Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 PS] Ulepszanie pięciocylindrowca - koniec 2 str. new

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 05 sie 2012, 12:48

Pany tak sie zastanawiam nad tym co piszecie i waham sie nad kolektorem od NG do RT czyli bliźniak PS
ogólnie kolektor pewnie jest krutszy ze względu na charakterystykę, tzn inna pojemność i inne czasy otwarcia, jednakże najbardziej ciekawi mnie jakby sie zachowywał taki silnik gdyby założyć mu kolektor z NG ale i wałek z NG? Bo kolektor najbardziej dostosowany jest właśnie pod wałek wiec tak jak sobie myśle ze jak zmiana to tylko razem.
Pytanie tylko czy faktycznie samochód nie zacznie jechac wyłacnzie górą?
Przerabiał to ktoś? Przepustnice i tak mam bez przewężeń a CAI idzie pięknie bo w cygarze ma prościutką droge zza grila

lipek21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 02 sie 2011, 14:08
Lokalizacja: Zagórz

Post autor: lipek21 » 05 sie 2012, 19:15

powiedz mi czy auto coś odczuło po wycięciu kata ? ja zastanawiam się u mnie w PS nad taką operacją

Awatar użytkownika
JarzynEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 13 lis 2010, 21:11

Post autor: JarzynEK » 13 lut 2013, 23:58

Odgrzeje kotleta

wie ktoś jak wygląda sprawa wymiany regulatora ciśnienia paliwa w systemach KEIII na regulatory uniwersalne stosowane przy modyfikacjach np.

Obrazek

Zakres regulacji od 30-70psi czyli powinien wydolić bez problemu

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 14 lut 2013, 23:19

ty chyba nie wiesz jak działa wtrysk mechaniczny
taki rególator sprawdzi się jedynie przy wtrysku elektornicznym

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 lut 2013, 20:27

Przy mechanicznym wtrysku przed wejściem do "rozdzielacze" paliwo przechodzi także przez regulator ciśnienia jak dobrze pamiętam z książek.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 15 lut 2013, 23:53

I co z tego wynika? nie słyszałem żeby kiedykolwiek padł choć moge sie mylić. Całą "brudną robote" odwala rozdzielacz wtrysku wiec ten regulator nie jest bardzo nadwyrężony ciśnieniem paliwa w tym układzie.
Jeżeli pytanie było o wymianę w celu naprawy to i tak bardziej polecam poszukanie sprawnego orginału bo te uniwersalne nie zawsze trzymają zadane ciśnienie

Awatar użytkownika
JarzynEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 13 lis 2010, 21:11

Post autor: JarzynEK » 25 lut 2013, 19:02

marszall pisze:I co z tego wynika? nie słyszałem żeby kiedykolwiek padł choć moge sie mylić. Całą "brudną robote" odwala rozdzielacz wtrysku wiec ten regulator nie jest bardzo nadwyrężony ciśnieniem paliwa w tym układzie.
Jeżeli pytanie było o wymianę w celu naprawy to i tak bardziej polecam poszukanie sprawnego orginału bo te uniwersalne nie zawsze trzymają zadane ciśnienie
Jeśli się nie sprawdzi to uzasadnij jak należy następnym razem kiedy zabierzesz głos w dyskusji, takimi postami robi się tylko jałowy śmietnik niesamowity zamiast coś wnieść do tematu :idea:

Ciśnienie jest ok jak już pisałem, bliższej specyfikacji brak, problemem może być to co widać na pierwszy rzut oka czyli 3x krućce zamiast 4x jak w k-jecie chyba że czegoś nie widać a że regulator nie jest wysilony to chyba jakiś żart???
Jeśli pompa jest sprawna to działa na niego ciśnienie 10bar i jak się orientujesz to dużo więcej niż w elektronicznych układach wtryskowych dużych widlastych silników
Jak dodasz do tego niemały wiek oraz fakt że każdy nalatany regulator jak i wtryski (99% tego co dostępne w sprzedaży) otwierają się pod mniejszym ciśnieniem ok 1,2 BAR niż nominalnie to masz już odpowiedz na rzekomy nienadwyrężony regulator

Ja szukam takiej zabawki do kontroli ciśnienia wtrysku, być może łatwiej co nie znaczy wcale dużo taniej, było by kupić sam manometr, gdybym natomiast chciał ten układ doprowadzić do serii na co nie mam najmniejszej ochoty to w pewnym momencie okazało by się że już dawno latałbym za tą kase na wystrojonym vemsie na gotowo z wszystkim

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 26 lut 2013, 10:28

chodzi o to że ten regulator praktycznie nic tam nie znaczy, całą zmiene dawki w wtrysku mechanicznym osiąga sie podniesieniem ciśnienia paliwa na rozdzielaczu a nie przed.
Gra nie warta świeczki ale zrobisz jak uważasz, a pozatym skoro te regulatory nie sa zbyt satbilne przy ciśnieniu 3 bar to napewnoi nie beda stabilne przy ciśnieniu 6 bar, o ile ich wogóle nie rozerwie bo zdarzały sie przypadki że membrana pękała

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 14 kwie 2013, 21:14

Witam
Niebawem będę przekładał do siebie 2,3 NG, w związku z tym iż silnik przechodzi pełna odbudowę, i będzie robiona głowica, chciałem zebrać troche z głowicy, ile mm zebrac?
0,5mm?
1 mm?
Czy silnik 2,3 Ng jest bezkolizyjny?

Plan jest taki:
Pełna odbudowa głowicy + porting
Planowanie głowicy o ile?
Myślę o zmianie zaworów na wieksze od czego mogą podpasować?
kolektor + porting + owiniecie taśma + wydech 2 calowy z kwasówki
Dolot bez większych modyfikacji jedynie sportowy wkład filtra, zrobienie porządnego dolotu zimnego powietrza, oli catch tank,

Przepustnica od czego można próbować adaptować? może kombinować coś od V6?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 14 kwie 2013, 21:47

e-e. Nie tędy droga. Planowanie głowicy nic dobrego nie przyniesie, jedynie będziesz musiał jeździć na 98.
plan dla tego silnika jest bardzo prosty, i przećwiczony przez niejednego:
- ostrzejszy wałek
- obróbka głowicy (porting włącznie z zaworami na 3 kąty)
- kolektor dolotowy obrobiony i powiększony przepływ
- można dać większą przepustnicę, ale trzeba paru przeróbek, albo z v6 albo z 7A

i efekt będzie tylko przy całościowej modyfikacji jak wyżej, jeśli będziesz robił po trochu , częściowo , to żadnego efektu nie poczujesz. filtry CAI catch tank to pierdy.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 14 kwie 2013, 22:03

Wszadzić elektronikę, na map sensorze aby nie dławić dolotu, powiekszyć przepustnice albo nową z lepszym flow, obróbka głowicy i kolektorów, wałek jakis ostrzejszy, doprezenie tak ale nie przez planowanie

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 14 kwie 2013, 22:48

Czy wałek pasuje z jakiegoś silnika P&P

Z tego co widzę do chyba raczej doprowadzić silnik do stanu idealnego, doszczelnić, zrobić porting, wywalić LPG, i cieszyć się zdrowym pięknie mruczącym NG

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 14 kwie 2013, 23:30

Dziwie się Twoim słowom, silnik do seri to doprowadza się na początku później się kombinuje, czyżby ktoś chciałby przeskoczyć jeden LEVEL?

W temacie wałków to od NG (i chyba NF) sa seryjnie najlepsze z hydro regulacją. Występuje lepsze w silniku WC ale wtedy trzeba zmienić głowice bo jest ona na płytkach

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 15 kwie 2013, 14:17

LUKASZdiy pisze:ile mm zebrac?
0,5mm?
1 mm?
Czy silnik 2,3 Ng jest bezkolizyjny?
Żartujesz? :mrgreen:

Zbierz najmniej ile się da, tylko po to żeby wyrównać powierzchnie. Takie doprężanie silnika wcale nie jest dobre.
Oczywiście że NG jest kolizyjny.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 15 kwie 2013, 14:33

Dopręzanie jest dobre ale zrobione z głową no i nie głowicą tylko przez tłoki. Wtedy offcourse zimny dolot i paliwo 98 i wyżej

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl