Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT]Biała maź-wymiana uszczelki głowicy, jak ją rozebrać

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 12 lut 2013, 18:44

sta44kr pisze:Tego do końca nie rozumiem - tzn jak sprawdzić ???
Bo według mnie trzeba by było powyciągać tłoki i zmierzyć je oraz cylindry (pomiar musi być zrobiony BARDZO dokładnie)
No tak tak, ale wiedząc co nie co można wizualnie stwierdzić stan, chociażby jak wyglądają gładzie cylindrów, czy są jeszcze minimalne ślady honowania fabrycznego, czy są progi, etc..

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 12 lut 2013, 19:48

sagem pisze:
sta44kr pisze:Tego do końca nie rozumiem - tzn jak sprawdzić ???
Bo według mnie trzeba by było powyciągać tłoki i zmierzyć je oraz cylindry (pomiar musi być zrobiony BARDZO dokładnie)
No tak tak, ale wiedząc co nie co można wizualnie stwierdzić stan, chociażby jak wyglądają gładzie cylindrów, czy są jeszcze minimalne ślady honowania fabrycznego, czy są progi, etc..
sta44kr, jaki masz poziom ciśnienia sprężania na każdym z cylindrze?
Odpowiedź na to pytanie może rozwiać wszystkie Twoje wątpliwości :-)

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 12 lut 2013, 19:53

paw1131 pisze:
sagem pisze:
sta44kr pisze:Tego do końca nie rozumiem - tzn jak sprawdzić ???
Bo według mnie trzeba by było powyciągać tłoki i zmierzyć je oraz cylindry (pomiar musi być zrobiony BARDZO dokładnie)
No tak tak, ale wiedząc co nie co można wizualnie stwierdzić stan, chociażby jak wyglądają gładzie cylindrów, czy są jeszcze minimalne ślady honowania fabrycznego, czy są progi, etc..
sta44kr, jaki masz poziom ciśnienia sprężania na każdym z cylindrze?
Odpowiedź na to pytanie może rozwiać wszystkie Twoje wątpliwości :-)
Polemizował bym, napchaj towotu i sprawdź ciśnienie, wlej minerała, zagrzej do 100 stopni i różnica będzie co najmniej 5 atmosfer :-D

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 12 lut 2013, 20:15

Polemizował bym, napchaj towotu i sprawdź ciśnienie, wlej minerała, zagrzej do 100 stopni i różnica będzie co najmniej 5 atmosfer :-D
Sprawdzenie ciśnienia sprężania umożliwia ocenę stanu technicznego silnika. Na tej podstawie można stwierdzić, czy zawory lub tłoki(pierścienie tłoków) są w dobrym stanie, czy też uległy zużyciu. Można również podjąć decyzję o naprawie głównej lub wymianie silnika.

Podczas sprawdzania ciśnienia sprężania silnik powinien być ciepły, a temperatura oleju powinna wynosić około 30 stopni. Sprawdzić kolejno ciśnienie sprężania we wszystkich cylindrach i porównać wyniki z wartością nominalną.

sta44kr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 18 kwie 2010, 14:22

Post autor: sta44kr » 12 lut 2013, 20:17

No ale w tym przypadku już mamy głowicę ściągniętą więc pomiar sprężania jest niemożliwy.
Według mnie 10W40 będzie optymalny w tym przypadku

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 12 lut 2013, 20:19

paw1131 pisze:Cytat:
Polemizował bym, napchaj towotu i sprawdź ciśnienie, wlej minerała, zagrzej do 100 stopni i różnica będzie co najmniej 5 atmosfer :-D


Sprawdzenie ciśnienia sprężania umożliwia ocenę stanu technicznego silnika. Na tej podstawie można stwierdzić, czy zawory lub tłoki(pierścienie tłoków) są w dobrym stanie, czy też uległy zużyciu. Można również podjąć decyzję o naprawie głównej lub wymianie silnika.

Podczas sprawdzania ciśnienia sprężania silnik powinien być ciepły, a temperatura oleju powinna wynosić około 30 stopni. Sprawdzić kolejno ciśnienie sprężania we wszystkich cylindrach i porównać wyniki z wartością nominalną.
Dziękuje za wyjaśnienie ;-) ;-) ;-)
sta44kr pisze:Według mnie 10W40 będzie optymalny w tym przypadku
Będzie dobry, tylko kup dobrej firmy i z pewnego źródła, bo potrafią być podróbki, dobry filtr do tego i 10 tysięcy masz z głowy ;-)

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 12 lut 2013, 20:21

MaXuS pisze:A dlaczego 5w30 ? To jest pełen syntetyk ? A przez dłuży okres użytkowania auta zimą pokonywałem małe dystanse ale problemy były po dłuższych trasach wawa- bydgoszcz- gdańsk, i cały bagnet w mazi po takiej trasie.
a jak wyglądał olej w silniku ? może właśnie po zagrzaniu ta wilgoć zaczęła odparowywać. A odma przez te krótkie odcinki się tak zapchała że nie miało gdzie wyjść dlatego sporo na bagnecie. Dlatego jeżdżąc na krótkich odcinkach wypada czyścić odmę raz na jakiś czas. W sporadycznych wypadkach zamarza i wtedy ciśnienie wytworzone w silniku wysadza uszczelniacze razem z olejem.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 12 lut 2013, 20:30

Zobaczymy jak będzie po wymianie <ok>

Awatar użytkownika
Damianos1151
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 11 mar 2012, 22:00
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: Damianos1151 » 14 lut 2013, 20:40

Siemka najlepiej wlać coś pewnego tj.markowy olej i się nie przejmować i jechać do przodu... :mrgreen:

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 14 lut 2013, 21:46

MaXuS pisze:
[ Dodano: 2013-02-11, 12:57 ]
Niech mi ktoś powie jeszcze czy dostanę tą uszczelkę która jest w kolektorze ssącym nie wiem tamtędy płynie płyn chłodniczy, bo uszczelka przegnita od spodu widać.

Obrazek
bez problemu kupisz cena nie powinna przekroczyć 10zł

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 18 kwie 2013, 19:11

Auto poskładane, płynu nie ubywa mazi nie ma wszystko ok, tylko ciśnienie w wężach nadal ogromne, korek od zbiorniczka sprawdzałem na ściśniętych wężach słychać że się otwiera i zasysa powietrze.

Może być uszkodzony w drugą stronę? w sensie że jak jest duże ciśnienie to nie otwiera się?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 kwie 2013, 19:39

Może być uszkodzony w drugą stronę? w sensie że jak jest duże ciśnienie to nie otwiera się?
może być

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl