Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Stukanie panewek

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Liquid
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 18 lip 2008, 15:36

Post autor: Liquid » 14 lut 2013, 15:41

Byłem u mechanika, przejechał się, zerknął i stwierdził że panewka. Plus konieczna wymiana filtra i oleju. Jeśli tylko to, to wyjdzie ok 300zł, zaś jeśli jeszcze tam coś to 500zł. W poniedziałek odstawiam na warsztat moją biedulkę.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 14 lut 2013, 18:31

Liquid pisze:Jeśli tylko to, to wyjdzie ok 300zł, zaś jeśli jeszcze tam coś to 500zł.
Ale te warsztaty się cenią. Bardzo dużo jak za wymianę panewki. Przed oddaniem do warsztatu upewnij się ile faktycznie chcą za robotę. Inaczej przyjedziesz następnego dnia to nie będzie 500 zł a 800 zł.

PS. Mój kumpel tylko za sprawdzenie poziomu ciśnienia pompy oleju zapłacił 100 zł.
A szef warsztatu pomylił jego diesla z benzyną(kompletni amatorzy).

Awatar użytkownika
Liquid
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 18 lip 2008, 15:36

Post autor: Liquid » 15 lut 2013, 00:31

Mechanik to mój niedaleki sąsiad. (Mieszka 1km ode mnie) Sam ma przy domu 80 B4. Nie sądzę by zdzierał dużo. Z poprzedniego zrezygnowałem, gdy ceny rosły z każdą wizytą. Ten obecny ostatnio za wymianę zawieszenia, uszczelki pod pokrywę, klocków i tarcz wziął 200zł za robociznę. (950zł części + 200zł robocizna) a że nie miałem drobniej niż równe 1200 to zamiast szukać reszty 50 zł to opuścił 50 i wyszło równe 1100zl. Na prawdę nie mam co na niego narzekać.

Na placu stało dziś 9 samochodów czekających na robotę + 2 na podnośnikach, podjechałem, chłop rzucił robotę, przyjrzał się mojej b4, przejechał się, ocenił, wycenił. Więcej nie wymagam od mechanika. Jeśli chodzi o diagnostykę, podpięcie pod kompa czy drobne poprawki, to robi od ręki i nie bierze za to nic.
Ogarnięty chłopak około 35 lat.

PS: 300zł nie tylko za wymianę panewki ale też za uszczelnienie silnika i wymianę filtra i oleju. (mechanik sam kupuje części [oprócz oleju i filtra bo już mam])

PS2: Po wymianie panewek czeka mnie docieranie. Prosiłbym o jakieś rady poza ' nie pałować silnika '. Przez ile km mam jeździć ostrożnie itd. Po ilu km będę mógł żwawo ruszać i jechać ile fabryka dała ;)
Ostatnio zmieniony 15 lut 2013, 00:53 przez Liquid, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 15 lut 2013, 00:51

Liquid pisze:Ogarnięty chłopak około 35 lat.

PS: 300zł nie tylko za wymianę panewki ale też za uszczelnienie silnika i wymianę filtra i oleju. (mechanik sam kupuje części [oprócz oleju i filtra bo już mam])
Oby więcej mechaników robiło tak jak Twój sąsiad :-)

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 15 lut 2013, 07:13

po wymianie panewek nie trzeba jakoś specjalnie docierać silnika, ty się lepiej upewnij, że wał się do szlifu nie nadaje, bo jak tak, to cała wymiana psu na budę.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 15 lut 2013, 07:54

Liquid pisze:Po wymianie panewek czeka mnie docieranie. Prosiłbym o jakieś rady poza ' nie pałować silnika '. Przez ile km mam jeździć ostrożnie itd. Po ilu km będę mógł żwawo ruszać i jechać ile fabryka dała ;)
Po wymianie panewek to możesz wlać olej i od razu jeździć normalnie, nic się nie dociera.

Awatar użytkownika
borysekman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 15 sty 2012, 17:58
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: borysekman » 15 lut 2013, 09:15

Jak wału nie przeszlifujesz to nowe panewki na długo nie starczą.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 15 lut 2013, 09:40

O ile jest na co te panewki zakładać.

Awatar użytkownika
Liquid
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 18 lip 2008, 15:36

Post autor: Liquid » 15 lut 2013, 13:37

Wał zostanie sprawdzony :) Aczkolwiek na 99% będzie wymagał szlifu.

[ Dodano: 2013-02-18, 14:31 ]
Jednak nie możliwe stało się możliwe. 1% wystarczył:P Wał został sprawdzony i okazało się że jest prawie jak nowy, zero rysek czy jakichkolwiek uszkodzeń. Jedynie dwie panewki pęknięte. Jedna w dwóch miejscach a druga w czterech(!). Aż dziw bierze, że jeszcze nie wywaliło bokiem. Do tego wymiana uszczelki i na wieczór autko będzie gotowe :)

Awatar użytkownika
Yorker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 23 paź 2012, 20:45
Lokalizacja: Złotów

Post autor: Yorker » 18 lut 2013, 20:31

paw1131 pisze:
Liquid pisze:Jeśli tylko to, to wyjdzie ok 300zł, zaś jeśli jeszcze tam coś to 500zł.
Ale te warsztaty się cenią. Bardzo dużo jak za wymianę panewki. Przed oddaniem do warsztatu upewnij się ile faktycznie chcą za robotę. Inaczej przyjedziesz następnego dnia to nie będzie 500 zł a 800 zł.

PS. Mój kumpel tylko za sprawdzenie poziomu ciśnienia pompy oleju zapłacił 100 zł.
A szef warsztatu pomylił jego diesla z benzyną(kompletni amatorzy).
Jak byś nie wiedział warsztat rzadko się tak bardzo ceni chyba, że jakiś duży warsztat z dobrą renomą jak ASO, akurat mam praktyki w szlifierni i takie maja ceny,że szok, mechanik ew policzy usługę wyjecie i założenie. a co do auta to naprawdę musiałeś zjebać bo ja mam 300 najebane i suchy silnik pracuje cicho, nie pije oleju a do tego ma wygar jak na ABT co prawda mam dość zadbany egzemplarz ale od 1994 w kraju (składak) latał większość czasu po Niemczech dojazdy do pracy bo kupiłem od znajomego a oleje miał zawsze lane zgodnie z normą VW 505 o ile pamiętam czyli 10W40 i wymieniane na czas. Moja opinia o tym silniku to niezniszczalny o ile wszystko wymienisz na czas i nie pizd ujesz mu a każdym biegu.

Tomeczek20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 08 lis 2011, 18:20
Lokalizacja: Człuchów

Post autor: Tomeczek20 » 20 lut 2013, 10:55

Także jestem tego zdania co kolega wyżej, gdy kupiłem swoją B4 z silnikiem ABT do wymiany oleju było wszystko ok później pojawiły się stuki wymiana panewek wał do szlifu, silnik jak klekotał tak klekotał, później pasek rozrząd się zerwał, kolejnych napraw silnika nie planowałem. Zdecydowałem się na wymianę silnika dalej na ABT, jestem zadowolony zrobiłem 15 tys na tym silniku nie ma stuków, silnik suchy zadowolony jestem jego osiągami oraz elastycznością na 5 tym biegu. Dobra jednostka posłuży bardzo długo jeśli się będzie o nią odpowiednio dbać.

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 20 lut 2013, 11:02

Tomeczek20 pisze:Także jestem tego zdania co kolega wyżej, gdy kupiłem swoją B4 z silnikiem ABT do wymiany oleju było wszystko ok później pojawiły się stuki wymiana panewek wał do szlifu, silnik jak klekotał tak klekotał, później pasek rozrząd się zerwał, kolejnych napraw silnika nie planowałem. Zdecydowałem się na wymianę silnika dalej na ABT, jestem zadowolony zrobiłem 15 tys na tym silniku nie ma stuków, silnik suchy zadowolony jestem jego osiągami oraz elastycznością na 5 tym biegu. Dobra jednostka posłuży bardzo długo jeśli się będzie o nią odpowiednio dbać.

Kod: Zaznacz cały

zadowolony jestem jego osiągami oraz elastycznością na 5 tym biegu.
nie wiem czy do końca znamy te same pojęcia elastyczności, bo zastanawiam się jaką elastyczność może mieć silnik o parametrach 90km i 150Nm zawieszone u kresu możliwości tego silnika ;-)

pytam tylko z czystej ciekawości ;-)

Tomeczek20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 08 lis 2011, 18:20
Lokalizacja: Człuchów

Post autor: Tomeczek20 » 20 lut 2013, 11:14

mam krótka skrzynię biegów, nie mam obrotomierza ale przy prędkości ok 80km/h na 5 biegu, przy wciśnięciu gazu śmiało mogę wyprzedzać tiry bez redukcji biegu, mi ta elastyczność wystarcza, autem jeżdżę przeważnie sam (dojazd do pracy) , wiadomo to najsłabszy silnik w bazie B4 ale ja nie narzekam, może dlatego, że nie jeździłem jakimś 2.6 albo 2.8.

rejdzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:45
Lokalizacja: Hawick / UK

Post autor: rejdzik » 20 lut 2013, 16:27

PuSzEk pisze:bo zastanawiam się jaką elastyczność może mieć silnik o parametrach 90km i 150Nm zawieszone u kresu możliwości tego silnika ;-)
140NM dostępne od 2000 do 4000 rpm. Właśnie taką.

Jasik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 19 kwie 2013, 21:43
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Jasik » 29 sie 2013, 15:18

Witam. chciałbym wysłuchac Waszych opinii bez zakładania nowego tematu bo juz sam nie wiem gdzie szukac problemu. jeden kolega mówil ze to panewki a drugi ze szklanki. na forum tak samo różne opinie do podobnych problemów. na wolnych obrotach wszystko jest ok. zamiesciłem na yt filmik z nagraniem. w drugiej połowie filmika sami widzicie przy jakich obrotach takie rzeczy sie dzieją KLIK
Z góry dziekuje za pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl