Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Wiecej szzzzmocy!

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 18 sty 2013, 08:07

to się chyba nie doczekam.

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 18 sty 2013, 09:51

No co Ty - pewnie, że się nie doczekasz. W takich kwestiach zawsze będzie powtarzane - "Zauważalnie jedzie lepiej", "lepiej się zbiera", "Wow ale zasuwa". Żadnych konkretów tylko subiektywne opinie :)

Ale z drugiej strony kim ja jestem, druciarzem. Nie wypowiadam się już :mrgreen:

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 18 sty 2013, 17:04

Wiadomo że takie gadanie nic nie mówi, ale już sporo na tyle jeżdże aby stwierdzić że auto lepiej sie zbiera.
Porównaniem może być film z tematu kolegi king86 w którym wychodzi przyspieszenie porównywalne do ABK ale wiadomo stan silnika sie liczy etc.
Nie obiecuje wykresu ale jak już bede robił to na jakiś dyno days i napewno na wałku ABK aby było już wszystko zmodzone.

Zresztą jeżeli silniki ABT i AAE różnią sie tylko kompem, kolektorem, wtryskiem przepustnicą i dolotem, a te rzeczy ja przełożyłem do siebie, to wyjsciowo musi być lepiej bo przecież AAE ma 101KM. Jak w ABT mi zdechło z 10 to po konwersji bede miał 91 a nie 101 KM ale i tak bedzie to lepiej niż było:P

Nikogo nie namawiam i nie każe wierzyc ale ten kto tak sobie zmodyfikował ABT wie o czym mówię.

wilku142
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 01 paź 2012, 17:53
Lokalizacja: ERA 33xx RADOMSKO

Post autor: wilku142 » 19 sty 2013, 07:13

nom spoko, skoro jest w abt 35 pinowy sterownik to dupa ale dla swojej pewnosci to sprawdze dzis

[ Dodano: 2013-01-22, 02:22 ]
Sprawdzilem sterownik i ilość jego pinów, jest 45 pinowy a tu odnosnik do takiego samego

Kod: Zaznacz cały

http://www.tav-autoverwertung.de/shop/Motor-Steuergeraet-Audi-8A0907311B-Bosch-0261200735

teraz bede sprawdzał czy uda nam sie zamontowac sterownik od PASSATA B4 8V 2.0 115KM a dokladniej prawdopodopnie ten

Kod: Zaznacz cały

http://www.tav-autoverwertung.de/shop/Motor-Steuergeraet-VW-037906022FL-Bosch-0261203158-159

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 13 lut 2013, 07:46

no to wszystko P&P tylko trzeba szukać sterownika z krokowcem na 4 piny, warto tez zmienic kolektor wydechowy na ABK 4-2-1 lub z nowszych ABT

FelipeB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 23 maja 2011, 23:05
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: FelipeB4 » 14 lut 2013, 20:41

Jak wysoki jest koszt takiej przeróbki ?
Nie pytam już o dostępność części :)

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 14 lut 2013, 23:17

koszt jest uzależnieony od tego w jakiej cenie kupisz graty oraz na jaki mdolocie chcesz to zrobić

FelipeB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 23 maja 2011, 23:05
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: FelipeB4 » 15 lut 2013, 12:43

Ja tylko chciałem wiedzieć cenę orientacyjną , jaką ty poświeciłeś :)
Ale spoko nie musisz pisać jak nie chcesz :)

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 15 lut 2013, 16:06

za komplet kolektor, przepustnica, wtrysk, guma na dolot i czapka na dolot, komputr oraz podstawka wtrysku dałem 300 PLN
kolektor okazał sie utleniony i gość zwrócił mi 80 PLN a za 70 pln sobie pospawałem i dofrezowałem
Ostatnio zmieniony 12 mar 2013, 22:06 przez marszall, łącznie zmieniany 1 raz.

FelipeB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 23 maja 2011, 23:05
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: FelipeB4 » 15 lut 2013, 17:16

Oki dzięki za Info :))

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 12 mar 2013, 21:42

Nie wiem czy to jeszcze kogoś interere ale wsadziłem w końcu wałek od ABK (taki prawdziwy od ABK a nie taki co wydaje sie byc od ABK bo sprzedający tak mówi) i jak by sie można było spodziewac poprawiła się góra, natomiast nie zauważyłem żebym stracił dół. Kopsnołem tez zapłon pare st. do przodu ale jeszcze docelowo sprawdze jak jest gdy ustawimy na 10st. wyprzedzenia. ABT jest mocno odprężony wiec chyba nie ma co sie spodziewać stukowego.
Dla mnie cały czas kazdy mod to jakaś poprawa.

Jeszcze zechce rozwiercić przepustnice na 44mm, bo góra na pewno brakuje mu powietrza. Dla porównania ori z ABT ma 38mm a z AAE 40mm
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2013, 13:04 przez marszall, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
king86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:07
Lokalizacja: Reszel

Post autor: king86 » 13 mar 2013, 19:03

Mnie to ciągle interere <ok>

Może do mojej wrzucę wałek ABK na testy - przepustnica też czeka na rozwiert <ok>

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 13 mar 2013, 19:09

dziś przejechałem sie dłużej i auto inaczej reaguje na gaz, nie jest jakos oszałamiająco ale czuć że siedzi inny ostrzejszy wałek. Dołu nie stracił a lepiej ciągnie powyżej 3 tysi. Napewno jest to jeden z dobrych elementów modyfikowania ABT.
trzeba tez jeszcze ruszyć ta przepustnice bo to pięta achillesowa w silnikach 1.6 75 km na pełnej szprycy jest juz dużo większa

Awatar użytkownika
king86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:07
Lokalizacja: Reszel

Post autor: king86 » 13 mar 2013, 19:23

a ruszałeś kanały dolotowe w głowicy ?

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 13 mar 2013, 22:09

nie nic nie robiłem z głowicą, jak zobaczyłem że kanały w kolektorze praktycznie pokrywają się z uszczelką to dałem spokój wszelakim portingom. Jakbym miał zdjętą głowice to może inaczej ale wtedy to pewnie pokusiłbym sie od doprężenie przez łoki ABK.


Swoją droga przyspieszając zapłon wzmacniamy naszego monowtryska. Ja dałem narazie tak z 8 st. wyprzedzenia ale chce przetestować jak jeździ na 10 st. tylko musze mieć dokładną lampę. Narazie na pełnym bucie nie słysze stukowego wiec jest szansa ze na 10 też bedzie dobrze bo to mocno odpręzony motor

[ Dodano: 2013-03-16, 16:10 ]
Ostatnie pomiary przepustnic przed rozwiertem
porównanie ori 38mm (ABT) i 40mm (AAE)
Obrazek
wiecej miecha większe możliwosci - bedzie rozwiert na 44mm
Obrazek
Obrazek


Porównanie przepustnicy od 2E 2.0 115KM i tależyka 46mm (niestety takiego sie nie uda włożyć)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Pomijajac stopieńsprężania troche nam do 2E lub ABK brakuje

[ Dodano: 2013-03-18, 23:12 ]
Nowa klapka wycieta laserem już jest, barakuje tylko rozwiertu. Tu porównanie serii 40mm do rozwiertu 44mm
Obrazek

jak co to mam jeszcze takie na handel jakby ktoś chciał, wykonane z kwasówki

[ Dodano: 2013-03-25, 08:58 ]
Mod zrobiony, jest przeciag
Obrazek
Obrazek

niestety jakby ktoś chciał to robić na takiej przepustnicy jak ja to musie sie przygotować na spawanie, bo w jednym miejscu jest przewężenie i przecieło ścianke, jednakże troche spawania i udało sie to dobrze zrobić. Nastepnym razem bym nalał wiecej materiału w tym miejscu i dopiero toczył. Podejżewam że starszy typ przepustnicy 40mm nie ma tegoproblemu bo jest wiecej odlanego aluminium na nim.
Anyway efekty na +

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl