Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 1,9tdi 1z]-- problem z turbina!

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DAREK39
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 06 lis 2007, 19:30
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

[80 b4 1,9tdi 1z]-- problem z turbina!

Post autor: DAREK39 » 06 lis 2007, 20:49

Przy wchodzeniu na obroty 2000 nie daje mocy turbina. przy rozpedzeniu auta do 130km/h czuc brak mocy, silnik przyhamowuje.dlaczego tak sie dzieje? W TURBINIE POJAWIL SIE TEZ OLEJ....
Ostatnio zmieniony 06 lis 2007, 21:26 przez DAREK39, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 lis 2007, 20:56

Olej w turbo to nie tragedia, zależy ile go jest. W sumie to chyba każda turbina puszcza trochę oleju. Gorzej jak cieknie z niej jak z kranu. Co do mocy, stawiam na zawór N75. Poczytaj forum bo na ten temat można by tu już książkę napisać :mrgreen:

Awatar użytkownika
DAREK39
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 06 lis 2007, 19:30
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: DAREK39 » 06 lis 2007, 21:24

kolego jak wyglada ten zawor N75? oleju jest malo... a jak naciskam przewod od turbiny przy gazowaniu (przy ponad 2tys obrotow) to czuc tylko leciutkie cisnienie

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 lis 2007, 21:45

Najprościej by było podjechać pod kompa i zrobić badanie na V.A.G. Jeśli faktycznie auto nie ma mocy (na to wychodzi z tego co piszesz bo u mnie przy 130 to zabawa się zaczyna a mam słabszy motorek od twojego) to komputer powinien wykryć błędy i wtedy będziesz już miał jasność co jest nie tak.

Chciałem podać koledze jakiś link odnośnie powiązanego tematu, ale szczerze mówiąc nie wiedziałem co wybrac bo za dużo tego było. W opcji szukaj wpisz: Zawór N75, albo brak mocy. Wszytsko będzie tam dokładnie opisane.

PIACHU
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 01 lip 2007, 23:02
Lokalizacja: węgorzewo

Post autor: PIACHU » 06 lis 2007, 21:46

kolego, bardzo dokładnie sprawdź wszystkie grube przewody gumowe, te które dochodzą do turbo i do interculera, być może któryś jest pęknięty :!: :!: :!: , sprawdź nawet ten "króciutki" na samej górze przy pokrywie , lubi u dołu pęknąć.
pozdrawiam i życzę szerokości__________________________piachu

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 08 lis 2007, 07:50

Sprawdź również przewody cisnieniowe te cieniutkie (jeden jest czerwony, jeden niebieski i pare czarnych), czesto sie zdarza ze są przetarte zwłaszcza te które idą do N75.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 08 lis 2007, 08:01

Jeżeli jest uszkodzony N-75 lub przepływka uwalona to komp nie zarejestruje błedu. Na pocz atek sprawdź wszystkie przewody przy zaworkach czy nie jest którys gdzies przetarty szczególnie ten co idzie pod aku do komputera. Jeżeli udałoby ci sie zrobic logi to wyszłoby dokładnie co sie dzieje

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 08 lis 2007, 19:20

dołacze sie do tematu

wydaje mi sie ze turbinka juz zaczyna padac autko prawie 230 tys.km. z czego 25 tys w moich rekach
zaczne od tego ze jak silnik jest jeszcze zimny(jakies 2-3min po odpaleniu) to przy przyspieszaniu słysze gwizd turbiny jak sie nagrzeje silnik to juz tego nie słychac.
kolejna sprawa to taka ze reko nie moge ruszyc zaworu upustowego turbiny wychodziło by na to ze turbina juz nie przeładowuje i zawór sie nie otwiera bo sadza go przyblokowała

turbo napewno jeszcze cos ładuje bo jak scisne wąz przy kolektorze ssacym i da sie mu obroty to czuc ze weze twardnieja.

pytanie co mozna z tym zrobic szukac nowej turbawki? autko wczesniejszej generacji z przepływko bosha wiec logów raczej nie da rady zrobic bo jest tylko gr 000

jesli ktos cos wie to prosze o pomoc
bede starał sie byc na spociku 11.11o 11 wiec moze ktos bedzie mi w stanie pomoc

pozdrawiam

swietliks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:45

zwarcia w instalacji n75 i czujnika temp.

Post autor: swietliks » 13 lis 2007, 14:23

Witam rowniez mam problem z zaworkiem n75 wymienilem na nowy podpielem sie w serwisie pod kts-a i wykryl mi 2 bledy ktorych nie mozna skasowac zaworu cisnienia doladowania n75 zwarcie do masy oraz czujnik temperatury powietrza dolotowego zwarcie do plusa przedzwonilem kable i nie widac zadnego uszkodzenia. zawor nie cyka jak odepne przewod cisnieniowy od gruszki to auto zbiera sie o wiele lepiej wszystkie przewody szczelne podcisnieniowe wymienilem.czy przyczyna moze byc sterownik silnika?co robic?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 13 lis 2007, 14:57

N-75 był oryginalny czy zamiennik, a co czujnika temp dolotu to uszkodzony moze byc czujnik na rurze. A powiedz dokładnie co sprawdziłeś

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl