[B4 ABT] Stukanie panewek
Ale te warsztaty się cenią. Bardzo dużo jak za wymianę panewki. Przed oddaniem do warsztatu upewnij się ile faktycznie chcą za robotę. Inaczej przyjedziesz następnego dnia to nie będzie 500 zł a 800 zł.Liquid pisze:Jeśli tylko to, to wyjdzie ok 300zł, zaś jeśli jeszcze tam coś to 500zł.
PS. Mój kumpel tylko za sprawdzenie poziomu ciśnienia pompy oleju zapłacił 100 zł.
A szef warsztatu pomylił jego diesla z benzyną(kompletni amatorzy).
Mechanik to mój niedaleki sąsiad. (Mieszka 1km ode mnie) Sam ma przy domu 80 B4. Nie sądzę by zdzierał dużo. Z poprzedniego zrezygnowałem, gdy ceny rosły z każdą wizytą. Ten obecny ostatnio za wymianę zawieszenia, uszczelki pod pokrywę, klocków i tarcz wziął 200zł za robociznę. (950zł części + 200zł robocizna) a że nie miałem drobniej niż równe 1200 to zamiast szukać reszty 50 zł to opuścił 50 i wyszło równe 1100zl. Na prawdę nie mam co na niego narzekać.
Na placu stało dziś 9 samochodów czekających na robotę + 2 na podnośnikach, podjechałem, chłop rzucił robotę, przyjrzał się mojej b4, przejechał się, ocenił, wycenił. Więcej nie wymagam od mechanika. Jeśli chodzi o diagnostykę, podpięcie pod kompa czy drobne poprawki, to robi od ręki i nie bierze za to nic.
Ogarnięty chłopak około 35 lat.
PS: 300zł nie tylko za wymianę panewki ale też za uszczelnienie silnika i wymianę filtra i oleju. (mechanik sam kupuje części [oprócz oleju i filtra bo już mam])
PS2: Po wymianie panewek czeka mnie docieranie. Prosiłbym o jakieś rady poza ' nie pałować silnika '. Przez ile km mam jeździć ostrożnie itd. Po ilu km będę mógł żwawo ruszać i jechać ile fabryka dała
Na placu stało dziś 9 samochodów czekających na robotę + 2 na podnośnikach, podjechałem, chłop rzucił robotę, przyjrzał się mojej b4, przejechał się, ocenił, wycenił. Więcej nie wymagam od mechanika. Jeśli chodzi o diagnostykę, podpięcie pod kompa czy drobne poprawki, to robi od ręki i nie bierze za to nic.
Ogarnięty chłopak około 35 lat.
PS: 300zł nie tylko za wymianę panewki ale też za uszczelnienie silnika i wymianę filtra i oleju. (mechanik sam kupuje części [oprócz oleju i filtra bo już mam])
PS2: Po wymianie panewek czeka mnie docieranie. Prosiłbym o jakieś rady poza ' nie pałować silnika '. Przez ile km mam jeździć ostrożnie itd. Po ilu km będę mógł żwawo ruszać i jechać ile fabryka dała
Ostatnio zmieniony 15 lut 2013, 00:53 przez Liquid, łącznie zmieniany 1 raz.
- borysekman
- Forum Audi 80
- Posty: 76
- Rejestracja: 15 sty 2012, 17:58
- Lokalizacja: Bogatynia
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Wał zostanie sprawdzony Aczkolwiek na 99% będzie wymagał szlifu.
[ Dodano: 2013-02-18, 14:31 ]
Jednak nie możliwe stało się możliwe. 1% wystarczył:P Wał został sprawdzony i okazało się że jest prawie jak nowy, zero rysek czy jakichkolwiek uszkodzeń. Jedynie dwie panewki pęknięte. Jedna w dwóch miejscach a druga w czterech(!). Aż dziw bierze, że jeszcze nie wywaliło bokiem. Do tego wymiana uszczelki i na wieczór autko będzie gotowe
[ Dodano: 2013-02-18, 14:31 ]
Jednak nie możliwe stało się możliwe. 1% wystarczył:P Wał został sprawdzony i okazało się że jest prawie jak nowy, zero rysek czy jakichkolwiek uszkodzeń. Jedynie dwie panewki pęknięte. Jedna w dwóch miejscach a druga w czterech(!). Aż dziw bierze, że jeszcze nie wywaliło bokiem. Do tego wymiana uszczelki i na wieczór autko będzie gotowe
Jak byś nie wiedział warsztat rzadko się tak bardzo ceni chyba, że jakiś duży warsztat z dobrą renomą jak ASO, akurat mam praktyki w szlifierni i takie maja ceny,że szok, mechanik ew policzy usługę wyjecie i założenie. a co do auta to naprawdę musiałeś zjebać bo ja mam 300 najebane i suchy silnik pracuje cicho, nie pije oleju a do tego ma wygar jak na ABT co prawda mam dość zadbany egzemplarz ale od 1994 w kraju (składak) latał większość czasu po Niemczech dojazdy do pracy bo kupiłem od znajomego a oleje miał zawsze lane zgodnie z normą VW 505 o ile pamiętam czyli 10W40 i wymieniane na czas. Moja opinia o tym silniku to niezniszczalny o ile wszystko wymienisz na czas i nie pizd ujesz mu a każdym biegu.paw1131 pisze:Ale te warsztaty się cenią. Bardzo dużo jak za wymianę panewki. Przed oddaniem do warsztatu upewnij się ile faktycznie chcą za robotę. Inaczej przyjedziesz następnego dnia to nie będzie 500 zł a 800 zł.Liquid pisze:Jeśli tylko to, to wyjdzie ok 300zł, zaś jeśli jeszcze tam coś to 500zł.
PS. Mój kumpel tylko za sprawdzenie poziomu ciśnienia pompy oleju zapłacił 100 zł.
A szef warsztatu pomylił jego diesla z benzyną(kompletni amatorzy).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 138
- Rejestracja: 08 lis 2011, 18:20
- Lokalizacja: Człuchów
Także jestem tego zdania co kolega wyżej, gdy kupiłem swoją B4 z silnikiem ABT do wymiany oleju było wszystko ok później pojawiły się stuki wymiana panewek wał do szlifu, silnik jak klekotał tak klekotał, później pasek rozrząd się zerwał, kolejnych napraw silnika nie planowałem. Zdecydowałem się na wymianę silnika dalej na ABT, jestem zadowolony zrobiłem 15 tys na tym silniku nie ma stuków, silnik suchy zadowolony jestem jego osiągami oraz elastycznością na 5 tym biegu. Dobra jednostka posłuży bardzo długo jeśli się będzie o nią odpowiednio dbać.
- PuSzEk
- Forum Audi 80
- Posty: 503
- Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
- Imię: Bartek
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Rzeszów
Tomeczek20 pisze:Także jestem tego zdania co kolega wyżej, gdy kupiłem swoją B4 z silnikiem ABT do wymiany oleju było wszystko ok później pojawiły się stuki wymiana panewek wał do szlifu, silnik jak klekotał tak klekotał, później pasek rozrząd się zerwał, kolejnych napraw silnika nie planowałem. Zdecydowałem się na wymianę silnika dalej na ABT, jestem zadowolony zrobiłem 15 tys na tym silniku nie ma stuków, silnik suchy zadowolony jestem jego osiągami oraz elastycznością na 5 tym biegu. Dobra jednostka posłuży bardzo długo jeśli się będzie o nią odpowiednio dbać.
Kod: Zaznacz cały
zadowolony jestem jego osiągami oraz elastycznością na 5 tym biegu.
pytam tylko z czystej ciekawości
-
- Forum Audi 80
- Posty: 138
- Rejestracja: 08 lis 2011, 18:20
- Lokalizacja: Człuchów
mam krótka skrzynię biegów, nie mam obrotomierza ale przy prędkości ok 80km/h na 5 biegu, przy wciśnięciu gazu śmiało mogę wyprzedzać tiry bez redukcji biegu, mi ta elastyczność wystarcza, autem jeżdżę przeważnie sam (dojazd do pracy) , wiadomo to najsłabszy silnik w bazie B4 ale ja nie narzekam, może dlatego, że nie jeździłem jakimś 2.6 albo 2.8.
Witam. chciałbym wysłuchac Waszych opinii bez zakładania nowego tematu bo juz sam nie wiem gdzie szukac problemu. jeden kolega mówil ze to panewki a drugi ze szklanki. na forum tak samo różne opinie do podobnych problemów. na wolnych obrotach wszystko jest ok. zamiesciłem na yt filmik z nagraniem. w drugiej połowie filmika sami widzicie przy jakich obrotach takie rzeczy sie dzieją KLIK
Z góry dziekuje za pomoc.
Z góry dziekuje za pomoc.