[B3 2.0 PS] Ulepszanie pięciocylindrowca - koniec 2 str. new
Pany tak sie zastanawiam nad tym co piszecie i waham sie nad kolektorem od NG do RT czyli bliźniak PS
ogólnie kolektor pewnie jest krutszy ze względu na charakterystykę, tzn inna pojemność i inne czasy otwarcia, jednakże najbardziej ciekawi mnie jakby sie zachowywał taki silnik gdyby założyć mu kolektor z NG ale i wałek z NG? Bo kolektor najbardziej dostosowany jest właśnie pod wałek wiec tak jak sobie myśle ze jak zmiana to tylko razem.
Pytanie tylko czy faktycznie samochód nie zacznie jechac wyłacnzie górą?
Przerabiał to ktoś? Przepustnice i tak mam bez przewężeń a CAI idzie pięknie bo w cygarze ma prościutką droge zza grila
ogólnie kolektor pewnie jest krutszy ze względu na charakterystykę, tzn inna pojemność i inne czasy otwarcia, jednakże najbardziej ciekawi mnie jakby sie zachowywał taki silnik gdyby założyć mu kolektor z NG ale i wałek z NG? Bo kolektor najbardziej dostosowany jest właśnie pod wałek wiec tak jak sobie myśle ze jak zmiana to tylko razem.
Pytanie tylko czy faktycznie samochód nie zacznie jechac wyłacnzie górą?
Przerabiał to ktoś? Przepustnice i tak mam bez przewężeń a CAI idzie pięknie bo w cygarze ma prościutką droge zza grila
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
I co z tego wynika? nie słyszałem żeby kiedykolwiek padł choć moge sie mylić. Całą "brudną robote" odwala rozdzielacz wtrysku wiec ten regulator nie jest bardzo nadwyrężony ciśnieniem paliwa w tym układzie.
Jeżeli pytanie było o wymianę w celu naprawy to i tak bardziej polecam poszukanie sprawnego orginału bo te uniwersalne nie zawsze trzymają zadane ciśnienie
Jeżeli pytanie było o wymianę w celu naprawy to i tak bardziej polecam poszukanie sprawnego orginału bo te uniwersalne nie zawsze trzymają zadane ciśnienie
Jeśli się nie sprawdzi to uzasadnij jak należy następnym razem kiedy zabierzesz głos w dyskusji, takimi postami robi się tylko jałowy śmietnik niesamowity zamiast coś wnieść do tematu :idea:marszall pisze:I co z tego wynika? nie słyszałem żeby kiedykolwiek padł choć moge sie mylić. Całą "brudną robote" odwala rozdzielacz wtrysku wiec ten regulator nie jest bardzo nadwyrężony ciśnieniem paliwa w tym układzie.
Jeżeli pytanie było o wymianę w celu naprawy to i tak bardziej polecam poszukanie sprawnego orginału bo te uniwersalne nie zawsze trzymają zadane ciśnienie
Ciśnienie jest ok jak już pisałem, bliższej specyfikacji brak, problemem może być to co widać na pierwszy rzut oka czyli 3x krućce zamiast 4x jak w k-jecie chyba że czegoś nie widać a że regulator nie jest wysilony to chyba jakiś żart???
Jeśli pompa jest sprawna to działa na niego ciśnienie 10bar i jak się orientujesz to dużo więcej niż w elektronicznych układach wtryskowych dużych widlastych silników
Jak dodasz do tego niemały wiek oraz fakt że każdy nalatany regulator jak i wtryski (99% tego co dostępne w sprzedaży) otwierają się pod mniejszym ciśnieniem ok 1,2 BAR niż nominalnie to masz już odpowiedz na rzekomy nienadwyrężony regulator
Ja szukam takiej zabawki do kontroli ciśnienia wtrysku, być może łatwiej co nie znaczy wcale dużo taniej, było by kupić sam manometr, gdybym natomiast chciał ten układ doprowadzić do serii na co nie mam najmniejszej ochoty to w pewnym momencie okazało by się że już dawno latałbym za tą kase na wystrojonym vemsie na gotowo z wszystkim
chodzi o to że ten regulator praktycznie nic tam nie znaczy, całą zmiene dawki w wtrysku mechanicznym osiąga sie podniesieniem ciśnienia paliwa na rozdzielaczu a nie przed.
Gra nie warta świeczki ale zrobisz jak uważasz, a pozatym skoro te regulatory nie sa zbyt satbilne przy ciśnieniu 3 bar to napewnoi nie beda stabilne przy ciśnieniu 6 bar, o ile ich wogóle nie rozerwie bo zdarzały sie przypadki że membrana pękała
Gra nie warta świeczki ale zrobisz jak uważasz, a pozatym skoro te regulatory nie sa zbyt satbilne przy ciśnieniu 3 bar to napewnoi nie beda stabilne przy ciśnieniu 6 bar, o ile ich wogóle nie rozerwie bo zdarzały sie przypadki że membrana pękała
Witam
Niebawem będę przekładał do siebie 2,3 NG, w związku z tym iż silnik przechodzi pełna odbudowę, i będzie robiona głowica, chciałem zebrać troche z głowicy, ile mm zebrac?
0,5mm?
1 mm?
Czy silnik 2,3 Ng jest bezkolizyjny?
Plan jest taki:
Pełna odbudowa głowicy + porting
Planowanie głowicy o ile?
Myślę o zmianie zaworów na wieksze od czego mogą podpasować?
kolektor + porting + owiniecie taśma + wydech 2 calowy z kwasówki
Dolot bez większych modyfikacji jedynie sportowy wkład filtra, zrobienie porządnego dolotu zimnego powietrza, oli catch tank,
Przepustnica od czego można próbować adaptować? może kombinować coś od V6?
Niebawem będę przekładał do siebie 2,3 NG, w związku z tym iż silnik przechodzi pełna odbudowę, i będzie robiona głowica, chciałem zebrać troche z głowicy, ile mm zebrac?
0,5mm?
1 mm?
Czy silnik 2,3 Ng jest bezkolizyjny?
Plan jest taki:
Pełna odbudowa głowicy + porting
Planowanie głowicy o ile?
Myślę o zmianie zaworów na wieksze od czego mogą podpasować?
kolektor + porting + owiniecie taśma + wydech 2 calowy z kwasówki
Dolot bez większych modyfikacji jedynie sportowy wkład filtra, zrobienie porządnego dolotu zimnego powietrza, oli catch tank,
Przepustnica od czego można próbować adaptować? może kombinować coś od V6?
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
e-e. Nie tędy droga. Planowanie głowicy nic dobrego nie przyniesie, jedynie będziesz musiał jeździć na 98.
plan dla tego silnika jest bardzo prosty, i przećwiczony przez niejednego:
- ostrzejszy wałek
- obróbka głowicy (porting włącznie z zaworami na 3 kąty)
- kolektor dolotowy obrobiony i powiększony przepływ
- można dać większą przepustnicę, ale trzeba paru przeróbek, albo z v6 albo z 7A
i efekt będzie tylko przy całościowej modyfikacji jak wyżej, jeśli będziesz robił po trochu , częściowo , to żadnego efektu nie poczujesz. filtry CAI catch tank to pierdy.
plan dla tego silnika jest bardzo prosty, i przećwiczony przez niejednego:
- ostrzejszy wałek
- obróbka głowicy (porting włącznie z zaworami na 3 kąty)
- kolektor dolotowy obrobiony i powiększony przepływ
- można dać większą przepustnicę, ale trzeba paru przeróbek, albo z v6 albo z 7A
i efekt będzie tylko przy całościowej modyfikacji jak wyżej, jeśli będziesz robił po trochu , częściowo , to żadnego efektu nie poczujesz. filtry CAI catch tank to pierdy.
Dziwie się Twoim słowom, silnik do seri to doprowadza się na początku później się kombinuje, czyżby ktoś chciałby przeskoczyć jeden LEVEL?
W temacie wałków to od NG (i chyba NF) sa seryjnie najlepsze z hydro regulacją. Występuje lepsze w silniku WC ale wtedy trzeba zmienić głowice bo jest ona na płytkach
W temacie wałków to od NG (i chyba NF) sa seryjnie najlepsze z hydro regulacją. Występuje lepsze w silniku WC ale wtedy trzeba zmienić głowice bo jest ona na płytkach