No tak tak, ale wiedząc co nie co można wizualnie stwierdzić stan, chociażby jak wyglądają gładzie cylindrów, czy są jeszcze minimalne ślady honowania fabrycznego, czy są progi, etc..sta44kr pisze:Tego do końca nie rozumiem - tzn jak sprawdzić ???
Bo według mnie trzeba by było powyciągać tłoki i zmierzyć je oraz cylindry (pomiar musi być zrobiony BARDZO dokładnie)
[B4 ABT]Biała maź-wymiana uszczelki głowicy, jak ją rozebrać
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
sta44kr, jaki masz poziom ciśnienia sprężania na każdym z cylindrze?sagem pisze:No tak tak, ale wiedząc co nie co można wizualnie stwierdzić stan, chociażby jak wyglądają gładzie cylindrów, czy są jeszcze minimalne ślady honowania fabrycznego, czy są progi, etc..sta44kr pisze:Tego do końca nie rozumiem - tzn jak sprawdzić ???
Bo według mnie trzeba by było powyciągać tłoki i zmierzyć je oraz cylindry (pomiar musi być zrobiony BARDZO dokładnie)
Odpowiedź na to pytanie może rozwiać wszystkie Twoje wątpliwości
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Polemizował bym, napchaj towotu i sprawdź ciśnienie, wlej minerała, zagrzej do 100 stopni i różnica będzie co najmniej 5 atmosferpaw1131 pisze:sta44kr, jaki masz poziom ciśnienia sprężania na każdym z cylindrze?sagem pisze:No tak tak, ale wiedząc co nie co można wizualnie stwierdzić stan, chociażby jak wyglądają gładzie cylindrów, czy są jeszcze minimalne ślady honowania fabrycznego, czy są progi, etc..sta44kr pisze:Tego do końca nie rozumiem - tzn jak sprawdzić ???
Bo według mnie trzeba by było powyciągać tłoki i zmierzyć je oraz cylindry (pomiar musi być zrobiony BARDZO dokładnie)
Odpowiedź na to pytanie może rozwiać wszystkie Twoje wątpliwości
Sprawdzenie ciśnienia sprężania umożliwia ocenę stanu technicznego silnika. Na tej podstawie można stwierdzić, czy zawory lub tłoki(pierścienie tłoków) są w dobrym stanie, czy też uległy zużyciu. Można również podjąć decyzję o naprawie głównej lub wymianie silnika.Polemizował bym, napchaj towotu i sprawdź ciśnienie, wlej minerała, zagrzej do 100 stopni i różnica będzie co najmniej 5 atmosfer
Podczas sprawdzania ciśnienia sprężania silnik powinien być ciepły, a temperatura oleju powinna wynosić około 30 stopni. Sprawdzić kolejno ciśnienie sprężania we wszystkich cylindrach i porównać wyniki z wartością nominalną.
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Dziękuje za wyjaśnieniepaw1131 pisze:Cytat:
Polemizował bym, napchaj towotu i sprawdź ciśnienie, wlej minerała, zagrzej do 100 stopni i różnica będzie co najmniej 5 atmosfer
Sprawdzenie ciśnienia sprężania umożliwia ocenę stanu technicznego silnika. Na tej podstawie można stwierdzić, czy zawory lub tłoki(pierścienie tłoków) są w dobrym stanie, czy też uległy zużyciu. Można również podjąć decyzję o naprawie głównej lub wymianie silnika.
Podczas sprawdzania ciśnienia sprężania silnik powinien być ciepły, a temperatura oleju powinna wynosić około 30 stopni. Sprawdzić kolejno ciśnienie sprężania we wszystkich cylindrach i porównać wyniki z wartością nominalną.
Będzie dobry, tylko kup dobrej firmy i z pewnego źródła, bo potrafią być podróbki, dobry filtr do tego i 10 tysięcy masz z głowysta44kr pisze:Według mnie 10W40 będzie optymalny w tym przypadku
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
a jak wyglądał olej w silniku ? może właśnie po zagrzaniu ta wilgoć zaczęła odparowywać. A odma przez te krótkie odcinki się tak zapchała że nie miało gdzie wyjść dlatego sporo na bagnecie. Dlatego jeżdżąc na krótkich odcinkach wypada czyścić odmę raz na jakiś czas. W sporadycznych wypadkach zamarza i wtedy ciśnienie wytworzone w silniku wysadza uszczelniacze razem z olejem.MaXuS pisze:A dlaczego 5w30 ? To jest pełen syntetyk ? A przez dłuży okres użytkowania auta zimą pokonywałem małe dystanse ale problemy były po dłuższych trasach wawa- bydgoszcz- gdańsk, i cały bagnet w mazi po takiej trasie.
- Damianos1151
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 11 mar 2012, 22:00
- Lokalizacja: Brzeg
bez problemu kupisz cena nie powinna przekroczyć 10złMaXuS pisze:
[ Dodano: 2013-02-11, 12:57 ]
Niech mi ktoś powie jeszcze czy dostanę tą uszczelkę która jest w kolektorze ssącym nie wiem tamtędy płynie płyn chłodniczy, bo uszczelka przegnita od spodu widać.
Obrazek