor postu ma jaja <ok>

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 lut 2013, 20:58

paw1131 pisze:Napięcie akumulatora wynoszące 12 V jest zwiększone w cewce zapłonowej do 25 000.....30 000 V.
no wiem

Dodam tylko że ja to zrobiłem przypadkiem i nigdy tego nie powtórzę.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 13 lut 2013, 21:21

PieterB pisze:jak u teścia złapałem za przewód WN to przez pół godziny nie czułem ręki tak mnie je..ło.
Słuchaj się PieterB, teraz każdy kto przeczyta post będzie wiedział jakie należy zachować środki ostrożności.

Pomysł z podmianą jednego przewodu bardzo dobra <ok>

krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 13 lut 2013, 22:54

może nie było to zbyt mądre, ale nie takie rzeczy się robiło ;-) nie widać iskrzenia w ciemności, ale gdy się lekko czyt. aby-aby tyci-tyci uniesie przewód obojętnie który w miejscu gdzie dotyka masy to coś się tam lekko świeci ale nie kopie. nie mam skąd wziąść na podmianke... A co myślicie o peszlu np. fi8 ewentualnie o tym: http://allegro.pl/przewod-wysokiego-nap ... 88163.html ?

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 13 lut 2013, 23:21

krzysiek.ruski pisze:przewód obojętnie który w miejscu gdzie dotyka masy to coś się tam lekko świeci ale nie kopie.
Przewód ewidentnie do wymiany, izolacja nie wytrzymała próby czasu.

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 14 lut 2013, 19:25

Ja cały cza jeżdzę na starych świecach bo nowe okazały się z pupy i przerywały. Cuda się zdarzają więc zawsze test musi być.
Polecam zwracać uwagę czy nie leje się olej z uszczelki pod pokrywą w miejscu mocowania przewodów WN.
Olej lubi rozpuszczać gumę przewodów WN i robić zwarcia.

krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 16 lut 2013, 17:29

góra silnika jest sucha bo niedawno przeszła poważny remont. Kupiłem ją na tych przewodach Sentech'a, a jakie one są stare to nie mam pojęcia. Żeby nie pakować się w koszty zamówiłem przewód WN Beru na lince miedzianej na metry, cena okazyjna więc nawet gdy nie pomoże to się znajomemu na warsztat motocykli opyli:)
Zarabiał ktoś z was końcówki na takie przewody?

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 16 lut 2013, 20:05

mam gdzieś foto relacje - postaram się poszukac.

krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 16 lut 2013, 22:09

rafalaudi1 pisze:mam gdzieś foto relacje - postaram się poszukac.
Rozumiem że robiłeś to już? zdały egzamin takie samoróbki?

[ Dodano: 2013-02-21, 00:45 ]
Przewód WN w ilości 4m został "zakuty" na fajki :lol: Silnik pracuje równo, przewody kolejny raz sprawdzone namacalnie i wszystko gra. Tylko odcisków sobie narobiłem przy zaciskaniu końcówek <placze> ale warto było

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl