Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[tdi avant tdi 1z ] centrowanie koło prawe wiesz więcej

ODPOWIEDZ
kriskross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 14 paź 2011, 16:42

[tdi avant tdi 1z ] centrowanie koło prawe wiesz więcej

Post autor: kriskross » 07 lis 2012, 20:01

czytasz to odpowiedz jeśli wiesz więcej problem koło przesunięte do tyłu w nadkolu
wymieniono wachacz sworzeń końcówki tuleje sanek i nic koło dalej przesunięte

co z tym można jeszcze zrobić prosze o jkieś sugestie Obrazek


dzięki wszystkim

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 07 lis 2012, 20:22

kriskross pisze:wymieniono wachacz sworzeń końcówki tuleje sanek i nic
Wymieniono...a czy wyregulowano? Sanki mają regulację, no chyba, że z podłużnicą jest coś nie tak. Na sworzniu, również można sporo koło do przodu podciągnąć.

kriskross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 14 paź 2011, 16:42

[tdi 1z avant] centrowanie prawe koło ważne

Post autor: kriskross » 08 lis 2012, 18:04

dzięki za informacje jest tak ,że lewa strona ma po 5 cm i jest ok a prawa 3-7 cm przesunięte do drzwi można to regulować jeszcze sankami jeśli z lewej jest ok czy nieprzesune tej strony i jeszcze jedno sworznie powinny być wygięte do tyłu to jest do strony drzwi tak powinno być i jeszcze jedno czy sworzeń ma taki zakres regulacji to jest 2 cm

prosze i informacje

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 10 lis 2012, 18:37

kriskross pisze:czy sworzeń ma taki zakres regulacji to jest 2 cm
No aż tyle to nie, ale z 5 mm możesz podciągnąć.

Napisz, co w ogóle się stało, że koło się cofnęło, bo może przyczyny trzeba będzie poszukać gdzie indziej.

kriskross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 14 paź 2011, 16:42

[tdi 1z avant] centrowanie koło prawe

Post autor: kriskross » 11 lis 2012, 20:31

dzięki za zainteresowanie
problem zansz więc do żeczy

problem chyba pojawił się po wymianie wkładów amorów i odbojów
wszystko wiesz jak rozkręcone i wtedy gośc zasugerował ,że fura nie jest tak do końca bezwypadkowa bo po prawej stronie niebyło orginalnych śrób
potem kontakt z krawężnikiem prawa strona wygięta sruba rzymska i kireownica przestawiona ,ustawiona geometria choś jeden gośc niemógł ustawić kontów bo zabrakło regulacji na sworzniu wachacz ustawił do jazdy na wprost inny ustawił konty i zbierzność ale ściąga w prawo i kierownica terz pochylona w prawo ,do tego jest jeszcze dziwny dzwięk z zawieszenia przy mocnym skręcie tak jakby coś przeskakiwało albo wwskakiwało na miejsce teraz doszło jeszcze trafiona poduszka prawa pod amorem i kolejna żecz to ta sruba rowkowa co trzyma gniazdo amora prawa jest mniej dokręcona niżlewa gdzie jest wszystko ok
wymieniłem to co napisałem i nić mam jeszcze jedno pytanie bo tego niemierzyłem jaśli to sanki są krzywe teoretycznie o te nieszczęsne 2 cm to jakim cudem można je było zamontować ponownie po wynianie tuleji troszke tego niekumam

pozdrawiam

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 11 lis 2012, 23:01

kriskross pisze: kontakt z krawężnikiem prawa strona
kriskross pisze:wymieniłem to co napisałem i nić
A widzisz...skoro wymieniłeś już wszystko, to teraz przyjrzyj się amortyzatorowi, lub zwrotnicy w miejscu mocowania amora, ale obstawiam to pierwsze.
kriskross pisze:jaśli to sanki są krzywe teoretycznie o te nieszczęsne 2 cm to jakim cudem można je było zamontować ponownie po wynianie tuleji
Sanki wcale nie musiały się skrócić, mogło wypaczyć same gniazda wahacza. Aby się upewnić, że tu jest wszystko ok, zmierz odległość pomiędzy końcem wahacza (tam gdzie zamontowany jest sworzeń), a nadwoziem.

kriskross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 14 paź 2011, 16:42

