Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Modyfikacje - Zawieszenie, sprężyny amorki, gwint

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
VinCe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 263
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:07
Lokalizacja: Marki
Kontakt:

Post autor: VinCe » 20 sty 2013, 12:52

chyba kolega miał spawane to a4 bo to niemożliwe jest co piszesz. dwa lata moje a4 lata na gwincie i niskiej oponie, nic sie nie dzieje, poprzednio passat (ta sama budowa) jeździło jeszcze niżej i na twardszym zawiasie i absolutnie nic sie takiego nie działo.

Awatar użytkownika
yahoo69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 126
Rejestracja: 04 lut 2010, 21:09
Lokalizacja: Toruń

Post autor: yahoo69 » 20 sty 2013, 14:19

Będę miał foto to wstawię :) a jeżeli nie to odsyłam do kolegi KrissR5 z Kujawsko Pomorskiego Klubu Audi www.atk.pun.pl i potwierdzi że się troszkę zgieło :) ( sam zakładałem mu ten gwint do jego a4 więc pomyłki w montażu nie było która mogła to spowodować ) ale nie o tym tu rozmawiamy :) moja na pewno nie jest stukana spawana itp więc nie powinno być problemu :) jeszcze niech mi któryś z was drodzy koledzy powie jakie szpile na fele przy dystansach 15mm i fela od audi competition et37 bo te co teraz mam raczej nie podejdą mają 53 mm ( mierzone suwmiarką ) będą za krótkie, jaka powinna być minimalna długość takiej szpili.

Awatar użytkownika
bendek88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 408
Rejestracja: 11 kwie 2011, 13:49
Lokalizacja: strykowo

Post autor: bendek88 » 09 lut 2013, 10:58

witam mam pytanie, potrzebuje sprezyny do gwinty na tyl do caba, czy podejda od innego auta? chcialbym zeby bylo dosyc twardo, a moze jakis inny pomysl :?: z gory dziekuje za podpowiedz

Awatar użytkownika
VinCe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 263
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:07
Lokalizacja: Marki
Kontakt:

Post autor: VinCe » 09 lut 2013, 11:10

na pewno podejdą od golfa 2,3 bo kolumny praktycznie są identyczne poza dłuoscią górnej częsci nagwintowanej tłoczyska

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 09 lut 2013, 13:12

Skoro masz gwint bez sprężyn - zmierz jaką powinny mieć średnicę i kup dowolne do gwintu. Kupując z innego gwintu ale przedniego jest szansa uzyskać wyższą twardość.

Awatar użytkownika
bendek88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 408
Rejestracja: 11 kwie 2011, 13:49
Lokalizacja: strykowo

Post autor: bendek88 » 09 lut 2013, 13:32

wlasnie chodzi mi o to by byl dosyc twardy :mrgreen: dzieki za info tak wlasnie myslalem znalez podobna sprezyne czyli prosty cylinder o podobnej srednicy, amortyzator bedzie mial dosyc duzy zakres regulacji wiec z wysokoscia raczej nie powinlo byc problemu jak juz mowilem najbardziej zalezy mi na twardosci, gdyby ktos mial na oku to bede wdzieczny za info <ok>

FelipeB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 23 maja 2011, 23:05
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: FelipeB4 » 14 lut 2013, 20:51

Ja u siebie mam 60/40 MTS technik springi i bardzo fajnie obnizaja i fakt sa sztywne . Amory z tylu zostawilem te co mialem (gazowo olejowe) , a przod musialem zakupic sportowe o krotszym skoku ponieważ sportowa sprężyna na zwykłym amorku latała jak głupia . Jest twardo ale coś za coś , prowadzenie auta po zakrętach o wiele się poprawiło .
Amory sportowe(TA TECHNIX) wyszły mnie tanio z gwarancją dwuletnią ;) Jezdze na tym zestawie od 1,5 roku i nic się nie dzieje :)

Awatar użytkownika
juba
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 779
Rejestracja: 15 paź 2012, 23:28
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: juba » 15 lut 2013, 19:14

Widzę że aktualny temat, dzisiaj stwierdziłem że w mojej B4 ABT przydało by się wymienić zawieszenie. I tak miałem ją obniżać więc nadarzyła się okazja. Możecie mi polecić jakiś zestaw na -60/-40, w dobrych proporcjach cena do jakości. Zastanawiam się nad TA Technix ale opinie są podzielone. I jeszcze jedno czy do codziennego użytku warto wymieniać gumy na poliuretany?
Wielkie dzięki za porady.

[ Dodano: 2013-02-15, 20:54 ]
Jak by to wyglądało -40/-40 na seryjnych amorach i springach witeca? W miarę tania opcja ale nie wiem czy przód nie będzie za wysoko, w końcu lekki silnik.

Awatar użytkownika
pawełek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 04 sty 2010, 16:06
Imię: paweł
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: pawełek » 16 lut 2013, 00:57

Mam pytanko, czy na ori Aero 15" z oponą 195/65 po zamontowaniu zawieszenia "60/40" da się skręcać, jeździć?
Dodam, że mam chyba najlżejszy silnik 1.6 LPG.

Tak wygląda teraz:
Obrazek

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 16 lut 2013, 09:49

Bez problemu, kolega miał takie koła w coupe na takim zawiasie i nic kompletnie się nie działo. Miał silnik 2.3, więc Tobie przód raczej nie siądzie mocniej.

Awatar użytkownika
ślepak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 597
Rejestracja: 25 gru 2007, 17:53
Lokalizacja: Warendorf

Post autor: ślepak » 16 lut 2013, 11:00

ja mam u siebie niby -60\-40 i przy takim zestawie opon 195\65 na zime pierwsze co się stało to rozwaliło nadkola...

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 16 lut 2013, 11:25

Ja jeździłem też na 15" speedline 7Jet37 z 195/65/15 zimowymi i nie miałem kłopotów,
potem odkupił ode mnie te koła quick i też na obniżeniu jeździł w zimę i nie miał problemów.

Na dobrych amorkach nie powinno się nic dziać.

HR -40 -40 amory K.A.W.
Obrazek

HR -80 przód amory KONI tuż po przekładce, więc faktycznie jakieś -60 przed ułożeniem.
Obrazek

Awatar użytkownika
ślepak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 597
Rejestracja: 25 gru 2007, 17:53
Lokalizacja: Warendorf

Post autor: ślepak » 16 lut 2013, 11:36

widzisz amorki założyłem sachsa advnenteg do niższego zawieszenia.... a sprężyny koni ale tak patrzę na stan opon i znaczenia ma chyba to że kupowałem nowe opony na zimę i dla tego obciera minimalnie przy zakrętach mniej więcej na samym środku błotnika bo bieżnik wyższy

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 16 lut 2013, 14:36

Fajnie wygląda cab na tych zimówkach :->

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3693
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 16 lut 2013, 21:06

Porónujecie też różne zestawy. Zawias zawiasowi nie równy.
Jedne kupi 60/40 nówki firmy X do silnika R4 a drugi 60/40 używki które już się uklepały firmy Y do silnika R5 i już są różnice.
Najlepiej kupując używany zestaw trzeba patrzeć jak stało auto z którego wymontowano jaki miał motor, ile to już jeździło itp itd.

[ Dodano: 2013-02-16, 21:13 ]
Ja kupiłem springi niby około 35-40 FK Automotive a mam wrażenie że na ori springach było mało co wyżej. Ori były uklepane, te nowe i już wchodzi że kupiłem max 20mm a nie 35-40mm.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl