Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 80 ALL] Stabilizator napięcia w liczniku

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 07 sty 2013, 11:15

Cholender, zapomniałem o tym, że są 2 różne. Szary i niebieski bynajmniej w ABK. Pozostało tylko sprawdzić w/g opisu manfreda. Zapytałbym o parszywą trzydziestkę, ale to nie ta bajka...

:idea: jeszcze jeden pomysł. Mierzyłeś napięcia woltomierzem :?:

Taki urok klamotów. Jak nie rdza to patyna <ok> Z dwojga złego lepiej w tą stronę <zeby> <zeby> <zeby>

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 07 sty 2013, 14:32

Może styki we wtyczce na czujniku są zanieczyszczone?? Jak by nie było auta mają już swoje lata i problemy w elektryce mogą się pojawiać.

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 07 sty 2013, 14:36

manfred19 pisze:Może styki we wtyczce na czujniku są zanieczyszczone??
Na czujniku temp?

Ale co z paliwem bo ono bardziej doskwiera. Na razie ratuję się wożąc bańkę 5L w razie Niemca no ale ile można?

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 07 sty 2013, 14:51

eSPe tak jak wyżej pisałem pozwieraj piny od wskaźników do masy na włączonym zapłonie. Wskaźniki powinny wychylić się do wskazań maksymalnych. Wskaźnik temperatury to pin 2 w żółtej wtyczce, niebiesko-brązowy przewód. Wskaźnik benzyny to pin 15 w niebieskiej wtyczce, fioletowo-czarny drut.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 07 sty 2013, 20:20

eSPe, ja też kupiłem na allegro zamiennik stabilizatora(bo też mi wskaźniki szlały) i jestem zadowolony. Tylko przy jego montowaniu trzeba podłożyć podkładki bo będzie on włożony odwrotnie. Także myślę że po jego zamontowaniu będziesz miał już spokój <ok>

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 15 lut 2013, 18:29

JacekSol pisze:Witam. Przerabiałem podobny problem kilka miesięcy temu. Najpierw wymieniłem stabilizator a że oryginał TCA 700Y był drogi (kilkadziesiąt zł.) zamontowałem zamiennik czyli LM 7810 (za około 1 zł.). Jedyna wada 7810 to zamieniona polaryzacja (tam gdzie w TCA jest wejście to w 7810 jest wyjście i na odwrót). Niestety nie dało to rezultatu. Rozebrałem więc zegary na części pierwsze i okazało się że po prostu nie było styku na wejściach woltomierzy (wskaźniki poziomu paliwa i temperatury to tylko woltomierze), wystarczyło poprawić styk śrubek mocujących wskaźniki (zaznaczone na foto) i po kłopocie. Działa już od 6 miesięcy jak tralala.
Pozdrawiam.
dziś składałem zegary i pojawił się dziwny problem.... nie mogłem wkręcić żadnej śrubki mocującej wskazania paliwa i temperatury. śrubki mają strasznie duży opór i podejrzewam że przy próbie użycia większej siły plastiki pękną...

https://audi80.pl/download.htm?id=1264


efekt taki że wskazówki się nie podnoszą teraz...

miał ktoś podobny problem? czy trzeba użyć większej siły?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 lut 2013, 18:34

Lenio21 pisze:miał ktoś podobny problem? czy trzeba użyć większej siły?
_________________
tu nie trzeba dużej siły podejrzewam że krzywo złapałeś gwint i tyle

Awatar użytkownika
sylwester28ET
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: sylwester28ET » 15 lut 2013, 18:43

Lenio21 pisze:efekt taki że wskazówki się nie podnoszą teraz...
Wskaźniki równo przylegają do miejsc ich osadzenia, nie są pod kątem włożone?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 lut 2013, 18:48

sylwester28ET pisze:
Lenio21 pisze:efekt taki że wskazówki się nie podnoszą teraz...
Wskaźniki równo przylegają do miejsc ich osadzenia, nie są pod kątem włożone?
bo pewnie nie przykręcił ich do końca a tylko przyłapał i nie ma styku z płytką licznika.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 15 lut 2013, 18:48

wszystko jest równo. nawet wyjąłem wskaźnik temperatury i w rekę próbowałem wkręcić śrubkę i nic.... jakby śrubki nie te... a przecież innych nie ma a przykręcone były bo je odkręcałem. a może ktoś przede mną wkręcił na złe śrubki... u mnie wychodzą że są takie same jak te, które mocują płytę licznika.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 lut 2013, 18:50

Lenio21 pisze:u mnie wychodzą że są takie same jak te, które mocują płytę licznika.
powinny być inne takie z podkładkami

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 15 lut 2013, 19:26

PieterB pisze:
Lenio21 pisze:u mnie wychodzą że są takie same jak te, które mocują płytę licznika.
powinny być inne takie z podkładkami
te z podkładkami mam ale są wąskie i pasują do mocowania płyty na brzegach.

natomiast jedna śrubka z podkładką mocuje regulator napięcia. pozostałe nie miały podkładek.

próbowałem kilkukrotnie łapac gwint i niestety nic. nie przykręciłem wogóle i teraz wskazówki umarły. musiałem to tak poskładać bo potrzebowałem auta. w niedziele znowu wyciągne licznik i dalej bede próbował.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 lut 2013, 20:01

Tak wyglądają te śrubki o których mówiłem.

Obrazek

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 15 lut 2013, 21:23

Lenio21, sprawdź wizualnie czy gwinty nie są popsute na śrubkach. Bo jak zostały wkręcony złe śrubki niż powinny to mogło gwinty szlak trafić

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 16 lut 2013, 10:08

Patrzac na to zdjecie powyzej to ja mialem pomylone srubki. Ktos przede mna musial jednak uzyc sily i wkrecic te wieksze bez podkladki. Te srebne z dwiema podkladkami kazda sa u mnie na brzegach plyty licznika.

[ Dodano: 2013-02-16, 21:52 ]
Ok ogarnalem porzadek z tymi srubkami. Gwinty na szczescie z malym oporem ale przyjely oryginalne srubki. Jutro zaloze i sprawdze. Przy okazji obejrzalem regulator no i okazalo sie ze dwa luty od jeden nozki byly luzne co by usprawiedliwialo dziwne zachowanie wskaznika paliwa, raz lezal niezywy a raz pokazywal normalnie.

Dzieki za foto i porade.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl