Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 01 sty 2013, 13:11

Sprawdź cały dolot, filtr powietrza i doprowadzenie powietrza z okolic lampy bo może tam coś go zatkało (szmata, woreczek foliowy).
Masę powietrza na przepływomierzu masz bardzo niską. Myślę też, że zawór EGR może jest niedomknięty. Zaślep rurkę doprowadzającą spaliny metalową blaszką (najlepiej miedzianą) i zobacz wtedy czy się poprawi.

denzel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 31 gru 2012, 18:56
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: denzel » 03 sty 2013, 17:43

Wielkie podziękowania dla kolegi Muniora i rafal9h10 za zainteresowanie moim problemem.
Dolot sprawdzony, filtr wymieniony,wyczyszczona przepływka,zaślepiony EGR.
Autko odzyskało moc w pełnym zakresie.Jeszcze raz wielkie dzięki.

marthen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 12 sty 2011, 00:27

Post autor: marthen » 27 sty 2013, 20:59

Witam

Proszę o analize logów

Autko trochę przymula i pali ok 8-9 l/100km czy da sie coś z tym zrobić??

Audi 80 1Z automat '94


link do galerii z logów

http://imageshack.us/g/1/9985896/

Pozdrawiam i Dzięki za pomoc

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 sty 2013, 21:24

marthen pisze:Proszę o analize logów
nie bardzo jest się czego czepić
marthen pisze:Autko trochę przymula i pali ok 8-9 l/100km czy da sie coś z tym zrobić??
W logach nie widać żeby go coś przymulało ,a spalanie ...no cóż ,jest zima i to automat ,więc trochę więcej niż manual zawsze spali

Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Post autor: Sagitari » 05 lut 2013, 10:54

Witam

Opisywana wcześniej Octavia kolegi z motorem ASV ma już wyremontowaną turbinę. Po remoncie jednak jest problem z dźwiękiem, jak wydaje ta turbina - przy przyspieszaniu gwizd jest bardzo słyszalny, aż trudno uwierzyć, że po kapitalnej naprawie działa tak głośno. Może to jakaś nieszczelność w układzie dolotowym?
Poniżej zamieszczam logi dynamiczne z grup 003 i 011 - prośba do kolegów o zdiagnozowanie problemu - według mnie ta turbina nie działa poprawnie.

Log (0 - 003)

Log (0 - 011)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 lut 2013, 17:51

Sagitari pisze:zamieszczam logi dynamiczne z grup 003 i 011 - prośba do kolegów o zdiagnozowanie problemu - według mnie ta turbina nie działa poprawnie.
Ewidentnie przeładowuje ...jak kierownice chodzą bez zacięć ,to wężyki n75 do sprawdzenia i sam n75 ...Gruszkę też warto sprawdzić ,bo w silnikach umieszczonych poprzecznie lubią łapać wilgoć i korodować...Odgłosy wydawane przez turbinę ,raczej nie mają z tym związku

Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Post autor: Sagitari » 06 lut 2013, 20:03

A sam odgłos? Czy wyraźny gwizd w zregenerowanej turbinie oznacza, że coś zrobiono nie tak?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 16 lut 2013, 12:00

Witam. Był dziś pacjent 1Z z potencjometrem na vagu z błędem 541 Potencjometr mechanizmu wyznacz. dawki paliwa - G99
czy to oznaka ze pada nastawnik :?:
Auto cieżko pali lub nawet nie chce zapalić i troche samostartu trzeba wpuścic zeby zapaliło, Kąt i dawka w porządku, powietrza nie ma w paliwie. Podejrzewam , ze moze rozrzad nie zgrywa sie równo i może cieżko palić :-/
Ostatnio zmieniony 16 lut 2013, 12:18 przez Krzysiek 84, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 16 lut 2013, 12:14

Krzysiek 84 pisze:Podejrzewam , ze moze rozrzad nie zgrywa sie równo
jakby się nie zgrywał to by:
Krzysiek 84 pisze:Kąt i dawka w porządku,
Nie byłby w porządku w szczególności kąt.
Zresztą w opisie błędu masz winnego jak na talerzu <ok>

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 16 lut 2013, 12:22

Też mi to chodzi po głowie, tylko zaczynam od rzeczy najdrobniejszych i najłatwiejszych do wyeliminowania.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 16 lut 2013, 12:33

Tu masz ewidentnie wytarty potencjometr.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 16 lut 2013, 12:44

No to bedzie musiał odkładac na przekładke jeśli chce nią jezdzić bezproblemowo i długo.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 lut 2013, 15:06

Krzysiek 84 pisze:pacjent 1Z z potencjometrem na vagu z błędem 541 Potencjometr mechanizmu wyznacz. dawki paliwa - G99
czy to oznaka ze pada nastawnik :?:
Auto cieżko pali lub nawet nie chce zapalić i troche samostartu trzeba wpuścic zeby zapaliło, Kąt i dawka w porządku, powietrza nie ma w paliwie. Podejrzewam , ze moze rozrzad nie zgrywa sie równo i może cieżko palić :-/
Na pewno to nie rozrząd 8-) Nie dość że ksiązkowe objawy padającego nastawnika ,to nawet staruszek komp to zauważył ,choć zbyt bystry nie jest :-P przyczyna podana jak na tacy :mrgreen: wytarty potencjometr ,jak zauważył axell

markoo21

Post autor: markoo21 » 21 lut 2013, 21:30

Witam. Mam problem z ustawieniem konta wtrysku, niestety vag-com 409 z którego kożystam umożliwia tylko zczytanie błędów. Do grupy 000 niemogę wejść, proszę o wyrozumiałość i o wysłanie pewnego programu vag com na meila marekrobo@o2.pl

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 21 lut 2013, 22:00

Vag-com 311. Co do łączności to zależy czy masz osprzet z nastawnikiem potencjometrycznym czy indukcyjnym. Jeśli potencjometr to w ustawieniach Start Baud zmieniasz na 240 i łączysz sie. <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl