[B4 ABT] Wiecej szzzzmocy!
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Wiadomo że takie gadanie nic nie mówi, ale już sporo na tyle jeżdże aby stwierdzić że auto lepiej sie zbiera.
Porównaniem może być film z tematu kolegi king86 w którym wychodzi przyspieszenie porównywalne do ABK ale wiadomo stan silnika sie liczy etc.
Nie obiecuje wykresu ale jak już bede robił to na jakiś dyno days i napewno na wałku ABK aby było już wszystko zmodzone.
Zresztą jeżeli silniki ABT i AAE różnią sie tylko kompem, kolektorem, wtryskiem przepustnicą i dolotem, a te rzeczy ja przełożyłem do siebie, to wyjsciowo musi być lepiej bo przecież AAE ma 101KM. Jak w ABT mi zdechło z 10 to po konwersji bede miał 91 a nie 101 KM ale i tak bedzie to lepiej niż było:P
Nikogo nie namawiam i nie każe wierzyc ale ten kto tak sobie zmodyfikował ABT wie o czym mówię.
Porównaniem może być film z tematu kolegi king86 w którym wychodzi przyspieszenie porównywalne do ABK ale wiadomo stan silnika sie liczy etc.
Nie obiecuje wykresu ale jak już bede robił to na jakiś dyno days i napewno na wałku ABK aby było już wszystko zmodzone.
Zresztą jeżeli silniki ABT i AAE różnią sie tylko kompem, kolektorem, wtryskiem przepustnicą i dolotem, a te rzeczy ja przełożyłem do siebie, to wyjsciowo musi być lepiej bo przecież AAE ma 101KM. Jak w ABT mi zdechło z 10 to po konwersji bede miał 91 a nie 101 KM ale i tak bedzie to lepiej niż było:P
Nikogo nie namawiam i nie każe wierzyc ale ten kto tak sobie zmodyfikował ABT wie o czym mówię.
nom spoko, skoro jest w abt 35 pinowy sterownik to dupa ale dla swojej pewnosci to sprawdze dzis
[ Dodano: 2013-01-22, 02:22 ]
Sprawdzilem sterownik i ilość jego pinów, jest 45 pinowy a tu odnosnik do takiego samego
teraz bede sprawdzał czy uda nam sie zamontowac sterownik od PASSATA B4 8V 2.0 115KM a dokladniej prawdopodopnie ten
[ Dodano: 2013-01-22, 02:22 ]
Sprawdzilem sterownik i ilość jego pinów, jest 45 pinowy a tu odnosnik do takiego samego
Kod: Zaznacz cały
http://www.tav-autoverwertung.de/shop/Motor-Steuergeraet-Audi-8A0907311B-Bosch-0261200735
teraz bede sprawdzał czy uda nam sie zamontowac sterownik od PASSATA B4 8V 2.0 115KM a dokladniej prawdopodopnie ten
Kod: Zaznacz cały
http://www.tav-autoverwertung.de/shop/Motor-Steuergeraet-VW-037906022FL-Bosch-0261203158-159
za komplet kolektor, przepustnica, wtrysk, guma na dolot i czapka na dolot, komputr oraz podstawka wtrysku dałem 300 PLN
kolektor okazał sie utleniony i gość zwrócił mi 80 PLN a za 70 pln sobie pospawałem i dofrezowałem
kolektor okazał sie utleniony i gość zwrócił mi 80 PLN a za 70 pln sobie pospawałem i dofrezowałem
Ostatnio zmieniony 12 mar 2013, 22:06 przez marszall, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie wiem czy to jeszcze kogoś interere ale wsadziłem w końcu wałek od ABK (taki prawdziwy od ABK a nie taki co wydaje sie byc od ABK bo sprzedający tak mówi) i jak by sie można było spodziewac poprawiła się góra, natomiast nie zauważyłem żebym stracił dół. Kopsnołem tez zapłon pare st. do przodu ale jeszcze docelowo sprawdze jak jest gdy ustawimy na 10st. wyprzedzenia. ABT jest mocno odprężony wiec chyba nie ma co sie spodziewać stukowego.
Dla mnie cały czas kazdy mod to jakaś poprawa.
Jeszcze zechce rozwiercić przepustnice na 44mm, bo góra na pewno brakuje mu powietrza. Dla porównania ori z ABT ma 38mm a z AAE 40mm
Dla mnie cały czas kazdy mod to jakaś poprawa.
Jeszcze zechce rozwiercić przepustnice na 44mm, bo góra na pewno brakuje mu powietrza. Dla porównania ori z ABT ma 38mm a z AAE 40mm
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2013, 13:04 przez marszall, łącznie zmieniany 1 raz.
dziś przejechałem sie dłużej i auto inaczej reaguje na gaz, nie jest jakos oszałamiająco ale czuć że siedzi inny ostrzejszy wałek. Dołu nie stracił a lepiej ciągnie powyżej 3 tysi. Napewno jest to jeden z dobrych elementów modyfikowania ABT.
trzeba tez jeszcze ruszyć ta przepustnice bo to pięta achillesowa w silnikach 1.6 75 km na pełnej szprycy jest juz dużo większa
trzeba tez jeszcze ruszyć ta przepustnice bo to pięta achillesowa w silnikach 1.6 75 km na pełnej szprycy jest juz dużo większa
nie nic nie robiłem z głowicą, jak zobaczyłem że kanały w kolektorze praktycznie pokrywają się z uszczelką to dałem spokój wszelakim portingom. Jakbym miał zdjętą głowice to może inaczej ale wtedy to pewnie pokusiłbym sie od doprężenie przez łoki ABK.
Swoją droga przyspieszając zapłon wzmacniamy naszego monowtryska. Ja dałem narazie tak z 8 st. wyprzedzenia ale chce przetestować jak jeździ na 10 st. tylko musze mieć dokładną lampę. Narazie na pełnym bucie nie słysze stukowego wiec jest szansa ze na 10 też bedzie dobrze bo to mocno odpręzony motor
[ Dodano: 2013-03-16, 16:10 ]
Ostatnie pomiary przepustnic przed rozwiertem
porównanie ori 38mm (ABT) i 40mm (AAE)
wiecej miecha większe możliwosci - bedzie rozwiert na 44mm
Porównanie przepustnicy od 2E 2.0 115KM i tależyka 46mm (niestety takiego sie nie uda włożyć)
Uploaded with ImageShack.us
Pomijajac stopieńsprężania troche nam do 2E lub ABK brakuje
[ Dodano: 2013-03-18, 23:12 ]
Nowa klapka wycieta laserem już jest, barakuje tylko rozwiertu. Tu porównanie serii 40mm do rozwiertu 44mm
jak co to mam jeszcze takie na handel jakby ktoś chciał, wykonane z kwasówki
[ Dodano: 2013-03-25, 08:58 ]
Mod zrobiony, jest przeciag
niestety jakby ktoś chciał to robić na takiej przepustnicy jak ja to musie sie przygotować na spawanie, bo w jednym miejscu jest przewężenie i przecieło ścianke, jednakże troche spawania i udało sie to dobrze zrobić. Nastepnym razem bym nalał wiecej materiału w tym miejscu i dopiero toczył. Podejżewam że starszy typ przepustnicy 40mm nie ma tegoproblemu bo jest wiecej odlanego aluminium na nim.
Anyway efekty na +
Swoją droga przyspieszając zapłon wzmacniamy naszego monowtryska. Ja dałem narazie tak z 8 st. wyprzedzenia ale chce przetestować jak jeździ na 10 st. tylko musze mieć dokładną lampę. Narazie na pełnym bucie nie słysze stukowego wiec jest szansa ze na 10 też bedzie dobrze bo to mocno odpręzony motor
[ Dodano: 2013-03-16, 16:10 ]
Ostatnie pomiary przepustnic przed rozwiertem
porównanie ori 38mm (ABT) i 40mm (AAE)
wiecej miecha większe możliwosci - bedzie rozwiert na 44mm
Porównanie przepustnicy od 2E 2.0 115KM i tależyka 46mm (niestety takiego sie nie uda włożyć)
Uploaded with ImageShack.us
Pomijajac stopieńsprężania troche nam do 2E lub ABK brakuje
[ Dodano: 2013-03-18, 23:12 ]
Nowa klapka wycieta laserem już jest, barakuje tylko rozwiertu. Tu porównanie serii 40mm do rozwiertu 44mm
jak co to mam jeszcze takie na handel jakby ktoś chciał, wykonane z kwasówki
[ Dodano: 2013-03-25, 08:58 ]
Mod zrobiony, jest przeciag
niestety jakby ktoś chciał to robić na takiej przepustnicy jak ja to musie sie przygotować na spawanie, bo w jednym miejscu jest przewężenie i przecieło ścianke, jednakże troche spawania i udało sie to dobrze zrobić. Nastepnym razem bym nalał wiecej materiału w tym miejscu i dopiero toczył. Podejżewam że starszy typ przepustnicy 40mm nie ma tegoproblemu bo jest wiecej odlanego aluminium na nim.
Anyway efekty na +