[tdi 1z avant] centrowanie

Post autor: kriskross » 12 lis 2012, 17:35

piszesz o tym ,że może być krzywy amortyzator lub mocowanie zwrotnicy
plus trafiona poduszka amora i to może miec taki skutek jak przesunięte koło
w takim przypadku można coś ztym robić
wymiana macpersona czy zwrotnicy na niepogiętą ,jak to mechanik rozłorzy to dopiero będę wiedział za kilka dni

mam pytanie jaki wymiar powinny być przy pomiarze tej doległóści między madwoziem i wachaczem

pozdrawiam serdecznie

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 13 lis 2012, 16:31

kriskross pisze:jaki wymiar powinny być przy pomiarze tej doległóści między madwoziem i wachaczem
Zmierz sobie tą odległość po dobrej stronie i porównaj ze stroną uszkodzoną.

kriskross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 14 paź 2011, 16:42

Post autor: kriskross » 22 lis 2012, 19:49

wczoraj zmieniłem poduszki i niestety nic to niedało koło dalej cofnięte
amor prosty , awrotnica niewiem bo jak to sprawdzić jest jakaś metoda
dzisiaj gośc ustawił geometrie i wyszło ,że fura jest chyba jednak walnięta udało się troche przesunąc koło do przodu jakieś może 1 cm ,ustawił tak ,że opon niebędzie zrzerało ,ale ściąga troche na prawo mam taki pomysł może wstawie drugi lewy sworzeń to się przesunie
co to jeszcze moge zrobić z tym fantem bo już brakuje pomysłu
i mam jeszcze jedno pytanie przy mocnym skręcie niezawsz pojawia się metaliczny dzwięk sz lewej strony tak jakby coś tak jak sprężyna strzeliło
Ostatnio zmieniony 25 lis 2012, 13:01 przez kriskross, łącznie zmieniany 1 raz.

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 25 lis 2012, 10:31

Kolego zrób zdjęcie od spodu prawej strony i tak żeby sanki z podłużnicą było widać. Jak silne musiałoby być uderzenie w krawężnik aby cofnąć koło. Być może podłużnica jest źle wstawiona stąd po wymianie wahacza i wkładu koło jest cofnięte.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 25 lis 2012, 13:20

kriskross pisze:gośc ustawił geometrie i wyszło ,że fura jest chyba jednak walnięta
Po uderzeniu w krawężnik?
Mierzyłeś te wahacze? Zwrotnice można pomierzyć tak samo.
i mam jeszcze jedno pytanie przy mocnym skręcie niezawsz pojawia się metaliczny dzwięk sz lewej strony tak jakby coś tak jak sprężyna strzeliło
Prawdopodobnie sprężyna przeskakuje w gnieździe. Coś jest źle poskładane, albo krzywe.

kriskross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 14 paź 2011, 16:42

[tdi 1z avant] centrowanie prawa strona

Post autor: kriskross » 27 lis 2012, 20:37

witam dzisiaj znalazłem czs na pare spraw ,pod autem
pomierzyłem wachacze z lewej dobrej 36 cm , z prawej 34,5 cm troszke sie poprawiło dalej zdjełem osłone bo trzeba było troszke odświerzyć pod spodem i znalazłem coś takiego
co chyba jest przyczyną mojego kłopotu troszke mnie to przeraźiło co zobaczyłem i bardzo prosze o max informacji co z tym fantem zrobic i czy jest nadzieja dla mojej audiki bo to naprawde fajne auto

pozdrawiam

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 27 lis 2012, 22:45

To straszne, aaaaa.... patrzeć nie mogę... ale, o co chozi :roll:

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 28 lis 2012, 11:01

Hmm... wygląda jakby drążek od holowania auta zapierał się o IC?? Powiem szczerz że nigdy nie zwróciłem uwagi na 80 TDI od strony podwozia.

Co do samej podłużnicy to pocieszę Cię, że już nie raz widziałem bezwypadkową 80-tkę i też korodowało w tym miejscu na zgrzewie blach. Szczególnie jak nie była założona osłona pod silnik. Ale mimo wszystko lepiej coś z tym zrób przed zimą.

krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 16 lut 2013, 18:20

Kurcze właśnie zdałem sobie sprawę, że moja niunia też ma tak cofnięte prawe koło. Wiem że była bita ale niezbyt mocno. czeka mnie wymiana tuleji to zerknę co można zgrzebnąć w temacie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga